Noul Mercedes-Benz CLS si-a facut debutul la Salonul Auto de la Los Angeles

2018 Mercedes-Benz CLS

Dupa o campanie care parea ca nu se mai termina, iata ca a treia generatie a clasei Mercedes-Benz CLS si-a facut, in sfarsit, debutul oficial. Noua masina, care a evoluat la nivel vizual datorita noului limbaj de design al companiei germane (Sensual Purity, pe numele sau), va fi scoasa la vanzare, in primavara lui 2018.

Poate cel mai important lucru, insa, este ca acesta va fi primul model Mercedes-Benz pe care ne vom intalni cu noile propulsoare hibride ale marcii, cu motoare pe benzina cu sase cilindri in linie.

Noul CLS a fost construit pe sasiul modular MRA de la Mercedes-Benz care, asa cum explica inginerul sef Michael Kelz, "este o combinatie de componente din Clasa E si Clasa S". Mai exact, masina este construita pe linia E-Class de la Sindelfingen, Germania, dar, la interior, toate electronicele sau componentele de asistenta a soferului, sunt cele folosite la noile versiuni S-Class.

In ciuda similaritatilor cu sedanul E-Class, "noua masina se conduce total diferit", asa cum promite acelasi Kelz. Acest lucru se intampla, cel putin partial, datorita noilor reglaje sport ale sasiului de pe noul CLS, ceea ce inseamna ca producatorul a petrecut ceva timp la capitolul calitatea miscarii.

 

Printre tehnologiile prezente la bordul versiunii CLS se numara cele mai recente inovatii ale marcii, prezente si pe noile S-Class: scaune cu masaj, un sistem de climatizare cu parfum si ionizare, senzori pe toate colturile masinii, sistem de virare semiautonom, incarcare wireless a telefonului, abilitatea de a descuia sau porni masina cu ajutorul telefonului, un sistem de sunet high-end Burmester, tapiterie din piele Nappa, dar si finisaje din lemn autentic.

Aceasta noua generatie CLS nu va beneficia si de o versiune Shooting Brake (versiune niciodata vanduta in Statele Unite), pentru ca oficialii de la Mercedes-Benz sunt de parere ca E-Class T-Modell umple aceasta nisa de pe pietele din lumea intreaga.

Design Exterior

Noul CLS este mai lung cu 5 cm, dar scade la capitolul inaltime cu aproximativ 1,5 cm. Design-ul ramane cel al unui coupe in patru usi, cu linii accentuate pe acoperis si portbagaj, acesta beneficiind de un spatiu mult mai mic in comparatie cu sedanul E-Class.

Portierele vor avea parte, si pe aceasta versiune, de geamuri fara rame, lucru care ajuta, in principal, la stilul masinii, dar este la fel de important pentru ca scapa de zgootul produs de vant.

Acelasi Kelz sustine ca tranzitia intre geamuri si stalpii de sustinere a caroseriei este mult mai aerodinamica, de aici venind si reducerea zgomotelor exterioare. Sa nu uitam ca putem alege, optional, geamuri acustice si alte cateva imbunatatiri, asa ca masina va fi "mai silentioasa chiar decat o varianta E-Class".

Partea din fata a noului model a fost modificata, astfel ca forma grilei frontale seamana cu cea de pe variantele AMG GT, cu un splitter bine detaliat si guri de aer proeminente. Partile laterale sunt, ca pe cele mai noi masini din Clasa S, foarte netede si pline de detalii subtile, in timp ce, pe spate, stopurile LED accentueaza cumva portbagajul destul de lat.

Design Interior

Interiorul noul CLS este similara modelelor E-Class, cu doua display-uri color de 12,3 inch, amandoua folosite ca instrumente de bord sau sistem de infotainment, alaturi de combinatiile de control de pe consola centrala.

Exista, este foarte adevarat, si cateva elemente de stil care deosebesc aceasta cabina de celelalte modele cu care o comparam: gurile de aer suprastilate au incluse lumini, care-si schimba culoarea (de la albastru la rosu) in functie de ajustarea temperaturii, iar butoanele de comanda pentru sistemul de infotainment s-a imputinat pe consola centrala.

Detaliile sunt superbe, cu cusaturi pe piele elegante, butoane si comutatoare inteligente si, foarte important, cel mai recent volan S-Class, cu control la atingere si, in plus, cateva butoane mutate pe acesta de pe consola centrala.

Spatiul pentru pasagerii din spate este, in principiu, neschimbat fata de actualele versiuni CLS, marea noutate fiind, pe noua varianta, un scaun central pe randul din spate. "Multi dintre clientii nostri si-au dorit cinci locuri in masina", a declarat inginerul-sef Michael Kelz, notand ca e vorba, in special, de piata americana si de cea din China.

Sa amintim si faptul ca spatiul interior al porbagajului ramane neschimbat, ajungand, in specificatiile pentru piata europeana, la 520 de litri.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Mercedes-Benz

Newsletter