Noul Audi R8 LMS GT2 este o adevarata salbaticiune!

2020 Audi R8 LMS GT2

Divizia Sport a celor de la Audi isi tine cuvantul si isi respecta promisiunea de a ne prezenta si alte versiuni ale masinilor sport germane lansand noul R8 LMS GT2. Modelul nu va putea fi condus decat pe circuite si se alatura unei familii deja destul de numeroase, din care mai fac parte R8 LMS GT3, R8 LMS GT4, dar si RS3 LMS.

Avand la baza noua versiune a supermasinii ce poate fi condusa si pe drumurile publice, aceasta adevarata bestie pentru circuit adopta o caroserie destul de agresiva, care iese in evidenta in principal datorita aripii masive de pe spate si gurii de aer integrate in acoperis.

Noul R8 LMS GT2 va intra in competitie anul viitor in clasa inaugurala GT2 a SRO (Stéphane Ratel Organisation) si se bucura de cele mai bune specificatii ale propulsorului aspirat natural de 5,2 litri.

In timp ce pe versiunea legala pe drumurile publice R8 V10 Performance, motorul in 10 cilindri ajunge la 612 cai putere, forta intalnita chiar pe generatia a doua a modelului, specialistii de la Audi au modificat propulsorul V10 pana la 630 de cai.

Masina nu e doar mai puternica decat versiunea "standard" ci, gratie faptului ca producatorul a renuntat la multe lucruri din cabina si a folosit din abundenta fibra de carbon, cantareste si mult mai putin decat aceasta, mai exact 1.350 de kg.

Ce inseamna asta? Simplu, noul R8 LMS GT2 este cu aproximativ 100 de kg mai usor decat versiunea GT4 de care vorbam ceva mai devreme. Datorita puterii suplimentare dar si a dietei la care a fost supusa masina, ratia greutate la putere este una cu adevarat impresionanta: 2,1 kg / pe cal putere.

Ceea ce ni s-a parut interesant a fost ca reprezentantii diviziei Audi Sport sustin ca geometria sasiului noului model de curse are mai multe in comun cu cea de pe R8 Spyder decat cu cea de pe versiunea coupe. Acelasi lucru se intampla si cu portierele modelului, iar profilele sectiunii de acoperis au fost adaptate de pe coupe.

Producatorul a pregatit numeroase modificari aerodinamice, astfel ca noul LMS GT2 este extrem de agil. Printre componentele modificate am remarcat noile sectiuni ale podelei din CFRP (fibra de carbon ranforsata cu polimeri), splitterul frontal complet refacut, dar si difuzorul de pe spate, care a fost gandit sub forma celui de pe modelele de curse GT4.

Audi Sport primeste deja comenzi pentru noul R8 LMS GT2, iar livrarile vor incepe inainte de sfarsitul acestui an. Pretul? Asa cum ne asteptam, nu va fi unul prea scazut, producatorul anuntand 338.000 de euro, fara taxe. Interesati?...

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp