Mercedes E60 AMG din 1995: o versiune modificata a lui 500E de 150.000 de euro

1995 Mercedes-Benz E60 AMG

Poate va mai amintiti ca modelul Mercedes-Benz 500E a fost varful Seriei W124 dar AMG, pe vremea aceea un tuner independent, a decis sa lanseze o varianta si mai buna a acestui sedan V8. Acesta a fost botezat E60 AMG si a aparut pe piata catre finalul vietii lui Mercedes-Benz 500E.

Avand la baza acest legendar model 500E, construit, asa cum bine ne amintim, chiar de Porsche, masina a reprezentat varful de gama al generatiei W124.

Nimeni nu stie cu exactitate cate unitati a construit atunci AMG, dar specialistii din lumea auto si fanii marcii au cazut de acord ca tunerul a lucrat manual la 100 pana la 150 de exemplare.

In mod normal, raritatea si ideile oarecum mistice care au inconjurat intotdeauna aceasta masina inseamna ca e si foarte scumpa, asa cum o dovedeste si acest E60 AMG de vanzare chiar acum in Olanda.

Modelul, vopsit intr-o nuanta rosu Signal, are interiorul finisat in doua nuante de piele, rosie si neagra, dar si cu elemente de lemn (artar), si ajunge la un pret cerut de 149.500 de euro.

Poate parea greu de crezut ca un Mercedes-Benz W124 in varsta de 24 de ani ajunge la un astfel de pret dar, asa cum va spuneam, nu e vorba despre un W124 obisnuit.

Pentru inceput, masina este propulsata de un motor V8 aspirat natural, de 6,0 litri, care produce nu mai putin de 376 de cai putere, cu 50 mai mult decat motorul de 5,0 litri de pe 500E.

Pe langa propulsorul mai puternic, AMG Technik Packet mai include o suspensie modificata AMG mai rigida, jante AMG de 17 inch, un pachet aerodinamic AMG, dar si un nou sistem de esapament AMG.

In plus, masina de fata este echipata, printre altele, cu aer conditionat, control al directiei de mers, trapa electrica, un sistem de sunet Bose, scaune frontale sport (ajustabile electric, cu memorie si incalzire), scaune sport incalzite pe spate, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, dar si doua moduri, Sport si Economy, pentru cutia de viteze automata in patru trepte.

In momentul lansarii, modelul E60 AMG era capabil sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in 5,4 secunde si putea atinge o viteza maxima, limitata electronic, de 250 de km/h. Nu vedem nici un motiv pentru care aceste cifre nu ar fi valabile si astazi, de vreme ce masina a parcurs oficial doar 71.014 km.

Avem interesati printre voi?...

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter