Nissan GT-R 50th Anniversary Edition: revenirea albastrului clasic!

2019 Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Bayside Blue

Nissan a decis sa sarbatoreasca performanta anul acesta. Ne-am intalnit deja cu 370Z 50th Anniversary, care ne aminteste de modelul original 240Z, modelul lansat initial in New York acum 50 de ani.

Nu a fost singura masina performanta japoneza care a intrat in scena atunci, dar primul Skyline GT-R a fost lansat doar in Japonia, asa ca nu prea a avut impact. Cu toate acestea, sigla GT-R are 50 de ani, asa ca Nissan sarbatoreste cu acest GT-R 50th Anniversary Edition.

Cat despre 370Z, acest "tratament" aniversar ramane doar un pachet aparent pentru GT-R. La exterior, ne intalnim cu doua tonuri de culoare, dar si cu dunga clasica de curse GT-R. Exista trei optiuni de culoare, printre care alb cu dunga rosie, argintiu cu dunga alba si, probabil cea mai asteptata revenire, albastru Bayside.

Aceasta nuanta deschisa de albastru a devenit la fel de cunoscuta ca modelul R34 Skyline GT-R pe care a fost ultima oara vazuta, si, pe editia aniversara, va face pereche cu o dunga alba. Accentele albastre de pe spite scot si mai tare modelul in evidenta, de pe caroserie fiind nelipsite, binenteles, siglele GT-R si 50th Anniversary.

In cabina, acest model special vine cu o schema coloristica gri, dar vine cu un volan unic, cu un nou schimbator de viteze, scaune emboasate si piele Alcantara pe plafon si pe parasolar.

Noul GT-R 50th Anniversary Edition poate fi doar un pachet vizual, dar Nissan ofera si cateva imbunatatiri la capitolul performanta. Caii putere raman aceiasi, 565 pentru modelul standard si 600 pentru Track Edition si GT-R Nismo, dar motorul V6 de 3,8 litri are turbine noi, care ajuta la capitolul eficienta. Modul "R" al versiunii de curse a fost refacut, pentru o mai facila schimbare a vitezelor, iar suspensiile au fost modificate pentru o mai buna stabilitate in viraje. Mai mult, un sistem de esapament din titan se ocupa de eliminarea noxelor.

Cei care cauta mai multe performante pot alege versiunea GT-R Nismo, care beneficiaza, de asemenea, de cateva imbunatatiri minore. Ne intalnim cu fibra de carbon pe bare, dar si pe aripi, capota, acoperis sau pe spoilerul dorsal, astfel ca greutatea scade cu peste 10 kg. Poate nu pare prea mult, dar greutatea de care scapa modelul ajunge, la un calcul final, la peste 20 de kg.

Nismo beneficiaza si de un nou pachet de frane, cu rotoare ceramice de carbon Brembo, care ajung la 16,1 inch (pe fata) si pe 15,3 inch (pe spate). Aceste modificari contribuie tot la capitolul greutate, dar si la durabilitate si performante. Si da, in cazul in care va doriti un GT-R Nismo in versiunea 50th Anniversary Edition, il puteti avea. De aceea, pachetul aniversar va fi valabil si pe modelele Premium si pe cele Track.

Nissan nu a oferit inca informatii despre preturi sau despre valabilitatea acestui GT-R 50th Anniversary Edition sau a noilor modele GT-R 2020.

Sursa: Nissan

Newsletter

Whatsapp