Kia Niro PHEV: ce update i se aduce acestui plug-in hybrid de la Kia?

2018 Kia Niro PHEV

Kia a extins gama modelelor crossover Niro odata cu lansarea unei noi versiuni plug-in hybrid, eveniment intamplat la cea mai recenta editie Los Angeles Auto Show. In acest fel, PHEV se alatura versiunilor hibride deja existente, iar producatorul anunta si lansarea unei masini complet electrice.

Niro PHEV dispune de un pachet de baterii litiu-polimer de 8,9 kWh, cu 7,34 kWh mai mare decat cel de pe modelul hibrid. Masina are nevoie de 2 ore si jumatate pentru a se incarca la o priza Level 2 de 240 de volti sau de noua ore la o priza normala.

Mai mult, pe noul model, Kia a amplasat acest pachet de baterii sub podea si sub scaunele din spate, astfel ca spatiul de depozitare nu are de suferit.

Citeste si: Kia anunta debutul noului crossover subcompact Stonic

Noua versiune crossover plug-in combina un motor in patru cilindri de 1,6 litri cu unul electric, pentru o putere totala de 139 de cai putere si un cuplu-forta de 264 Nm. Toata aceasta forta este transmisa rotilor motoare de o cutie de viteze in sase trepte, cu dublu ambreiaj. Oficialii de la Kia estimeaza ca, in aceasta configuratie, masina poate parcurge pana la 900 de kilometri.

In mod ciudat, insa, economia la carburant a modelului Niro PHEV este mai scazuta decat a celei mai eficiente versiuni de masina hibrida a producatorului. Este vorba de valori ca 5,9 litri / 100 de km in oras, 6,4 litri pe autostrada si o medie de 6,1 pe general. In comparatie, versiunea FE a modelului Niro consuma 5,4 litri / 100 de km in oras, 5,8 pe autostrada si ajunge la medie de 5,6 la general.

Aceasta pare sa fie cea mai mare problema a noului Kia Niro PHEV, pentru ca noul model are si un avantaj major: o autonomie electrica de nu mai putin de 45 de km.

In efortul de a mentine greutatea sub control, inginerii de la Kia au echipat noua versiune cu unele componente unice. De exemplu, producatorul a folosit aluminiu la capota, partea din spate, unele componente ale suspensiilor, dar si etrierele franelor. In plus, masina vine si cu cateva modificari interesante la grila fata.

Puteti indentifica foarte usor un model Niro PHEV dupa usita de pe aripa fata stanga, locul in care este ascuns portul de incarcare, dar si dupa finisajele Hybrid Blue.

La interior, producatorul ofera un display pentru instrumentarul de bord de 7 inch, dotat si cu un instrument de masurare a kilometrilor parcursi. Pe langa asta, inginerii de la Kia au decis sa ofere aer conditionat numai pentru sofer, economisind, in acest fel, energie, in timp ce sistemul de propulsie poate fi modificat in functie de preferinte, conform unor moduri de condus predefinite: EV, Hybrid, Eco si Sport.

Noul Niro PHEV va fi scos oficial la vanzare in 2018, in trei versiuni: LX, EX si EX Premium. Din pacate, producatorul nu a spus nimic despre preturi, dar suntem siguri ca cel de plecare va fi mai mare decat al celei mai recente variante LX, 24.180 de dolari.

Te-ar mai putea interesa:

Primele fotografii oficiale cu noua generatie Kia Picanto

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Kia

Newsletter