McLaren F1 restaurat de MSO... sau cum arata arta pe patru roti!

Cum arata modelul McLaren F1 dupa cea mai noua restaurare?

McLaren F1 Restaurat de MSO

Anul trecut, McLaren a anuntat un nou program de certificare pentru modelul F1, operatiune efectuata prin intermediul McLaren Special Operations (MSO), dupa care a prezentat celor interesati o versiune complet restaurata a lui F1 GTR Longtail (pe care l-am vazut la Le Mans).

Ei bine, in acest moment, producatorul a trecut la urmatorul pas, restaurand sasiul F1 No. 63 pana la cel mai mic detaliu, iar masina va fi prezentata oficial la Hampton Court Concours d’Elegance, in Marea Britanie, de vineri (6 septembrie) pana duminca (8 septembrie).

Trebuie sa recunoastem ca specialistii marcii au fost foarte minutiosi incercand sa restaureze masina pana la a arata aproape noua. Procesul, care a durat 18 luni, a inceput prin demontarea propulsorului si a caroseriei si a continuat prin imbunatatirea interiorului, care beneficiaza de piele semianilina intr-o nuanta gri Woking.

Aceeasi culoare este folosita si pe bord, care este acoperit cu piele Alcantara, in timp ce scaunul soferului a fost refacut in piele gri Woking, cu Alcantara perforata pe zona centrala. Mai mult, producatorul a inlocuit si volanul, intrand serios in stocul celor de la MSO, proprietarul masinii pastrand insa obiectul original.

Dupa completarea interiorului, specialistii de la MSO au remontat caroseria pe masina, ale carei jante au fost revopsite intr-o nuanta argintie Magnesium. Ceea ce am remarcat este ca a fost nevoie de aproape 900 de ore pentru finalizarea procesului de vopsire, toata restaurarea, in care intra si testele finale, ajungand la nu mai putin de 3.000 de ore.

Pe langa restaurarea completa a interiorului si a exteriorului, MSO s-a ocupat si de refacerea completa a motorului aspirat natural de 6,1 litri. McLaren a insistat sa testeze propulsorul in asa fel incat acesta sa ajunga la 618 cai, putere suficienta pentru ca acest bolid F1 sa atinga o viteza maxima de peste 390 de km/h.

Mai mult, producatorul a trimis socurile Bilstein inapoi la vanzator pentru o renovare completa. Acelasi lucru s-a intamplat si cu alte componente de pe versiunea originala a masinii, printre care sistemul de schimbare a vitezelor sau butucurile rotilor.

Fiecare model McLaren F1 care trece prin acest program de certificare va primi un "certificat de autenticitate", care atesta ca masina este originala sau ofera o perioada extinsa de service gratuit.

In concluzie, avem de-a face cu proces de restaurare si certificare destul de extins. Pentru a va da doar un exemplu, proprietarul modelului McLaren F1 din imagini a primit si o istorie ilustrata si documentata a masinii sale, un formular de viteza Genesis dar si o versiune scanata 3D a acestui foarte cunoscut model.

Sursa: McLaren

Newsletter

Whatsapp