Porsche Cayman GT4 Clubsport Rally: un concept prezentat simplu si elegant!

2018 Porsche Cayman GT4 Clubsport Rally Concept

In timp ce asteptam cu rabdare ca Porsche sa ne prezinte noua versiune Cayman GT4, talentatii ingineri din Stuttgart au lucrat la o alta varianta a acestui coupe de mici dimensiuni cu motor amplasat central.

Divizia motorsport a companiei a postat, recent, pe Twitter, imagini ale unui "studiu" de masina de curse care are la baza actualul Cayman GT Clubsport.

Acest vehicul concept va sta, bineinteles, la baza unei masini care va participa, luna aceasta, la Rallye Deutschland, avand la volan pe Romain Dumas, nimeni altul decat detinatorul recordului de la Pikes Peak, atunci la volanul modelului electric de curse I.D. R.

Poate ca cei de la Porsche nu vor, inca, sa ne spuna prea multe despre partea mecanica a masinii, dar au mentionat totusi ca vor decide asupra unei versiuni de serie pana la finalul acestui an.

Din ceea ce am putut vedea din imaginile prezentate, masina arata destul de aproape de varianta standard Cayman GT4 Clubsport, dar beneficiaza de lumini suplimentare (bineinteles LED!) pe capota, o gura de aer pe acoperis, dar si de protectii refacute pe partile importante de sub sasiu.

Am remarcat, de asemenea, si jantele albe "incaltate" cu pneuri Michelin Pilot Sport, dar si cele doua conexiuni OMP de pe fata si de pe spate.

In plus, suntem siguri ca se intampla ceva si la capitolul motorizare, de vreme ce am observat diverse cabluri iesind din acest compartiment, ceea ce sugereaza ca acesta poate avea diverse variante, diferite de masina standard.

Sa ne amintim ca modelul de baza este propulsat de un motor in linie in sase pistoane de 3,8 litri, care trimite cei 380 de cai putere, prin intermediul unei cutii de viteze PDK in sase trepte, catre puntea spate.

Mai mult, masina este cu 38 de kilograme mai usoara decat varianta standard Cayman GT4 si beneficiaza si de un diferential mecanic de cursa limitata pe partea dorsala.

Versiunea "legala" a lui 718 Cayman GT4 a fost remarcata recent pe drumuri, foarte putin camuflata, ceea ce nu insemna altceva decat ca se apropie momentul in care aceasta masina va fi prezentata oficial.

Varianta speciala de circuit Clubsport a putut fi vazuta, anul acesta, la Monza, si ne asteptam sa debuteze oficial la putin timp dupa lansarea versiunii de serie.

E foarte posibil ca, prin folosirea motorului mai mare de 4,0 litri imprumutat de pe 911 GT3, in comparatie cu actuala adaptare a celui de 3,8 litri de pe 911 Carrera S, cele doua noi modele sa beneficieze de ceva mai multa putere.

Videoclipul zilei
Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp