Stiati cum s-a nascut Lamborghini Jarama GT? Iata aici povestea ei!

Articol scris de A. Manole, in data de 10 Octombrie 2016

Pentru astazi ne-am gandit ca este cazul sa va prezentam o masina mai putin cunoscuta a celebrului brand Lamborghini. Notorietatea scazuta a Lamborghini Jarama GT s-a datorat, in principiu, faptului ca, la vremea ei, a fost pusa intr-un con de umbra de catre Miura si de Countach.

Jarama GT a fost considerata atunci o masina mai putin indrazneata si stilata, cu un motor pe fata si un aranjament de 2+2 in ceea ce priveste asezarea scaunelor.

Povestea din spatele infiintarii companiei Automobili Lamborghini merita povestita si este, fara doar si poate, o istorie impresionanta atat pentru lumea auto cat si pentru cei care inca nu sunt familiarizati cu acest domeniu.

La inceputul anilor 1960 Ferrucio Lamborghini era doar un producator de tractoare care avea o pasiune pentru masinile rapide. Desi se ocupa cu producerea de masini agricole, Ferrucio si-a achizitionat atunci un Ferrari si, dupa un timp a observat ca ambreiajul masinii trebuie inlocuit.

Zis si facut, a mers la fabrica producatoare, unde a dat peste Enzo Ferrari, iar de aici a pornit o controversa intre cei doi. Ferrucio i-a explicat lui Enzo ca pentru ca masina lui, Ferrari-ul 250 GT, sa se poata descurca corespunzator cu motorul V12, ea are nevoie urgenta de o inlocuire a ambreiajului cu unul mai puternic.

Pentru ca, probabil, se credea superior, Enzo l-a batjocorit atunci un pic pe Ferrucio, spunandu-i ca trebuie sa ramana la construitul tractoarelor si sa lase in grija lui constructia de autovehicule. Acest lucru l-a infuriat pe Ferrucio, asa cum era de asteptat, l-a determinat pe acesta sa paraseasca fabrica Ferrari din Modena si sa se apuce imediat de constructia propriei masini, o masina mai buna ca Ferrari care trebuie sa fie dovada ca se pricepe mai bine la masini decat amicul Enzo.

Pentru iubitorii de autovehicule, acesta este un punct de referinta al industriei, de acolo nascandu-se si rivalitatea pe care o stim cu totii. Dar aceasta „lupta” este un lucru bun pentru noi, pentru ca stim cu totii ca in cele mai multe cazuri competitia naste lucruri minunate, iar aici vorbim despre masini admirabile, extrem de aratoase si puternice.

Dar sa continuam povestea, pentru ca suntem siguri ca v-am captat si voua atentia. In anul 1970 Lamborghini a trebuit sa redeseneze grand tourerul Islero pentru ca aceasta masina sa corespunda standardelor stricte de siguranta ale americanilor. Ampatamentul a fost scurtat, o noua caroserie a fost conceputa de designerul Marcello Gandini, iar in fata i-a fost montat un motor V12 de 3,9 litri cu 350 de cai putere. Asa a luat nastere Jarama, o masina cu o transmisie manuala cu cinci trepte de viteza, care l-a fermecat si pe Ferrucio atat de mult incat chiar si-a comandat si el un exemplar pentru condusul zilnic.

Din pacate insa, Lamborghini Jarama GT a fost produsa doar 6 ani, iar de atunci compania nu a mai construit o masina cu 4 locuri propulsata de un motor V12. Jarama a fost produsa in 328 de exemplare, toate acestea fiind intr-o oarecare obscuritate.

Ei bine, acum insa lucrurile s-au schimbat, Lamborghini Jarama fiind o masina extrem de cautata printre colectionari, si parerea noastra este ca au si de ce sa fie interesati de ea. Pentru iubitori, Jamara este chiar o piesa de muzeu foarte atragatoare.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Paris-Dakar este una dintre cele mai cunoscute si mai apreciate competitii auto din toate timpurile. Ceea ce inseamna ca nu este de mirare atunci cand auzim despre un automobil care...
de - 13 Noiembrie 2018
FSO Warszawa 200 este un nume important pentru orice polonez si pentru industria auto din acea tara. Si asta pentru ca Warszawa 200 a fost primul automobil pus pe picioare...
de - 11 Septembrie 2018
Toti producatorii auto sunt parca intr-o goana permanenta in construirea a tot mai multe masini noi si moderne, care sa se plieze cat mai bine pe nevoile clientilor tineri. Se...
de - 11 Septembrie 2018
Inca de la primele idei si schite prezentate de Porsche pentru noua caroserie 993, am avut mari sperante ca acest proiect proaspat 911, gandit de specialistii de la Porsche Classic,...
de - 7 Septembrie 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare