Acest model extrem de rar Aston Martin DB5 Shooting Brake din 1965 costa o avere!

Dincolo de momentele de faima impuse de filmele cu James Bond, designul italian nemuritor si performantele uimitoare (pentru momentul aparitiei pe piata), modelul Aston Martin DB5 nu a fost niciodata o masina foarte practica, mai ales pentru cei printre ale caror pasiuni se numara sportul sau miscarea.

1965 Aston Martin DB5 Shooting Brake

Acest lucru a fost observat pentru prima data chiar de proprietarul marcii Aston Martin, Sir David Brown. Un adevarat indragostit de miscare, care prefera vanatoarea si polo-ul, acesta a fost foarte frustrat cand si-a dat seama ca modelul DB5 pe care il conducea nu avea loc pentru echipamentul de polo sau pentru cainii sai de vanatoare.

Intr-o astfel de situatie, cei mai multi dintre noi ar fi cumparat o masina mai practica de la o alta marca. Nu si David Brown! Legendele spun ca a intrat peste inginerii marcii alaturi de unul dintre cainii sai si a spus cu voce tare: "construiti ceva in care poate intra si cainele meu". Rezultatul a fost versiunea shooting brake construita pe acelasi sasiu, masina care arata atat de bine incat si-au dorit-o si altii.

In acel moment, fabrica marcii din Newport-Pagnell era prea ocupata cu constructia versiunilor standard DB5, asa ca David Brown l-a rugat pe Harold Radford sa se ocupe de productia modelului DB5 Shooting Brake. Acesta a fost de acord cu propunerea si a construit 12 masini DB5 Shooting Brake, patru dintre ele cu volanul pe partea stanga.

Acest exemplar din 1965, cu seria DB5/2273/L, este unul dintre ele, si-a petrecut intreaga existenta in Elvetia si a avut doar trei proprietari. Ei bine, masina, o conversie directa dintr-un model DB5, va fi scoasa la licitatie, pe 15 august, de RM Sotheby’s, la Monterey.

Nimeni nu stie cu exactitate cat va castiga proprietarul din vanzarea acestei masini extraordinar de rare, dar ne asteptam la o suma exorbitanta, mai ales daca luam in calcul ca toata conversia prin care a trecut vehiculul "costa aproape dublu fata de modelul standard" in momentul in care a fost facuta. Masina a fost atat de scumpa deoarece constructorul a fost nevoit sa o refaca in intregime plecand de la parbriz.

Da, ati citit bine, constructorul a fost nevoit sa taie structura tubulara a acoperisului si sa o extinda cu elemente din otel, pe care a montat un acoperis hatchback dintr-o singura bucata. In cabina, printre modificari se numara si scaunele din spate rabatabile, care maresc spatiul pentru bagaje la mai mult de 1.132 de litri.

Modelul despre care vorbim, unul dintre cele patru construite vreodata cu volanul pe stanga, a fost echipat suplimentar de primul proprietar cu antena radio actionata electric, doua centuri de siguranta pentru scaunele din fata, o tetiera detasabila pentru scaunul pasagerului si initialele acestuia pe fiecare portiera.

Se pare ca primul proprietar a folosit vehiculul ca masina de zi cu zi timp de 30 de ani si l-a revopsit in aceasta nuanta gri Cumberland in anii '80. In 2003, masina a fost cumparata de al doilea proprietar din Elvetia, un indragostit de masini care a apelat la specialistii de la Aston Engineering pentru o restaurare completa a caroseriei si a sasiului.

Printre modificari s-a numarat si revopsirea caroseriei intr-o nuanta Grigio Quartz, ranforsarea tubulaturii din otel a acoperisului si inlocuirea stopurilor originale DB6 Vantage cu unele specifice DB5, montate pe versiunea originala semnata David Brown. Si motorul a trecut printr-un proces de imbunatatire (ajungand la unul de 4,2 litri), iar transmisia automata a fost inlocuita cu o cutie ZF in cinci viteze.

Cel de-al treilea si actualul proprietar a cumparat masina in 2009 si a comandat o si mai detaliata operatiune de restaurare, facuta de specialistul Aston Martin R.S. Williams. Motorul a ajuns la unul de 4,7 litri si a fost dotat cu trei carburatoare SU HD8, suspensiile au fost dotate cu arcuri si amortizoare R.S. Williams, iar jantele s-au intors la cele corecte din perioada in care masina a fost construita, unele de 15 inch.

Trebuie sa amintim, binenteles, si de faptul ca restauratorul a decis sa acopere caroseria in nuanta originala, un argintiu Birch, in timp ce mocheta gri Cavalry a fost inlocuita cu una de o nuanta albastru inchis, care se potriveste mult mai bine cu interiorul refacut al cabinei. Masina a fost dotata si cu claxon Fiamm, cel intalnit pe versiunea originala a modelului. O adevarata placere, nu-i asa?

Newsletter

Whatsapp