2019 Kia Soul: mai sportiva si in mai multe versiuni!

Dupa cinci ani pe piata, o noua generatie a modelului Soul este gata sa scoata capul in lume si sa pregateasca piata pentru ceea ce Kia spune ca este un model complet nou.

Masina pastreaza elemente care au facut din primele doua modele vehicule populare, dar adopta un alt design frontal, cu lumini superioare si mai subtiri si cu clustere mai serioase pe partea inferioara a barei frontale. Pana si grila fata este ceva mai mare, asa ca modelul patratos ofera o imagine ceva mai impozanta.

Din lateral, Kia ne ofera o imagine de "acoperis flotant", imbracand in negru partea de sus a stalpilor, zona in care ne intalnim si cu literele "Soul" stilizate. Mai mult, marca sud-coreeana mentioneaza ca a desenat stalpii spate ca sa semene cu aripile unui avion, in timp ce partea din spate este aceeasi, luminile amplasate vertical. Clusterele spate au, de aceasta data, forma unor bumerange, care se intalnesc in partea de sus, oferind masinii o imagine interesanta.

Kia stie ca varietatea inseamna totul in viata si, din acest motiv, va oferi noua generatie si in finisaje GT-Line sau X-Line, deja disponibile pe cateva modele din Europa. Din punct de vedere stilistic, asta inseamna o imagine mai sportiva pe versiunea GT-Line si una mai dura pe varianta X-Line.

La capitolul marime, noul Soul ramane la aceleasi dimensiuni, dar castiga aproximativ 5,6 cm in lungime. Masima masoara acum 4,19 in lungime, mare parte din acest castig intrand in ampatament, care ajunge la 2,6 m, cu 3 cm mai mult decat versiunea anterioara.

Daca spatiul pentru picioare in fata a crescut cu 0,5 cm, pasagerii din spate au ramas fara 0,7 cm. Mai mult, spatiul pentru cap a scazut, pe fata, cu 0,5 cm, dar ramane acelasi pentru pasagerii din spate.

Pe noi ne-a incantat ideea ca aceasta a treia generatie Soul va fi mai completa la drumuri lungi, spatiul pentru bagaje fiind mai generos si ajungand la aproape 674 de litri. In plus, haionul este mai larg si mai jos, asa ca manevrarea bagajelor va fi mai facila decat pe versiune precedente.

Sub capota, ne vom intalni fie cu cu un motor aspirat natural, de 2,0 litri (147 de cai putere si un cuplu-forta de 179 Nm), fie cu un mai puternic propulsor turbo 1,6 litri (201 cai putere si 264 Nm). Pe prima varianta, ne intalnim cu o cutie de viteze manuala in sase trepte sau, optional, o transmisie continua variabila, in timp ce versiunea turbo are o cutie de viteze automata in sapte trepte, cu dublu-ambreiaj.

Kia mai promite si ca noua platforma va fi mai buna la capitolul manevrare si confort, dar si ca va avea nivelul zgomotului mai mic, vibratii reduse si niveluri NVH reduse. Pe versiunile mai bine echipate, in cabina ne vom intalni, pe sistemul de infotainment, cu un ecran de 10,25 inch, compatibil Android Auto si Apple CarPlay. Nu lipseste nici display-ul head-up de 8 inch, dar nici sistemul de sunet Harman Kardon cu 10 incinte audio, care ajunge la 640 de W, de doua ori mai mult decat pe actuala generatie.

Cel mai important lucru de mentionat la interior este sistemul de iluminare ambiental, care isi schimba setarile in functie de alegerea ocupantilor masinii. Printre setari ele se numara: Romance, Traveling, Party Time, Hey! Yo!, Café sau Midnight City.

Dupa debutul oficial de la Los Angeles Auto Show 2018, noul Soul va fi vandut, in Statele Unite, in prima jumatate a anului 2019, moment in care Kia va prezenta si noul Soul EV.

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Kia

Newsletter

Whatsapp