Va ganditi sa eficientizati consumul? Iata cateva mituri false despre reducerea consumului de carburant!

Atunci cand te gandesti sa iti achizitionezi a masina noua iei in calcul o serie de factori care vor atarna greu in luarea unei decizii. Bineinteles ca factorul principal, cel putin pentru unii dintre noi, este pretul, dar acesta nu este singurul lucru care ne intereseaza, nu-i asa?

Ceea ce ne mai intereseaza, este si consumul de combustibil. Cred ca toti ne dorim sa avem masini ieftine care sa consume putin si sa fie si destul de puternice pentru a face fata cu brio in drumurile noastre de toate zilele. In privinta economiei de combustibil exista dintotdeauna discutii si pareri despre cum ar trebui sa ne comportam cu masina pentru a putea obtine un consum optim.

Exista o serie de mituri care s-au impamantenit in conceptiile soferilor si care sunt mai mult sau mai putin adevarate. In cele ce urmeaza vrem sa venim in ajutorul vostru, demontand miturile create in jurul acestui subiect si speram ca astfel va vom ajuta sa va cresteti numarul de kilometri facuti cu un plin al rezervorului.

1. Caburantul premium este mai bun

Sa alimentezi cu un carburant premium chiar si atunci cand masina nu are nevoie de asa ceva este o greseala, si nu va va aduce decat o scadere in buzunar, nu in consum.

Motorul masinii este fabricat pentru a folosi un anumit tip de combustibil, iar daca alimentati cu un tip cu o cifra octanica mai mare este posibil ca masina sa nu simta absolut nici o diferenta.

2. Masinile cu transmisie manuala sunt mai economice

Poate ca aceasta afirmatie era adevarata acum 15-20 de ani cand masinile cu transmisie automata erau rare. In zilele de azi, constructorii au avansat cu tehnologiile in ceea ce priveste transmisiile automate, acestea avand o eficienta la fel de mare precum masinile cu transmisie manuala.

3. Masinile mai mici consuma mai putin

Nu trebuie sa te strecori intr-o masina mica pentru a face vizite mai rare la benzinarii. In cazul acesta marimea nu mai conteaza, specialistii in domeniu spun ca eficienta se afla sub capota, in materialele folosite si in designul masinii. Vehiculele de marime standard din zilele noastre poseda tehnologii avansate precum cele hibrid, spre exemplu.

4. Tinerea motorului pornit este mai eficienta decat repornirea lui

In acest caz tinerea motorului pornit inseamna doar un consum in plus de carburant. Asta nu inseamna, insa, ca trebuie sa opriti motorul atunci cand stati la semafor. In sustinerea acestei teorii specialistii in domeniu vin cu tehnologia start-stop, sistem creat special pentru a reduce consumul si pentru a scadea poluarea.

5. Un filtru de aer murdar scade eficienta

Testarile din ultimii ani cu privire la acesta problema arata ca acest mit nu este deloc adevarat. Si asta datorita faptului ca motoarele moderne controleaza extrem de precis, cu ajutorul computerelor de bord, cantitatea de aer care intra in filtre. Reducerea cantitatii de aer genereaza reducerea automata a combustibilului folosit.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Mercedes-AMG E 63 S T-MODELL: RIVAL PENTRU AUDI RS6?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter