2019 Toyota Prius AWD-e: tractiune integrala si modificari subtile peste tot!

2019 Toyota Prius AWD-e

Ne asteptam ca ceva sa se intample pe taramul de poveste al modelului Prius, atunci cand Toyota a prezentat imagini ale familiarului hibrid pe zapada si, la o privire mai atenta, ne-am dat seama ca rotile din spate erau in miscare.

De fapt, toate cele patru roti vor fi in miscare pe noua versiune, suspiciunile noastre fiind confirmate: Toyota a pregatit un nou model Prius cu tractiune integrala, in special pentru piata nord-americana, masina care tocmai a fost prezentata la editia de anul acesta Salonul Auto de la Los Angeles 2018.

Sistemul poarta numele AWD-e, iar "e", asa cum ne inchipuiam, vine de la electric. Nu exista o conexiune directa intre rotile spate si motor, un propulsor electric separat oferind puterea axului spate, mai ales in momentul acceleratiei initiale, de la 0 la 9 km/h. In afara de asta, computerul de bord activeaza rotile din spate doar atunci cand e nevoie de aderenta sporita, la viteze de pana la 69 de km/h.

Cei familiari cu versiunile Prius din Japonia vor recunoaste acest aranjament, de vreme ce e disponibil acolo de cativa ani. Cu toate acestea, avand in vedere ca vanzarile modelelor SUV si crossover din Statele Unite au luat-o razna, Toyota spera sa-si faca loc in acest segment. Mai mult, producatorul japonez estimeaza ca 25 de procente din vanzarile noului Prius vor merge catre versiunea cu tractiunea integrala, mai ales ca spatiul interior al masinii este comparabil cu cel de pe multe modele crossover mai mici.

In plus, cu un consum de 5,4 litri/100 de km in oras si 5,9 l/100 km pe autostrada, putem spune cu siguranta ca noul model se numara printre cele mai economice masini pe care le poti cumpara in acest moment in Statele Unite.

Si asta nu e tot.

Pe langa noua optiune AWD-e, Toyota a adus si cateva modificari stilistice minore noului Prius 2019, chiar daca masina seamana destul de mult cu actuala generatie Prius Prime. De fapt, numele versiunilor 2019 au fost oarecum inspirate de marcile traditionale ale producatorului, printre care LE, XLE sau Limited, varianta de baza numindu-se L Eco.

Producatorul japonez ofera, in premiera, si doua nuante proaspete pentru noul Prius, rosu Supersonic si albastru Electric Storm Blue, iar modelul va beneficia si de jante noi de 15 inch in doua tonuri de culoare.

La interior, noul Prius 2019 va arata destul de familiar pentru fanii marcii. Display-ul de 4,2 inch de pe acest model va beneficia, pe versiunea AWD-e, de un meniu suplimentar, iar pe variantele AWD-e XLE de scaune incalzite, ajustabile in opt pozitii si finisaje SofTex.

Optional, producatorul japonez ofera si un portbagaj de acoperis interesant, iar pe partea de siguranta, toate modelele Prius sunt echipate, standard, cu sistemul Toyota Safety Sense P.

Producatorul japonez anunta ca vom afla mai multe despre preturile noului Prius AWD-e de-abia anul viitor.

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Toyota

Newsletter

Whatsapp