Concursul de Eleganta de la Sinaia aduce in fata romanilor un model BMW din anii '30 cu origini romanesti

BMW 327 Cabriolet

Pasionatii auto din tara noastra au in fata un sfarsit de saptamana care se anunta extrem de interesant, in data de 29 iunie fiind programat Concursul de Eleganta de la Sinaia. Evenimentul va fi organizat intr-un cadru special, pe domeniul Regal Peles si la Casinoul Sinaia.

La concurs sunt inscrise nu mai putin de 36 de modele, parada si jurizarea acestora urmand sa fie facute pe domeniul Regal Peles. De asemenea, la Casinoul Sinaia va fi efectuata premierea modelelor castigatoare. Tot la Sinaia va fi adus si un exemplar cu o poveste extrem de interesanta, de acesta facandu-se responsabili cei de la BMW Group Classic.

Cele 36 de modele istorice intrate in Concursul de Eleganta de la Sinaia sunt grupate in opt categorii: Antebelic Sedan, Antebelic Cabriolet, Postbelic Sedan, Postbelic Cabriolet, Postbelic Coupe, Fabricat in Romania, Legende de mic litraj si Automobile de competitie. Ultimele doua categorii mentionate in aceasta lista sunt introduse in premiera in cadrul editiei din acest an a Concursului de Eleganta de la Sinaia.

Concursul de Eleganta de la Sinaia a fost organizat pentru prima data de Automobil Clubul Regal Roman in anul 1934, editia initala fiind urmata de o a doua editie organizata un an mai tarziu, in 1935. In vremurile noastre, evenimentul a ajuns in prezent la cea de-a noua editie, de organizare ocupandu-se acum cei de la Retromobil Club Romania.

BMW Group Classic a anuntat cu aceasta ocazie aducerea la Sinaia a unui model BMW 327 Cabriolet cu o istorie mai mult sau mai putin romaneasca. Spunem asta deoarece acest model a fost cumparat la un moment dat de un roman pe nume Eduard Ecker.

Ecker s-a nascut in Romania in vara lui 1912, iar dupa absolvirea scolilor de inginerie si arhitectura si-a indeplinit un vis, si anume achizitionarea modelului BMW 327 Cabriolet. Exemplarul in cauza a fost cumparat in anii 1930 din showroom-ul de la Bucuresti al companiei Tracta, reprezentant oficial al producatorului german in Romania la acea vreme.

Modelul BMW 327 Cabriolet era echipat la acea vreme cu o unitate de motorizare cu sase cilindri in linie, capabila sa dezvolte 55 de cai putere. Chiar daca vorbim despre un motor despre care acum putem sa spunem ca nu era prea potent, trebuie sa va spunem ca “bolidul” era capabil sa atinga o viteza maxima de nu mai putin de 125 km/h, ceea ce nu este deloc putin pentru inceputul anilor 1930.

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp