Citroen SM / Michelin Proto: o fantoma din trecut cu 300 de cai putere!

Citroen SM Michelin Proto

Daca definitia sadomasochismului este aceea de a oferi placere prin acte care produc durere, atunci trebuie sa recunoastem ca am inteles, in sfarsit, de ce Citroën SM nu e altceva decat un Michelin Proto altfel.

De ce? E simplu, pentru ca aceasta adevarata bestie, acest "provocator de durere", distrugator de lumi, aceasta mama a dragonilor nu este altceva decat o adevarata "ghiulea" franceza, pregatita insa pentru drumurile publice.

Noua ne e clar ca masina a fost gandita si construita in focurile de la Mount Doom, dar oficialii de la Citroën sustin ca a fost creata in 1973, in colaborare cu Michelin.

Mai mult, oficialii francezi incearca sa ne convinga ca aceasta masina a fost construita cu un singur scop: acela de a afla exact la ce putere poate ajunge un bolid de acest gen, cu tractiune frontala.

Sa nu uitam ca farurile adaptive erau inca o noutate la inceputul anilor '70, desi ne indoim ca puteau tine pasul cu viteza uimitoare a acestui Michelin Proto.

Si cand spunem viteza, nu e deloc o gluma. Motorul Maserati modificat de inginerii francezi ajungea la 300 de cai, putere care misca acest vehicul acum vintage la viteze care, si dupa standardele de astazi, ar crea probleme unora dintre noi.

Ce fel de probleme? Prima care ne trece prin cap ar fi cea legata de incontinenta urinara, situatie care ar duce la udarea pantalonilor sau, pentru ca vorbim despre modelul SM, aceasta tapiterie din velur maro, ce pare ca depaseste barierele timpului.

Exista voci care spun ca acest model SM in particular a calatorit sute de mii de km de la momentul in care a iesit pe portile fabricii, mai exact pe cele ale echipei "Special Studies", datele colectate de-a lungul timpului fiind extrem de importante pentru tot ceea ce a facut producatorul francez in ultimii ani.

Dupa ce mi-am consultat colegii, am ajuns cu totii la o singura concluzie: chiar ne dorim aceasta masina!...

Newsletter

Whatsapp