Noul Abarth 124 Rally devine cea mai ravnita masina de raliu

2019 Abarth 124 Rally

Abarth vine pe piata cu o versiune complet refacuta a modelului de raliu 124 (care are la baza varianta Fiat 124 Spider), varianta care va concura oficial in cursele de anul acesta.

Compania italiana e de parere ca a adunat destule date din primele doua sezoane in cursele cu motor pentru modelul 124, plus "o gramada de experiente deloc neglijabile". Scopul acestui update 2019 este, conform celor de la Abarth, acela de a oferi o masina mai buna si mai usor de personalizat, "perfecta pentru profesionisti si pentru amatorii de senzatii tari".

Printre optimizarile trenului de rulare se numara o noua calibrare a diferentialului, cu patru moduri de control a tractiunii: inalt, mediu, aderenta scazuta si mediu umed. Soferul poate alege modul potrivit prin intermediul unui buton amplasat pe volan, dar poate, de asemenea, sa ajusteze rapid si cuplul-forta pentru o tractiune adaptata conditiilor de drum.

In plus, inginerii companiei au lucrat suplimentar si la noua cutie de viteze a masinii, care permite modelului, in momentul accelerarii, un mai rapid schimb al treptelor.

Cea mai importanta noutate, insa, este noul kit de macadam al masinii de raliu 124, adica un pachet special pentru drumurile pietruite. Datorita acestuia, masina este mai inalta cu 40 de mm, dar este si dotata cu noi discuri de frana, compatibile cu jantele de 15 inch, care vor reduce greutatea si optimiza aderenta pe teren accidentat. In comparatie, versiunea masinii pentru asfalt are jante de 18 inch.

Printre imbunatatiri, mai gasim modificari la motorizare, care duc la o curba mai liniara a cuplului-forta si mai multa putere la viteze mai mici. Abarth spune ca, in felul asta, manevrabilitatea masinii devine mai eficienta si mai simpla, astfel ca si soferii neprofesionisti se vor descurca la volan.

In mod interesant, nu avem alte modificari hardware, astfel ca acelasi cuplul-forta imbunatatit este doar rezultatul un calibrari facute cu mare grija, astfel incat masina sa promoveze "un raspuns mai rapid si mai fin la apasarea pedalei de acceleratie".

Sursa: Abarth

Newsletter

Whatsapp