BMW va restaura un model pe care putini si-l amintesc: 530 MLE!

Articol scris de Marian P. , in data de 19 Decembrie 2018

Construita in 1974, fabrica Rosslyn a intrat in istorie ca primul centru de productie BMW din afara Germaniei. De-a lungul anilor, fabrica din Africa de Sud a lansat editii speciale, exclusiv pentru pieta locala, printre modele aflandu-se 325iS / 325iS Evolution HP sau 333i.

Sa nu uitam, bineinteles, nici de acest model 530 Motorsport Limited Edition, din care fabrica a construit 110 unitati in 1976 si alte 117 Type 2 in 1977.

Incepand de la versiunea 525i, modelele cu specificatii MLE au fost echipate cu un motor de avea sase cilindri in linie, de 3.0 litri, care producea 197 de cai si 277 Nm, putere transmisa catre rotile spate prin intermediul unei cutii de viteze manuala Getrag in cinci trepte.

Conform celor de la BMW, acest aranjament era suficient pentru ca masina sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in 9,3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 208 km/h.

Dincolo de motorul imbunatatit, MLE iesea in evidenta si din punct de vedere vizual, in special gratie aripilor mari, spoiler-ului frontal, jantelor BBS Mahle, culorilor specifice M, dar si spoiler-ului de pe partea din spate.

Producatorul a implementat si cateva masuri pentru scaderea greutatii masinii, astfel ca lipseste sistemul de aer conditionat si exista doar ferestre actionate manual, in timp ce scaunele frontale standard au fost inlocuite cu unele speciale Scheel.

Modelul 530 MLE a fost, de fapt, o versiune de omologat pentru producator, BMW avand nevoie de o masina de serie care sa completeze productia in Africa de Sud si sa participe la competitii pentru gigantul german.

Divizia locala a luat legatura cu seful BMW Motorsport Jochen Neerpasch, caruia i-au solicitat sa lucreze la cateva masini de curse care aveau la baza modelele standard din Seria 5 (E12).

Pentru a participa la competitie, o masina de serie trebuie sa fie produsa in peste 100 de exemplare, acesta fiind si momentul nasterii modelului 530 MLE.

La mai mult de 40 de ani de la prima masina iesita pe portile fabricii, BMW South Africa a reusit sa intre in posesia unui model Type 1 supravietuitor, mai exact masina cu numarul 100, si planuieste sa o restaureze la felul in care arata si se comporta in vremurile sale de glorie.

Sursa: BMW

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: bmw, bmw 530 mle, restaurare
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Unul dintre cei mai bogati romani, Ion Tiriac este posesorul celei mai mari colectii private de masini de la noi din tara. Recent, colectia fostului tenismen s-a imbogatit cu o...
de - 31 Decembrie 2018
Autovehiculele, asa cum le vedem acum, nu au fost inventate intr-o singura zi, de catre un singur inventator. Istoria masinilor se intinde pe mai multi ani, iar noi, romanii, facem...
de - 6 Decembrie 2018
Paris-Dakar este una dintre cele mai cunoscute si mai apreciate competitii auto din toate timpurile. Ceea ce inseamna ca nu este de mirare atunci cand auzim despre un automobil care...
de - 13 Noiembrie 2018
FSO Warszawa 200 este un nume important pentru orice polonez si pentru industria auto din acea tara. Si asta pentru ca Warszawa 200 a fost primul automobil pus pe picioare...
de - 11 Septembrie 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare