Ford GT Mk II: o masina aparte, care incalca toate regulile!

2019 Ford GT Mk II

Modelul de curse Ford GT a participat, in iunie si cu suportul producatorului, in ultima sa cursa la Le Mans, si asta la doar trei ani dupa revenirea in Franta, moment in care, cu o echipa de patru oameni, a reusit sa-i zdrobeasca pe cei de la Ferrari, la aniversarea a 50 de ani de la victoria din 1966. Masina a castigat cursa la clasa sa, astfel ca a doua revenire a modelului GT a devenit o legenda pentru fanii marcii.

Ei bine, de ajuns cu povestile. Cariera de competitie a modelului GT se apropie de final, dar Ford si partenerul sau de curse, Multimatic, pun punct unei pagini de istorie cu GT Mk II, o masina exclusiv de curse gandita special pentru cei care vor sa-si faca de ras competitorii pe circuite. Vor fi construite doar 45 de unitati, iar pretul uneia este de 1,2 milioane de dolari.

Aceste sapte cifre intaresc ceea ce spune inginerul-sef de la Multimatic, Larry Holt, despre masina: "la fel de rapida ca orice model GT3". Poate ca modelul nu s-ar putea compara cu versiunea GT cu specificatii GTE prezenta la Le Mans, dar Holt sustine ca noul Mk II ar putea fi in stare sa o depaseasca la mai multe tururi de pista.

Cum e posibil asa ceva? Simplu, ignorand ceea ce producatorul numeste "Balance of Performance" (echilibrul performantelor).

"Noul Mk II raspunde la o intrebare veche din lumea sporturilor cu motor: cum s-ar descurca o masina care nu mai are nici un fel de limite? Raspunsul e simplu: spectaculos!", a completat Larry Holt.

Noul GT Mk II a trecut prin mai multe modificari la capitolul caroserie, in special pentru a mari forta de greutate a masinii. Modelul este dotat cu o noua aripa duala pe partea din spate, un splitter frontal de mari dimensiuni, noi aripi, noi unghiuri de atac si un difuzor pe spate la fel de proeminent.

Partea din fata a modelului seamana foarte mult cu cel al unui model de serie, lucru care ajuta si la capitolul forta de greutate si, desi garda la sol este la fel ca pe GTE, podeaua este ceva mai joasa. Rezultatul? O crestere destul de serioasa a fortei de greutate. Si daca asta nu vi se pare de ajuns, sa mai amintim si de gura de aer gigantica de pe acoperis.

Pe langa reducerea greutatii masinii, pneurile de curse Michelin Pilot Sport GT sau socurile DSSV, noul GT Mk II poate ajunge, in viraje, chiar si la 2 G. Atunci cand vine vorba despre oprire, modelul renunta la rotoarele de frana din otel cerute de FIA si apeleaza la un set din fibra de carbon-ceramica. Daca apasati mai brusc pedala de frana, e posibil chiar sa va amintiti ce ati mancat la masa anterioara.

Asta se va intampla, binenteles, dupa ce va rearanjeaza organele interne, deoarece masina este propulsata de un motor bi-turbo V6 de 3,5 litri, care produce cu vreo 200 de cai mai mult decat versiunea care a concurat pe traseul de la Le Mans.

Cu alte cuvinte, avem de-a face cu cel mai puternic GT vreodata, modelul ajungand la peste 700 de cai putere. In plus, noul Mk II este echipat perfect pentru a face fata acestui propulsor monstruos, folosind un sistem de racire mai mare dar si unul care pulverizeaza apa, pentru un cat mai bun control al temperaturilor.

Noul GT Mk II debuteaza in acest weekend la Goodwood Festival of Speed, unde va lua parte (si, probabil, va castiga!) la competitia pentru super-masini. Ramaneti pe cars.ro pentru mai multe informatii despre acest model si despre multe altele care vor fi prezente la cunoscutul Festival of Speed.

Videoclipul zilei
Sursa: Ford

Newsletter

Whatsapp