Conceptul BMW Garmisch: o versiune moderna a originalului disparut acum aproape 50 de ani!

BMW Garmisch Concept

BMW s-a folosit de prezenta la Concorso d’Eleganza Villa d’Este pentru a prezenta cateva concepte stilate, printre care si modelul coupe Z4 Zagato, dar anul acesta va fi diferit, producatorul german pregatind o versiune moderna a conceptului Garmisch.

Creat de Marcello Gandini (de la Bertone), conceptul original Garmisch avea la baza modelul BMW 2002 tii si a fost prezentat, in premiera, la Geneva Motor Show 1970. Din pacate, masina a disparut imediat dupa debut.

Pentru ca soarta originalului a ramas o necunoscuta, BMW a avut dificultati serioase atunci cand a decis refacerea modelului, lucru care nu a fost deloc usurat de faptul ca inca mai exista cateva documente oficiale despre Garmisch.

Pentru a depasi aceste dificultati, producatorul a creat o echipa speciala, din care au facut parte membri ai BMW Classic si BMW Group Design. Acestia "au trecut prin mai multe imagini din perioada originala", mare parte dintre ele alb-negru, si au inceput sa transfere idei stilistice pe noua versiune.

Langa aceasta echipa s-a aflat, bineinteles, si Gandini, care le-a oferit informatii aditionale despre masina, informatii care ar fi fost, altfel, la un pas de a fi pierdute pentru istorie.

Rezultatul este destul de apropiat de original, asa ca Marcello Gandini a fost cel care a tras concluzia: "acum cand vad masina, mi-e foarte greu sa o deosebesc de versiunea originala". Astea da laude din partea unui designer, mai ales din partea unuia care, de-a lungul celor 14 ani la Bertone, a lucrat la proiecte ca Alfa Romeo Carabo, Lancia Stratos Zero sau Lamborghini Miura.

Poate ca Garmisch nu e tocmai o masina frumoasa, dar ramane un coupe in doua usi, cu o interpretare controversata a celebrei grile frontale BMW. Conceptul este echipat cu faruri acoperite cu sticla, fante pe stalpii de sustinere C, dar si cu o mesa sub forma de fagure care acopera luneta.

Astfel de elemente stilistice unice pot fi intalnite si in cabina, unde avem de-a face cu un volan interesant si o consola centrala cu controale verticale. Am mai remarcat finisajele din lemn, accentele de metal sau torpedoul, in care vom gasi o oglinda de mari dimensiuni.

Dupa debutul de la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, aceasta versiune Garmisch va face parte din colectia marcii de la Muzeul BMW de la Munchen, in Germania.

Videoclipul zilei
Sursa: BMW

Newsletter

Whatsapp