2018 Dodge Challenger SRT Demon este visul oricarui impatimit de viteza

2018 Dodge Challenger SRT Demon

De ce construiesc producatorii de masini modele de genul acesta? N-avem un raspuns concret, dar suntem siguri ca nu pentru a castiga bani gramada. Noul Challenger SRT Demon nu se va vinde in multe exemplare, dar producatorul spera sa atraga atentia asupra altor modele, mai accesibile, din variantele performante pe care le are pe piata.

Cat de nebuna este aceasta masina? Ei bine, cei de la Dodge spun ca modelul va stabili, pentru inceput, un nou record Guinness la capitolul cea mai lunga distanta parcursa la start doar pe rotile din spate: aproape un metru. Se pare ca Demon este o masina atat de rapida incat a fost deja interzisa din cursele de viteza, pentru ca nu este echipata corespunzator pentru astfel de evenimente.

Toata lumea se intreaba, in acest moment, dupa atatea zvonuri si reclame mascate, care este adevarata putere a modelului si pana unde ajunge ca performante? Avem, in sfarsit, raspunsul la aceste intrebari: cei de la Dodge spun ca Demon dispune de 840 de cai putere si poate accelera pana la 96 de km/h in doar 2,3 secunde. Asta inseamna de aproape doua ori forta gravitatiei la accelerare. Mai mult, modelul va parcurge 400 de metri in doar 9,6 secunde, la o viteza de 225 de km/h. Astea da performante!

In comparatie cu modelul Hellcat, motorul V8 de 6,2 litri de pe Demon beneficiaza de doua pompe de injectie intr-una, de un supercharger de 2,7 litri, in locul unuia de 2,4, dar si de o crestere a rotatiilor pe minut, de la 6.200 la 6.500.

Acum a devenit evident pentru toata lumea ca noul Dodge Challenger SRT Demon nu este doar un Hellcat modificat. Masina este perfect legala pe strazi si, cel putin ipotetic, poate fi condusa pana la biserica, dar sa nu uitam ca a fost creata pentru a distruge competitia in cursele de viteza.

Pentru aceste rezultate, o echipa de 25 de ingineri dedicati SRT si multi angajati ai grupului Fiat Chrysler au petrecut mai bine de doi ani la acest proiect, pe care l-au gandit pornind de la 0.

Totul a inceput cu un veritabil program de dieta, Demon fiind mai usor cu 105 kilograme decat modelul cu care este comparat, Hellcat. Pana la urma, insa, la "cantarul oficial", modelul este mai usor cu doar 98 de kilograme si asta din cauza unor aripi noi, a rotilor create special pentru el, dar si a altor imbunatatiri.

Inainte de a intreba: nu, modelul nu are versiuni cu transmisie manuala. De ce? Simplu, ar fi mai lent si mai putin eficient in curse, iar multe dintre aceste intreceri cer chiar cutii de viteza in opt trepte.

Toata aceasta putere a noului model trebuie sa vina de undeva. Ei bine, o mare parte din ea se datoreaza noului management de racire a motorului. De exemplu, Demon are cea mai mare priza de aer de capota pentru o masina de serie, de 115 cm, dar si faruri dual Air Catcher. Numai aceste imbunatatiri pot scadea temperatura motorului cu pana la 20 de grade Celsius. Pentru Demon nu este, insa de ajuns: masina beneficiaza si de o noua inventie tehnologica, numita Air-Charge Cooler. In momentul in care este activata, aceasta foloseste aerul conditionat al masinii pentru a raci supercharger-ul, cu pana la 30 de grade Celsius. Aerul rece inseamna mai mult carburant si, in mod normal, mai multa putere.

Ar mai fi multe de spus despre acest model, dar ne oprim deocamdata aici. Noul Dodge Challenger SRT Demon va fi vandut in numar extrem de limitat. De exemplu, pentru piata americana sunt pregatite, din aceasta vara, doar 3.000 de masini, alte 300 urmand sa fie vandute in Canada.

Mai ramane de vazut cum vor reactiona entuziastii la acest nou model. Va fi el folosit exact cum l-au gandit producatorii, sau va deveni un model de colectie, care aduna praf intr-un garaj plin de cai putere? Oricare ar fi raspunsul, e clar ca cei de Dodge au pregatit o masina care pune pe jar lumea auto. Totul a inceput cu modelul Hellcat, o masina de strada dotata cu mai multa putere decat era necesara, si continua cu Demon, varianta pe care puterea si-a gasit, in sfarsit, pachetul corespunzator.

Newsletter

Whatsapp