Formula 1, cu motoare tot mai mici

Formula Unu a riscat enorm cu motorul din 2014, atat de diferit, iar producatorii care nu vor sti sa il faca vor plati un pret greu, a avertizat magnatul Bernie Ecclestone.

Milionarul in varsta de 82 de ani s-a opus constant noului motor V6 de 1.6 litri care il va inlocui pe actualul V8 de 2.4 litri, in ceea ce este cea mai mare schimbare din ultimele decenii. Ferrari, Mercedes si Renault au alocat sume uriase pentru a dezvolta propulsoarele cu sisteme de recuperare a energiei si consum mai redus de combustibil, lucruri care costa echipele considerabil mai mult decat in prezent.

“Pericolul este ca oricare din cei trei sa dea gres, iar asta ii va costa o avere ca sa-i ajunga pe ceilalti din urma” le-a spus Ecclestone celor de la Reuters la Grand Prix-ul de la Monaco. “Pericolul este ca toti trei sa se gandeasca ca au motorul potrivit. Cand realitatea va lovi, va fi prea tarziu”, a adaugat acesta.

Ecclestone se va intalni cu Carlos Ghosn, directorul executiv Renault, si, cel mai probabil, vor discuta costurile acestor motoare. Renault este, in acest moment, furnizorul a patru echipe, incluzandu-i pe campionii de la Red Bull, insa ar putea ajunge la cinci sezonul viitor, daca Toro Rosso renunta la Ferrari.

Mercedes si Ferrari sunt furnizorii a trei echipe, in timp ce ultima ramasa, Marussia, foloseste motoare de la Cosworth, care sunt asteptati sa plece la sfarsitul anului.

Honda va reveni in 2015 ca furnizor pentru McLaren. Ecclestone, care si-a mai exprimat ingrijorarea si in trecut asupra faptului ca sunetele schimbate ale motoarelor vor indeparta fanii, a spus ca toate aceste cheltuieli impuse echipelor nu erau necesare.

Newsletter

Whatsapp