Acest Volkswagen Golf 6 a avut o problema atat de mare incat nici cei de la reprezentanta nu i-au dat de cap. Ce a avut, de fapt, si cine a reusit s-o repare!

Volkswagen Golf este una dintre cele mai populare masini second hand in Romania. Majoritatea sunt aduse din Germania, dar se mai intampla sa aiba probleme. Este si cazul unui Golf 6, care a dat batai de cap multor mecanici.

Acest Volkswagen Golf 6 a avut o problema atat de mare incat nici cei de la reprezentanta nu i-au dat de cap

Romanii sunt fani masini second hand, iar Volkswagen Golf se afla in topul preferintelor. Totusi, se intampla de multe ori ca modelele Volkswagen Golf care ajung in tara noastra sa aiba probleme. Este si cazul unui VW Golf 6 care a avut o problema atat de mare incat nici cei de la reprezentanta nu au reusit sa o rezolve.

Golf, unul dintre cele mai populare modele Volkswagen

Volkswagen Golf este produs inca din anul 1974 si este cel mai bine vandut model al producatorului german. Dupa cum spuneam, prima generatie (Mk1) a debutat in anul 1974, iar productia a continuat pana in anul 1983. In 1983, a doua generatie VW Golf (Mk2) a fost introdusa pe piata, iar productia a continuat pana in anul 1992. In anul 1985, Volkswagen a introdus, pentru prima data, o versiune Golf cu tractiune integrala (Golf Syncro).

Citeste si: La cati kilometri se rupe, de fapt, distributia masinilor Volkswagen: Golf, Passat sau Jetta

In anul 1992, Golf Mk3 si-a facut debutul ca fiind a treia generatie, iar productia a continuat pana in anul 1998. Noutatile aduse de aceasta generatie au fost un motor de 2.8 litri VR6, dar si motorul diesel cu turbina si injectie directa.

Golf 4 (Mk4) a reprezentat a patra generatie si a fost produs intre anii 1997 si 2005. Golf 4 a insemnat si introducerea modelului sport R32 in 2002, care folosea un motor V6, de 3.2 litri.

Generatia a 5-a, Golf V (MK5) a fost produsa intre anii 2003 si 2009.

A sasea generatie a sosit in anul 2008 si a fost produsa pana in anul 2012. Designul era semnat de celebrul Walter de’Silva si se anunta ca fiind mai aerodinamic decat generatia precedenta, ceea ce inseamna un consum mai mic de combustibil si mai putin zgomot pentru interior.

A saptea generatie Golf (Mk7) a debutat in anul 2012 si a fost produsa pana in anul 2019. Acest model folosea noua platforma MQB a grupului Volkswagen, aceeasi folosita si de modelele Audi A3, Seat Leon si Skoda Octavia.

Cea de-a opta generatie, Golf Mk8, a sosit in anul 2019. Acest foloseste o versiune updatata a platformei MQ8 si a sosit cu motoare pe benzina, diesel, dar si cu versiuni ce folosesc sisteme hibrid.

Ce problema a avut un VW Golf 6 pe care nici cei de la reprezentanta nu au rezolvat-o

Revenim la modelul Golf 6 care avea o problema pe care nici chiar cei de la reprezentanta nu o identificau. Proprietarul a fost in mai multe locuri cu masina, insa nimeni nu a reusit sa rezolve. Totusi, se pare ca baietii de la service-ul Coasta de Est au rezolvat problema.

Mai exact, vorbim despre un VW Golf 6 cu motor de 1.4 litri TSI (turbina+compresor), pe benzina, din anul 2010. Problema masinii este ca nu trage de loc, iar cand s-a folosit aparatul de diagnoza, acesta a aratat misfire pe 2 cilindri.

Drept urmare, primul pas a fost sa se schimbe bobinele si bujiile. Masina a inceput sa traga, insa pana in 3500 rpm.

Dupa alte teste, iata ce s-a mai intamplat:

- masina are 1 soft care cere o anumita presiune, iar turbina nu o livreaza; asadar, baietii au trebuit sa demonteze turbina si sa o regleze mecanic pe bancul de reglaj
- dupa demontare, s-a constatat ca se umblase la turbina, cu toate ca proprietarul spunea ca aceasta este noua
- dupa alte verificari, s-a constatat ca masina are soft (desi clientul nu stia) si din cauza acestui soft, cerinta catre turbina este prea mare, iar masina intra in avarie
- dupa ce masina s-a resoftat, s-a rezolvat problema cu turbina, s-a constat ca problema ar fi din cauza compresorului
- alte verificari au aratat ca si compresorul era in regula, dar o clapeta care directioneaza aerul catre compresor dupa 3500 rpm nu ar functiona cum trebuie
- clapeta nu da eroare, dar are intarziere foarte mare
- drept urmare, clapeta a fost schimbata (1000-1800 de lei), la fel ca niste furtunase de vacuum, asa ca s-a constatat ca masina pierde presiune
- urmatorul pas: valva N75 a fost anulata si masina a tras bine si dupa 3500 rpm
- dupa schimbarea valvei N75 cu una noua, masina arata in continuare o pierdere de presiune de 0.6 bari
- problema a fost ca supapa de la valva N75 era pozitionata invers

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE PIESE SE FURA CEL MAI DES LA MODELELE BMW?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter