2018 Jeep Grand Cherokee Trackhawk vine dotat cu 707 cai putere

2018 Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Dupa ce au pregatit cu atentie piata, timp de mai bine de un an, pentru modelul 2018 Jeep Grand Cherokee Trackhawk, versiunea SUV motorizata cu motorul V8 Hellcat si-a facut in sfarsit simtita prezenta. Nu exista, inca, sansa de a fi condusa, dar zvonurile lansate de producator sugereaza ca masina vine echipata cu un set de muschi mai mult decat serios.

Pentru a scapa de aceasta necunoscuta, motorul Hellcat V8 de 6,2 litri de pe Trackhawk produce nu mai putin de 707 cai putere si are un cuplu de forta de 875 newtoni-metru. Ca punct de referinta, versiunea de motor Hellcat de pe Challenger si Charger SRT produce tot 707 cai putere, dar cuplul de forta este putin mai mare, 881 de Nm.

Zvonurile vorbeau despre faptul ca inginerii de la Jeep vor mai taia din puterea acestui motor, cat sa ajute la longevitatea componentelor din sistemul de tractiune integrala, dar se pare ca acestia nu au facut decat mici modificari.

Superputernicul motor poate accelera aceasta masina destul de grea, 2.433 de kilograme, de la 0 la 96 de km/h in doar 3,5 secunde, ceea ce, sustine producatorul, face din Trackhawk cel mai rapid vehicul SUV creat vreodata. Acest lucru depinde, insa, de definitia pe care o dam termenului SUV, de vreme ce modelul Tesla X P100D, in modul Ludicrous Easter Egg, poate ajunge la aceeasi viteza in doar 2,8 secunde.

Oficialii de la Jeep completeaza aceste cifre cu alte adevarate recorduri: masina poate parcurge 400 de metri in 11,6 secunde si poate ajunge la o viteza maxima de 290 de km/h. In plus, producatorul sustine ca noul model poate remorca fara probleme pana la 3.266 de kilograme.

Trackhawk va fi disponibil doar cu o cutie de viteze automata in opt trepte, care a suferit ceva modificari fata de versiunile de pe Challenger si Charger. Noua cutie de viteze transfera puterea unui sistem de tractiune integrala, controlat electronic printr-un diferential limitat pe rotile spate. In functie de modul selectat, forta de pe rotile motoare se poate imparti in mai multe categorii: 40-60 in modul automat, 50-50 in cel de iarna, 60-40 in cel de remorcare, 35-65 in modul sport sau 30-70 in varianta de pista.

Doua seturi de frane Brembo, unul de 40 de cm (puntea fata), altul de 35 de cm (puntea spate) pot incetini modelul Trackhawk la fel de bine cum accelereaza. Producatorul declara ca modelul franeaza de la 100 de km/h la 0 in doar 35 de metri.

Din punct de vedere estetic, Trackhawk castiga puncte la modificarile functionale, care incearca sa scoata tot ce pot din partile mecanice imbunatatite. Fanta in plus de pe partea din fata a modelului ajuta la racire, iar admisia de pe partea soferului duce aerul rece la acelasi motor. In plus, noua masina vine echipata si cu jante de 50 de cm, vopsite in culoarea vehiculului, dar si cu un nou sistem de esapament.

Spatiul interior este gandit special pentru sofer. Tahometrul este amplasat pe centrul bordului, iar un sistem de infotainment dotat cu un monitor de 24 de cm ofera informatii despre performantele masinii. Scaunele din piele Nappa sunt prezente inca de la nivelul standard, iar un pachet de piele unica acopera intreaga cabina in negru sau rubin rosu. Producatorul a creat o optiune de culoare pana si pentru centurile de siguranta: crimson inchis.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk va ajunge la vanzatori in ultimul trimestru al acestui an.

Ce altceva sa mai adaugam la o asemenea prezentare? Nu stiu voi cum va simtiti, dar noi de-abia asteptam sa dam o tura in acest nou bolid. Si, de obicei, ceea ce ne dorim se intampla, asa ca va tinem la curent.

Newsletter

Whatsapp