Porsche revine in cursele de viteza cu noul 99X Electric! Va debuta in Formula E!

Cu ce model revine Porsche in cursele de viteza? Aflati totul despre noul 99X Electric!

Porsche 99X Electric

Dupa premiera internationala a noului 99X Electric, Porsche a facut inca un pas important in revenirea pe scena sporturilor pe patru roti prin intrarea oficiala in sezonul 2019-2020 al Campionatului ABB FIA Formula E. Mai mult, ca parte a jocului video live "Formula E Unlocked" pe twitch.tv/Porsche, comunitatea digitala a fost mai mult decat implicata in acest eveniment.

Cei doi piloti obisnuiti ai marcii, Neel Jani si André Lotterer, au jucat de asemenea un rol important in prezentarea masinii, alaturi de ei fiind gameri din lumea intreaga. Acestia au primit instructiuni specifice pentru a se orienta prin Porsche Digital GmbH din Ludwigsburg, initia pentru a incerca sa gaseasca noul model 99X Electric si pe urma pentru a-l dezveli oficial.

In plus, echipa The TAG Heuer Porsche Formula E are un nou membru din familia Porsche. Este vorba despre Pascal Zurlinden, director al departamentului GT Factory Motorsport din 2018, care va avea un rol important si in Formula E. Acesta lucreaza la Centrul de dezvoltare Porsche din Weissach din 2014, initial la proiectul LMP1 apoi, din 2017, in sectorul GT.

"E o zi foarte importanta. Cu premiera lui Porsche 99X Electric, facem pasi importanti pentru intrarea in Formula E, asa ca sunt mandru de toti membrii echipei, care au aratat un nivel extraordinar de implicare in acest proiect. De-abia astept sa vad noul Porsche 99X Electric pe circuite", a declarat Fritz Enzinger, vice-presedinte Porsche Motorsport and Group Motorsport Volkswagen AG.

La capitolul design, Porsche a ales sa mearga pe culorile sale traditionale. Emblema marcii este vizibila de sus in jurul sistemului Halo si, ca de obicei, nu lipseste numele din trei elemente, care reprezinta masinile de curse Porsche sau modelele sport in doua usi. Cifra 9 a fost chiar folosita de doua ori, pentru a puncta importanta proiectului Formula E pentru Porsche, in timp ce litera X evidentiasa ideea de prototip si de viitor. Sa nu uitam, in acelasi timp, ca Porsche 99X Electric va servi si ca platforma de dezvoltare pentru viitoarele modele complet electrice de serie ale marcii.

Dezvoltarea propulsiei acestui nou model special, denumit oficial "Porsche E-Performance Powertrain", a jucat in rol extrem de important inca de la inceputul proiectului. Regulamentul din Formula E stipuleaza un sasiu standardizat si o baterie standard, dar lasa libertatea producatorului sa lucreze la capitolul tehnologie.

De aceea, inginerii implicati in proiect si-au putut folosi experienta adunata in timpul proiectului LMP1 la  dezvoltarea propulsiei de pe Porsche Formula E si, gratie tehnologiei hibride, sa puna bazele mobilitatii electrice.

Tehnologia pe 800 de volti folosita pe modelul Formula E poate fi intalnita si pe versiunea de serie electrica a modelului sport Taycan. In plus, specialistii marcii s-au bazat din plin pe managementul energiei si pe eficienta. Aici isi intra in rol motorul sincron permanent, care a fost extrem de important in optimizarea primului concept al masinii.

Echipa TAG Heuer Porsche Formula E isi va face debutul oficial la mijlocul lunii octombrie, in cursa de testare Formula E din Valencia. "Ambele masini Porsche 99X Electric vor debuta pe circuitul din Spania, cu Neel Jani si André Lotterer in cockpit. Din punct de vedere operational, va fi un moment senzational pentru toti cei implicati, un test important inainte de prima cursa Formula E din noiembrie", a declarat Amiel Lindesay, seful
departamentului Formula E.

Trebuie sa amintim si de TAG Heuer, producatorul elvetian de ceasuri de lux fiind "Title and Timing Partner" pentru Porsche Formula E. Echipa va participa in sezonul 6 a campionatului ABB FIA Formula E sub numele complet "TAG Heuer Porsche Formula E Team" in ceea ce ar putea reprezenta o colaborare de mare succes, ambii producatorii facand primii pasi in aceasta zona.

Si nu e singurul partener pentru echipa Porsche Formula E in primul sau sezon in acest campionat. Pe langa TAG Heuer, specialistii in software de simulare de la ANSYS reprezinta o noua corporatie care se alatura curselor din Formula E din postura de Technology Partner. Printre parteneri ii mai gasim pe cei de la Vodafone, cu rolul de Communication Partner, ExxonMobil, din pozitia de Technology Partner (cu noi tipuri de fluide pentru motoarele electrice) sau Hugo Boss, ca partener stilistic global Porsche Motorsport.

Lista continua cu producatorii de lumini TRILUX (un parteneriat care continua), din pozitia de Lighting Partner, fabrica de bere C. & A. VELTINS, Puma, care se va ocupa de echiparea masinilor si de lansarea pe piata a diverse produse relevante in lumea sporturilor de patru roti, producatorul de pneuri Michelin (vechi partener Porsche Motorsport), dar si Hazet sau Red Bull (Hospitality Partners) si Helmet Partner Stilo, care se vor ocupa de suportul necesar pentru echipa.

Nu putem incheia fara sa amintim ca, dupa 30 de ani, Porsche revine intr-o astfel de competitie, totul facand parte din strategia pana in 2025 a gigantului german. Din acest moment, pe langa versiunile de serie GT ale marcii, suntem siguri ca ne vom intalni foarte curand si primele masini sport electrice.

Pe langa asta, trebuie sa ne amintim ca Porsche lucreaza de aproape un deceniu la acest proiect important. Prima masina de curse hibrida a marcii, 911 GT3 R Hybrid (2010), a ajutat la dezvoltarea si construirea modelului 918 Spyder. Mai mult, acesta a fost la baza versiunii hibride 919, pasul urmator fiind propulsia de pe Formula E si de pe Porsche Taycan.

Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp