Dacia D6 Estafette – un model uitat care a produs teama regimului Ceausescu

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 12 Octombrie 2017

Credeti ca stiti tot despre masinile care au fost produse in tara noastra de-a lungul timpului? Cum nu am avut niciodata o industrie auto care sa produca atat de multe masini incat sa le incurcam intre ele sau sa nu le putem tine minte, multi dintre pasionatii auto romani au impresia ca stiu cate ceva despre fiecare model care a fost produs la noi in tara!

Ei bine, s-ar putea sa nu fie chiar asa! Vrem sa va povestim astazi despre Dacia D6, numita si Estafette, un model despre care, la prima vedere, ai fi tentat sa spui ca nici macar nu s-a construit vreodata la o uzina din Romania. Dacia D6 si-a avut inspiratia in modelul Estafette produs de francezii de la Renault, nume care i-a si fost alaturat modelului romanesc in cele din urma.

Un model cel putin atipic pentru industria auto romaneasca am putea spune, nu?! Uitandu-ne mai atent la acest D6 Estafette putem sa remarcam si ca seamana mai mult sau mai putin cu mult mai celebrul model asemenator produs de cei de la Volkswagen. Si Renault Estafette s-a bucurat de un succes considerabil!

Citeste si: 5 motive pentru care trebuie sa-ti cumperi o Dacie clasica

Uzina Dacia a produs modelul D6 Estafette intr-un numar limitat de doar 642 de exemplare, acestea iesind pe porti intre anii 1975 si 1978.

Chiar daca are o forma total diferita in comparatie cu un model Dacia 1300, trebuie sa stiti ca majoritatea componentelor din care era realizat D6 erau imprumutate de la 1300. Mai precis, intreg motorul si toate anexele sale, mai putin pompa de apa si carcasa filtrului de aer. De asemenea, sistemul de franare de pe puntea spate, geamurile, anvelopele, tapiteria si plafonierele erau produse integral la noi in tara.

Lasand toate aceste aspecte tehnice la o parte, Dacia D6 Estafette are o intreaga legenda in spate. Se spune ca D6 a fost catalogat inca de la aparitie drept un model extrem de modern, libertin sau hipiot. Caracteristici care nu-si aveau locul in niciun caz intr-o tara comunista. Asa se face ca insasi Elena Ceausescu a ordonat ca modelul in cauza sa nu fie vandut catre populatie.

Regimul de atunci se temea de faptul ca un asemenea model ar indemna catre un stil de viata mai libertin. In aceste conditii, aproape toate modelele D6 Estafette care iesisera din linia de productie au fost date in folosinta institutiilor de stat. In cele mai multe dintre cazuri, Dacia D6 a servit angajatilor de la Posta Romana.

Te-ar mai putea interesa:

Romanii sunt inventivi si avem inca o dovada: ARO Carpatic Concept

Ce spuneti daca acest Lux Combi ar exista in gama de masini a celor de la Dacia?

Sursa: playtech.ro

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Nu stiu cati dintre voi ascultati Parazitii de pe aici, dar cu siguranta stiti macar proverbul care spune ca cele mai stralucitoare diamante se gasesc in noroi. Parazitii spuneau altfel,...
de - 7 Iulie 2018
Anul 2018 este unul special pentru cei de la Porsche, acestia implinind nu mai putin de 70 de ani de activitate. Pe 8 iunie 1948, Ferdinand Porsche era cel care...
de - 5 Iulie 2018
Toti pasioanatii auto sunt interesati de acele masini celebre, vandute in licitatiile organizate la care arunca cu bani toti colectionarii auto din lume. Insa, masina despre care vom vorbi astazi...
de - 28 Iunie 2018
E doar o veste buna: modelul Cadillac Fleetwood din 1981 condus de John Travolta in rolul principal din filmul biografic "Gotti" a fost scos oficial la vanzare. Filmul va fi...
de - 26 Iunie 2018

Cele mai noi anunturi

1200.00 EUR - 17 Iulie 2018
65.00 RON - 17 Iulie 2018
55.00 RON - 17 Iulie 2018
60.00 RON - 17 Iulie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare