Atentie colectionari! A fost scos la vanzare cel mai batran model Porsche, Type 64!

1939 Porsche Type 64

Exista masini speciale si exista masini ca cea despre care vorbim in acest articol: Porsche Type 64 din 1939, cea mai batrana masina care poarta numele marcii si vehiculul personal al lui Ferdinand si Ferry Porsche.

Aceasta este cea mai importanta, din punct de vedere istoric, masina produsa vreodata de Porsche si, atentie, va fi scoasa la vanzare, prin licitatie, prin RM Auctions, la Monterey, pe 15 august.

Ferdinand Porsche si-a dorit sa construiasca o versiune mai usoara si mai rapida a celebrului KdF-Wagen, primul VW Beetle. Mai exact, motivul din spatele existentei lui Type 64 este cursa Berlin-Roma, care ar fi trebuit sa se desfasoare in septembrie 1939, dar a fost anulata.

VW a comandat trei versiuni de curse speciale, pentru distante lungi, ale modelului KdF-Wagen aceleiasi echipe care a creat Porsche 356. Cele trei masini au fost produse la Reutter Works, foarte aproape de Zuffenhausen.

E adevarat ca Type 64 foloseste aceeasi propulsie si aceleasi suspensii de pe versiunea originala VW Type 1, dar este foarte diferit la alte capitole: sasiul si caroseria din aliaj folosesc tehnologie din aviatia celui de-al Doilea Razboi Mondial, iar motorul racit cu aer ajunge pana la 32 de cai putere. Atunci cand a fost terminata prima masina a inceput razboiul, asa ca aceasta a devenit parte a efortului de razboi.

Tanarul Ferry Porsche nu a renuntat si a terminat si celelalte doua masini, folosind aceleasi componente si teste, lucru care face din Type 64 o legatura importanta intre Beetle si 356. Mai mult, al treilea Type 64 a fost construit pe sasiul primului vehicul, care a suferit daune grave intr-un accident din iunie 1940.

Modelul a fost folosit pe post de masina de familie si condus atat de Ferdinand cat si de Ferry Porsche. Atunci cand compania s-a mutat in Gmund (Austria), din 1944 pana in 1948, masina a calatorit cu firma, asa ca acest exemplar a fost singurul care a supravietuit razboiului.

Conform istoriei, chiar Ferry Porsche este cel care a ales numele "Porsche" atunci cand a inregistrat masina in Austria. In 1947, modelul a fost restaurat de tanarul Pinin Farina si, aproape un an mai tarziu, noul Type 64 a fost afisat alaturi de, atunci, noul Porsche 356.

"Fara Type 64, nu ar fi existat Porsche 356, 550 sau 911", a declarat Marcus Görig, unul dintre specialistii in masini de la RM Sotheby’s.

"Aceasta este adevarata poveste a originilor Porsche, masina de la care pleaca legenda marcii, ceea ce reprezinta o oportunitate senzationala pentru un colectionar. La volanul ei, este garantata prezenta in primul rand la toate evenimentele Porsche din lume", a continuat specialistul casei de licitatii.

In concluzie, iata raspunsul complet pentru orice colectionar Porsche din lumea intreaga, motiv pentru care ne asteptam ca masina sa se vanda la un pret cu adevarat impresionant.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
DEZAVANTAJELE CUMPARARII UNEI MASINI FOLOSITE CA TAXI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter