Toyota prezinta hipermasina pentru Le Mans 2020

Toyota Le Mans 2020

Toyota Gazoo Racing si-a confirmat recent participarea la FIA World Endurance Championship (WEC) dupa anul 2020, moment in care vor intra in vigoare noile reguli tehnice ale competitiei.

Incepand din sezonul 2020-2021, clasa de top de la WEC si de la cursa de 24 de ore de la Le Mans nu va mai purta numele LMP1 ci va fi intitulata "Hypercars". Mai mult, din clasa vor face parte doua tipuri de masini de curse: prototipuri stilistice ale hipermasinilor si versiuni de curse ale unor hipermasini legale pe drumurile publice.

Toyota a ales a doua versiune si va construi o masina care are la baza modelul GR Super Sport, pentru prima data prezentat in ianuarie 2018. Mai mult, producatorul ne-a arata deja primele imagini cu masina, care beneficiaza de o silueta care seamana cu cea a conceptului GR Super Sport, dar dotata cu un pachet aerodinamic extrem.

"Suntem incantati sa confirmam ca vom participa, in sezonul 2020-2021, in WEC si nu oricum ci cu un model care are la baza versiunea legala pe drumurile publice GR Super Sport. Se lucreaza la ambele variante in centrele tehnice din Toyota City, Higashi-Fuji si Cologne", a declarat producatorul intr-o declaratie de presa.

In plus, Toyota sustine ca de-abia asteapta intalnirile cu alti producatori de masini sport de top in cursele WEC sau in cursa de 24 de ore de la Le Mans. Printre companiile care si-au anuntat deja prezenta in clasa "Hypercar" se numara Aston Martin (cu o masina care are la baza modelul Valkyrie), Scuderia Cameron Glickenhaus (cu modelul SCG 007) sau ByKolles Racing.

Testele de circuit ale noii masinii de curse Toyota vor incepe anul urmator, chiar inainte de debutul sezonului 2020-2021. Numele hipermasinii va fi anuntat in acea perioada si alte detalii despre Toyota GR Super Sport vor fi prezentate la "momentul potrivit".

Conform noilor reguli, producatorul care participa in clasa Hypercar cu o masina care are la baza un model de serie trebuie sa construiasca cel putin 20 de modele legale pe drumurile publice intr-o perioada de doi ani.

Aceleasi reguli stipuleaza, de asemenea, ca masinile nu trebuie sa depaseasca 1.100 de kg sau o medie de putere de aproximativ 738 de cai. Mai mult, ar trebui sa termine un tur de circuit, in conditii de cursa, in aproximativ 3 minute si 30 de secunde.

In mod interesant, sistemele hibride nu sunt obligatorii, dar producatorii care vor adopta aceasta solutie tehnica vor putea ajunge la o putere maxima hibrida de 268 de cai putere. In plus, pentru a da sanse tuturor, va fi aplicat sistemul BoP (LMGTE Pro-based Balance of Performance) si nu va fi acceptat decat un singur producator de pneuri.

Sursa: Toyota

Newsletter

Whatsapp