Pagini de istorie: va mai amintiti de Pagani Zonda C12 din 1999?

Horacio Pagani a fondat Pagani Automobili in 1992. In primul sau an, producatorul din Modena (Italia) a inceput sa lucreze la un vehicul cunoscut la nivel intern sub numele "Proiectul C8"

1999 Pagani Zonda C12

Suntem siguri ca multi dintre voi s-au indragostit deja de cel mai recent model Pagani, senzationalul si extrem de daunatorul la buzunare Huyara Roadster BC, masina care produce nu mai putin de 800 de cai putere. Nu e nevoie sa va mai spunem de ce.

Tocmai de aceea, pentru ca ne asteptam ca voi sa cautati cu infrigurare imagini si prezentari ale masinii de 3,5 milioane de dolari pe internet, ne-am gandit ca e momentul potrivit sa sarbatorim. In 2019 aniversam 20 de ani de cand Pagani a prezentat primul sau vehicul, modelul C12, masina despre care vorbim in acest articol.

Horacio Pagani a fondat Pagani Automobili in 1992. In primul sau an, producatorul din Modena (Italia) a inceput sa lucreze la un vehicul cunoscut la nivel intern sub numele "Proiectul C8". Pana la urma, insa, Pagani si-a numit masina "Fangio F1", nume imprumutat de la campionul (de cinci ori) argentinian de Formula 1 Juan Manuel Fangio. Dupa moartea acestuia, in 1995, Pagani a schimbat numele vehiculului in Zonda C12.

In 1994, Mercedes-Benz a semnat un parteneriat cu Pagani, asa ca marca italiana a inceput sa foloseasca de motorul V12 al gigantului german, pregatind fel de fel de proiecte rapide. De-abia in 1999, insa, ne-am intalnit oficial cu prima super-masina Pagani. Mai exact, noul Zonda C12 si-a facut debutul la Geneva Motor Show.

Renuntand la materialele gen aluminiu folosite in acea perioada, inginerii de la Pagani au ales sa utilizeze din belsug un alt material extrem de usor, fibra de carbon. Modelul Zonda C12 s-a remarcat, insa, prin detalii, mai ales prin curelele din piele pentru bagaje, prin plase si prin "fermoarele" intalnite pe toata caroseria masinii, toate completand forma iesita din comun a acesteia.

"Forma trebuia sa fie senzuala, cu aripile care sa aminteasca de sanii si de soldurile unei femei", declara atunci creatorul marcii, Horacio Pagani. "La interior, scaunele au forma unei piramide inverse, in asa fel incat ele sa poata "imbratisa" umerii pasagerilor, oferind putere unui barbat sau protectie unei femei. O cautare complicata a unei idei simple. Intr-un cuvant: Zonda", completa domnul Pagani.

Sa nu uitam, insa, de generosul V12 de sub capota. In momentul lansarii, motorul Mercedes-AMG de 6,0 litri producea 394 de cai si un cuplu-forta de 570 Nm, destul de departe de cei 800 de cai putere oferiti de Pagani in prezent. Din fericire, datorita transmisiei manuale in cinci trepte si a greutatii scazute (aproape 1.260 de kg), modelul C12 accelera de la 0 la 100 de km/h in doar 4,2 secunde, in timp ce viteza maxima ajungea la aproape 300 de km/h.

Succesul de la lansarea modelului Zonda C12 a dus la vanzarea a... doar cinci exemplare ale versiunii echipate cu propulsor V12 de 6,0 litri. E foarte adevarat ca au mai aparut pe piata si alte diverse variatiuni ale masinii, printre care Zonda S sau 7,3, cu mai multa putere si imbunatatiri stilistice importante, dar C12 a ramas in mintea iubitorilor de masini datorita statutului sau de model original.

In plus, modelul Zonda C12 a insemnat recunoasterea mondiala a lui Horacio Pagani si a contribuit la certificarea cu stil a marcii Pagani Automobili in postura de competitor extrem de serios pe piata super-masinilor. Mai mult, in comparatie cu celelalte super-masini de pe piata de atunci, printre care Lamborghini Diablo sau senzationul Mercedes-Benz CLK GTR, Zonda C12 a avut un impact atat de serios incat se mai simte si in zilele noastre.

Primul dintre cele cinci vehicule originale Zonda C12 construite a apartinut, binenteles, lui Pagani. Dupa testare si omologare, insa, compania a refacut complet sasiul cu numarul 001 in cadrul programului de restaurare "Pagani Rinascimento", masina fiind prezentata la editia din 2019 Geneva Motor Show, la exact 20 de ani de la aparitia pe piata.

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp