Porsche a castigat editia din 2017 a cursei de 24 de ore de la Le Mans

Articol scris de Marian P. , in data de 18 Iunie 2017

Pentru multi dintre voi, aceasta veste nu va fi deloc o surpriza: Porsche a castigat, pentru a 19 oara, in editia cu numarul 85, cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Cei trei soferi ai marcii germane, Earl Bamber (Noua Zeelanda), Timo Bernhard (Germania) si Brendon Hartley (Noua Zeelanda) au reusit sa termine pe primul loc, dupa o cursa din care nu au lipsit elementele dramatice, la volanul unui model Porsche 919 Hybrid.

Porsche este singura marca auto care a reusit, pana in acest moment, sa castige de atatea ori cea mai dura cursa de amduranta din lume, ramanand astfel, in istoria si povestile care iau nastere, an de an, la Le Mans.

Intr-o cursa in care doua doua prototipuri 1 Le Mans (LMP1) au reusit sa ajunga la linia de finish, a doua masina condusa de Timo Bernhard, Brendon Hartley si Earl Bamber si-a atins tinta, reusind victoria, un final care parea departe in a patra ora a cursei, cand inginerii Porsche au fost nevoiti sa inlocuiasca motorul bolidului.

Cel mai bun prototip 2 Le Mans (LMP2), masina cu numarul 38 de la DC Racing Oreca 07, pe care au impartit-o Oliver Jarvis, Ho-Pin Tung si Thomas Laurent, si-a asumat prima pozitie in momentul in care masina No 1 Porsche s-a oprit pe pista, la inceputul celei de-a 21 ore, din cauza unei probleme cu presiunea uleiului.

Din fericire pentru Porsche, ritmul masinii echipei Jota Sport nu a fost indeajuns de bun pentru a rezista inaintarii implacabile a celei de-a doua masini Porsche 919 Hybrid, care a revenit in frunte cu putin mai mult de doua ore inainte de finalul cursei, cu pilotul german Timo Bernhard la volan.

Din acel moment, Bernhard a controlat cursa, adaugand 13 secunde la fiecare tur de pista, si a depasit timpul pe Indianapolis cand inca mai avea o ora si sase minute pana la final.

Bernhard a adus, astfel, masina No 2 Porsche pe primul loc, pentru a doua oara, la Le Mans, la a doua victorie pentru Bamber si, in premiera, la prima reusita pe La Sarthe, pentru Hartley.

In ciuda pozitiei a doua, masina prototip 2 Le Mans No 38 DC Racing a reusit sa castige la clasa sa, la un tur de pista in spatele Porsche, devenind primul vehicul din clasa a doua a cursei de la Le Mans clasata in primele trei, de la introducerea conceptului, din 2005. Aceasta a fost, in acelasi timp, si o victorie foarte importanta pentru echipa Jota Sport.

Pe pozitia a treia s-a aflat o alta masina prototip 2 Le Mans, cea cu numarul 13, Rebellion Oreca, condusa de Nelson Piquet Jr, David Heinemeier Hansson si Mathias Beche, care a reusit aceasta performanta in momentul in care mai avea 40 de minute din cursa si masina Signatech Alpine (numarul 35) condusa de Andre Negrao a cedat pe portiunea de traseu Arnage.

Negrao s-a vazut nevoit sa se retraga pentru reparatii si a revenit in cursa pe locul cinci, in spatele celei de-a doua masini DC Racing, cea cu numarul 37, condusa de Alex Brundle, David Cheng si Tristan Gommendy, masina care a ocupat, la final, locul 3 in clasamentul clasei LMP2.

Pozitia a cincea in acelasi clasament a revenit unui model LMP2 non-Oreca, masina cu numarul 32 a echipei United Autosports Ligier, condusa de Filipe Albuquerque, Will Owen si Hugo de Sadeleer.

Pe sapte si pe opt au ajuns, la final, alte masini LMP2 Oreca, masina echpei Graff (numarul 40) si cea a echipei Manor (numarul 24), urmate de singurul model LMP1 Toyota care a supravietuit cursei, ajuns doar pe locul 9.

Dupa ce au pierdut aproape doua ore in a opta ora a cursei, pentru inlocuirea motorului si a bateriei, liderii la puncte WEC, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi si Anthony Davidson, au terminat cu noua tururi de pista mai putin dar pe pozitia a doua in clasificarea pe puncte a clasei LMP1.

Cea mai buna masina Dallara LMP2, cea cu numarul #47, a echipei Villorba Corse, a terminat pe locul zece la general si pe opt la clasa sa.

Batalia la clasa GTE Pro s-a redus la o lupta surda intre vechii rivali Aston Martin si Corvette, care au derulat diverse strategii pentru victorie, si aproape s-a incheiat in ultima ora a cursei, in momentul in care masina cu numarul 97, un Vantage, a fost nevoita sa se opreasca inainte de final.

Jonny Adam a revenit in cursa chiar in spatele masinii cu numarul 63, un Corvette condus de Jordan Taylor, cei doi intrand intr-un duel foarte aprig, timp de 45 de minute, pana la final.

Taylor a rezistat atacurilor lui Adam pe portiunea Arnage, cu cinci minute inainte de finalul cursei, a supravietuit iesirii de pe suprafata de rulare la a doua sicana Mulsanne si parea sa se apropie de a noua victorie in clasa sa pentru Corvette.

Din pacate, masina pe care a condus-o a avut de suferit chiar la inceputul ultimului tur de pista, asa ca victoria a revenit bolidului cu numarul 97, condus de Adam, Daniel Serra si Darren Turner, cu un minut si jumatate inaintea numarului 67, un Ford GT condus de Harry Tincknell, Andy Priaulx si Pipo Derani.

Taylor a reusit sa termine cursa pe pozitia a treia, intr-o masina pe care a impartit-o cu Antonio Garcia si Jan Magnussen, la doar trei secunde in spatele echipei Ford.

O alta masina supravietuitoare, cea cu numarul 91, un Porsche 911 RSR, a mentinut pozitia a treia pana in ultima ora, dar a avut o intarziere inainte pe ultimele 15 minute, asa ca Frederic Makowiecki, Richard Lietz si Patrick Pilet au terminat pe patru, cu un tur de pista mai putin.

Primele sase locuri ale clasei au fost completate de cele mai bune masini AF Corse Ferraris, numarul 71 (Sam Bird, Davide Rigon si Miguel Molina), si IMSA Ford GT, cu numarul 66, a pilotilor care si-au aparat titlul de la Le Mans, Dirk Muller si Joey Hand, ajutati de novicele Tony Kanaan.

Clasa GTE Am a fost castigata de masina cu numarul 84 JMW Ferrari 488 GTE, condusa de Will Stevens, Rob Smith si Dries Vanthoor, care a controlat mare parte din cursa. Pana la urma, Ferrari si-a adjudecat primele trei locuri in aceasta clasa, cu masina numarul 55, Spirit of Race, pe pozitia a doua, iar masina 62, Scuderia Corsa, pe trei, ambele cu doua tururi de pista in urma castigatoarei.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Inceputul anului 2019 se anunta a fi unul promitator pentru compania germana Porsche. Anuntul a fost facut zilele acestea de catre reprezentantii companiei. Este vorba despre participarea la Formula E....
de - 3 August 2017
Ce este Formula E? Nu, nu are legatura cu chimia sau alte substante, dar are legatura cu chimia dintre Audi si Eco sau Electric. De ce? Formula E se refera...
de - 11 Iulie 2017
Pentru cei care nu credeau ca masina de curse Aston Martin Vulcan este una dusa la extrem, Divizia de Performanta a producatorului britanic, AMR pe numele sau, a venit cu...
de - 3 Iulie 2017
Iata o informatie care a iesit la iveala recent: pilotul Kamui Kobayashi pare sa fie responsabilul fara vina pentru pierderea pozitiei de lider a echipei Toyota in cursa de 24...
de - 21 Iunie 2017

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare