Audi, de neinvins la FIA World Endurance Championship

Audi a ramas de neinvins in sezonul curselor de masini sport din 2013. Hibridul sport Audi R18 e-tron quattro a castigat a patra dintre cele opt runde din cadrul FIA World Endurance Championship (WEC).

Pe langa asta, a iesit invingator in cursa clasica, de 12 ore de la Sebring, din martie. Week-end-ul dedicat curselor din Brazilia s-a finalizat cu victoria lui Marcel Fà¤ssler/Andrà© Lotterer/Benoît Trà©luyer (Elvetia/Germania/Franta) care i-au depasit pe Loà¯c Duval/Tom Kristensen/Allan McNish (Franta/Danemarca/Marea Britanie).

Asigurandu-si succesul la cursa de 6 ore de la Sà£o Paulo, castigatorii au redus distanta dintre ei si coechipierii lor cu 8 pana la 22 de puncte.

Dupa o cursa fara cusur, actualii campioni mondiali au sarbatorit al doilea titlu WEC obtinut la Spa, in mai. 30.000 de spectatori au urmarit cum Fà¤ssler/Lotterer/Trà©luyer au trecut linia de finis la Interlagos, avand un avantaj de trei tururi, in masina cu numarul 1.

Situatia clasamentului la mijoclul sezonului a devenit si mai interesanta dupa ce castigatorii de la Le Mans , Loà¯c Duval (Franta), Tom Kristensen (Danemarca) si Allan McNish (Mare Britanie), au ajuns la final cu un avantaj de 30 de puncte. Diferenta semnificativa de pe parcursul cursei nu reflecta, totusi, adevarata performanta la care a ajuns masina numarul 2. Allan McNish de la Audi a dominat inceputul cursei, insa apoi trio-ul a avut parte de o intorsatura neasteptata a sortii.

In timpul turului cu safety car, Tom Kristensen, dupa oprirea la boxe, s-a intors pe pista in spatele unei masini GT mai lente. Castigatorul de noua ori a cursei de la Le Mans, care a fost si cel mai rapid din cursa, a pierdut aproximativ o jumatate de minut din cauza faptului ca masina din fata nu a putut sa se tina de formatia din fata ei.

Loà¯c Duval a preluat controlul cabinei si, in momentul in care incepuse sa reduca din distanta, la iesirea de la boxe, la turul 142, a pierdut roata fata, care se intepenise in momentul montarii, iar Duval a trebuit sa incheie cursa in trei roti. Penalizarile primite au completat nenorocul liderilor care au pierdut patru tururi, in total.

Newsletter

Whatsapp