Prototipul Toyota TS050 Hybrid se impune fara probleme in Cursa de 24 de ore de la Le Mans

Toyota TS050 HYBRID

Editia din acest an a Cursei de 24 de ore de la Le Mans a fost castigata de japonezii de la Toyota, marii favoriti ai acestui an de altfel. Masina cu care acestia au cucerit titlul din acest an a fost formata din unii dintre cei mai buni piloti din lume, printre care si Fernando Alonso. Acesta a fost insotit de Sebastien Buemi si Kazuki Nakajima. Primele doua pozitii ale intrecerii din acest an s-a terminat cu cele doua prototipuri ale celor de la Toyota pe primele doua locuri, acestea trecand linia de sosire in oridinea in care au si intrat in cursa.

Cei de la Toyota au luat startul editiei din acest an a Cursei de 24 de ore de la Le Mans de la bordul unui prototip TS050 Hybrid. Trebuie sa recunoastem ca victoria lor nu este una chiar surpirinzatoare, ei fiind marii favoriti la castigarea acestei curse dupa ce rivalii lor de la Audi si Porsche au hotarat sa se retraga in ultimele doua sezoane din aceasta categorie.

Drept pentru care, cei de la Toyota au dominat cursa de la un capat pana la altul, castigand in cele din urma lupta in clasa LMP1. Trebuie sa evidentiem si faptul ca prototipurile s-au descurcat foarte bine in acest an, nedand semne de instabilitate din punct de vedere al fiabilitatii.

Daca ne aducem aminte, din acest motiv, ultimele sezoane nu au fost dintre cele mai bune pentru japonezi, acestia fiind nevoiti sa se retraga chiar si atunci cand le era lumea mai draga, fiind la conducere. Insa, sezonul acesta a fost unul foarte bun, niponii reusind sa treaca fara probleme de toate celelalte echipe private impotriva carora au concurat.

Acum ca ne-am lamurit care au fost primele doua masini care au trecut linia de sosire a Cursei de 24 de ore de la Le Mans din acest an, sa va spunem si ca ultima treapta a podiumului a fost ocupata de masina Rebellion Racing.

Competitia de la clasa LMP2 a fost castigata in cele din urma de G-Drive Racing Team, acestia fiind urmati de Signatech Alpine, respectiv Graff S024. Categoria GTE Pro, cea mai spectaculoasa de altfel, a fost castigata in acest an dupa o lupta plina de suspans de masina Porsche Piggy 92, aceasta fiind urmata masina cu numarul 91 tot a celor de la Porsche. Ultima treapta a podiumului a fost ocupata de masina Ford GT 68 a lui Chip Ganassi Racing.

Sursa: Toyota

Newsletter

Whatsapp