Dacia D6 Estafette - un model uitat care a produs teama regimului Ceausescu

Dacia D6 Estafette

Credeti ca stiti tot despre masinile care au fost produse in tara noastra de-a lungul timpului? Cum nu am avut niciodata o industrie auto care sa produca atat de multe masini incat sa le incurcam intre ele sau sa nu le putem tine minte, multi dintre pasionatii auto romani au impresia ca stiu cate ceva despre fiecare model care a fost produs la noi in tara!

Ei bine, s-ar putea sa nu fie chiar asa! Vrem sa va povestim astazi despre Dacia D6, numita si Estafette, un model despre care, la prima vedere, ai fi tentat sa spui ca nici macar nu s-a construit vreodata la o uzina din Romania. Dacia D6 si-a avut inspiratia in modelul Estafette produs de francezii de la Renault, nume care i-a si fost alaturat modelului romanesc in cele din urma.

Un model cel putin atipic pentru industria auto romaneasca am putea spune, nu?! Uitandu-ne mai atent la acest D6 Estafette putem sa remarcam si ca seamana mai mult sau mai putin cu mult mai celebrul model asemenator produs de cei de la Volkswagen. Si Renault Estafette s-a bucurat de un succes considerabil!

Citeste si: 5 motive pentru care trebuie sa-ti cumperi o Dacie clasica

Uzina Dacia a produs modelul D6 Estafette intr-un numar limitat de doar 642 de exemplare, acestea iesind pe porti intre anii 1975 si 1978.

Chiar daca are o forma total diferita in comparatie cu un model Dacia 1300, trebuie sa stiti ca majoritatea componentelor din care era realizat D6 erau imprumutate de la 1300. Mai precis, intreg motorul si toate anexele sale, mai putin pompa de apa si carcasa filtrului de aer. De asemenea, sistemul de franare de pe puntea spate, geamurile, anvelopele, tapiteria si plafonierele erau produse integral la noi in tara.

Lasand toate aceste aspecte tehnice la o parte, Dacia D6 Estafette are o intreaga legenda in spate. Se spune ca D6 a fost catalogat inca de la aparitie drept un model extrem de modern, libertin sau hipiot. Caracteristici care nu-si aveau locul in niciun caz intr-o tara comunista. Asa se face ca insasi Elena Ceausescu a ordonat ca modelul in cauza sa nu fie vandut catre populatie.

Regimul de atunci se temea de faptul ca un asemenea model ar indemna catre un stil de viata mai libertin. In aceste conditii, aproape toate modelele D6 Estafette care iesisera din linia de productie au fost date in folosinta institutiilor de stat. In cele mai multe dintre cazuri, Dacia D6 a servit angajatilor de la Posta Romana.

Te-ar mai putea interesa:

Romanii sunt inventivi si avem inca o dovada: ARO Carpatic Concept

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CARE SUNT MASINILE CU CELE MAI MARI GARANTII?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: playtech.ro

Newsletter