Conceptul Lamborghini Urus ST-X: un super-SUV menit sa domine circuitele!

Lamborghini Urus ST-X Concept

Da, Divizia Motorsport a celor de la Lamborghini, Squadra Corse, a fost destul de ocupata in ultima vreme. Dupa prezentarea senzationalului model SC18 Alston, primul vehicul personalizat al specialistilor de la Squadra Corse, inginerii de la Lamborghini nu s-au odihnit si ne ofera o versiune de curse a super-SUV-ului Urus, conceptul Urus ST-X.

Mai mult, specialistii de la Squadra Corse si-au folosit expertiza de circuit la creearea conceptului Urus ST-X. Modelul a fost gandit exclusiv pentru curse si, fata de versiunea de serie, are performante optimizate, o culoare verde Mantis mata, dar si toate elementele de siguranta aprobate de FIA. Printre acestea se numara un rollbar din otel premium, un sistem profesional de stingere a incendiilor, dar si un rezervor FT3.

Pe langa vopseaua care iese in evidenta, noul concept Urus ST-X are si portiuni expuse din fibra de carbon, cum e cea de pe capota, cu guri de aer gigantice, perfecte pentru racirea motorului bi-turbo V8 de sub ea.

Masina beneficiaza si de o aripa spate, dar si de guri de iesire laterale hexagonale pentru sistemul de esapament si de un set de jante din aliaj de aluminiu (cu un singur surub) de 21 de inch, "incaltate" cu pneuri Pirelli.

Specialistii de la Squadra Corse au reusit si sa reduca semnificativ din greutatea masinii. Conceptul Urus ST-X este cu 25 de procente mai usor decat versiunea de serie, lucru care il va ajuta cu siguranta in cursele de viteza.

In acelasi timp, modelul este putin mai inalt si mai rigid la torsiune, in special gratie faptului ca producatorul a inclus cusca de circuit in arhitectura SUV-ului. Propulsia ramane aceeasi, iar asta inseamna ca va produce 641 de cai putere si un cuplu-forta de 850 de Newtoni-metru.

Ceea ce trebuie sa retineti este ca versiunea de curse a acestui Super SUV nu e doar un exercitiu de imagine, Lamborghini avand in intentie sa introduca modelul intr-un campionat cu o singura marca, eveniment care combina, intr-o singura cursa, circuitul cu traseele off-road.

Mai exact, masina va debuta, in 2020, in Europa si Orientul Mijlociu, intr-o cursa care se va "intampla" pe un circuit special pregatit si aprobat de FIA. Va fi un eveniment de genul "deschis tuturor celor prezenti", gandit sa-i puna pe iubitorii marcii in situatii din cele mai interesante pe diverse circuite.

Sursa: Lamborghini

Newsletter

Whatsapp