Topul celor cinci bijuterii de la Porsche

Porsche 918 Spyder

Cu totii stim ca Porsche da nastere mai multor tipuri de masini si putem enumera cu usurinta modele ca sedanul clasic cu patru usi, SUV-uri, Porsche break – model in constuctie , etc. Insa, intotdeauna, pulsul ti se va mari cand te asezi la volanul unui supercar de la Porsche.

Pur si simplu ti-o ia inima la goana mai ceva decat un supercar de la Porsche atunci cand ii calci acceleratia.

Nu ai cum sa nu te indragostesti si nu ai cum sa nu iubesti asa ceva, prin urmare am decis sa facem o lista cu topul supermasinilor de la Porsche, top pentru care am ales cinci modele dintre cele mai indragite, cinci modele care-ti reseteaza nivelul de adrenalina si-ti dau peste cap pulsul.

Porsche 918 Spyder

Incepem cu ultimul supercar pe care l-am urmarit de-a lungul celor cinci ani – din 2010 de cand a aparut la Salonul Auto de la Geneva si pana acum – si care a suferit numeroase modificari in tot acest timp. Exact, despre Porsche 918 Spyder este vorba.

A aparut sub forma de concept la Geneva, in anul 2010, iar cele 918 unitati produse au fost deja vandute. Stim prea bine ca supriza este mai frumoasa cu cat astepti mai mult pentru ea, asa ca Porsche a fabricat o masina puternica si fioroasa care nu-i va da pace sufletului tau.

Porsche Spyder 918 face parte din generatia noua de masini, generatia hibrid, asa ca vine insotita de un monstru de 4.8 litri – un V8 – si o pereche de motoare electrice, nu numai ca sa toarca iesit din cale afara de frumos, ci sa-ti ofere 887 CP.

Gurile rele spun ca este eclipsat si chiar depasit de McLaren P1 si Ferrari, insa Porsche Spyder 918 continua sa fie cea mai rapida masina. Si un fan Porsche nu-i va gasi acestuia niciodata defecte si nici nu-si va dori altceva. Odata ce te-ai indragosti de Porsche... nu-ti mai trece.

Porsche Carrera GT

Inainte sa existe Porsche 918 Spyder, exista mult cunoscutul – si doritul – Porsche Carrera GT. Ce vremuri... si ce sentiment de nostalgie infloreste in sufletul nostru... poate ca nici Bacovia nu stie sa exprime ce e in sufletul unui fan Porsche, si nu numai, cand aude Porsche Carrera GT.

 Se intampla ca undeva in 2004 sa apara o masina cu un motor de 5.7 litri, cu 10 cilindri in V, cu sasiu din fibra de carbon si o herghelie de 612 cai; un sistem de tractiune Rear-Wheel-Drive (RWD - tractiune concentrata pe rotile din spate) si o transmisie manuala in sase viteze.

Era un monstru foarte greu de controlat si avea nevoie, neaparat, de maini pricepute pentru a putea fi imblanzit. Odata ce imblanzeai fiara, atingea aproximativ 100 Km/h in numai 3.6 secunde.

Limita de viteza in bord era de 330 de Km/h, asa ca jucaria asta chiar rupea inimi. Ah... sa nu uitam sa mentionam ca monstrul a facut parte dintr-un proiect de masini de raliu, proiect care a fost amanat, dar a reusit sa introduca pe piata auto o versiune care sa se adapteze.

Porsche 911 GT1

Tot din gama supermasinilor face parte si Porsche 911 GT1. 911 GT1 a fost planuita pentru carosabilul de zi cu zi, si nu pentru curse, asa ca avem de-a face cu un motor de 3.2 litri, twin turbo, care dezvolta 537 CP. Atinge suta de kilomtri in numai 3.9 secunde.

Cu toate ca nu a fost planuita pentru curse, ca Porsche Carrera GT, 911-ele GT1 a fost si el trecut prin fanioanele pistei de raliu, astfel ca a castigat 47 de titluri, printre care si cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1998.

Porsche 959

Pe locul numarul 4 se situeaza un Porsche cu care se pot lauda Jerry Seinfeld si Bill Gates. Daca nu v-ati dat seama, vorbim despre un Porsche 959 care atinge suta de kilometri in 3.7 secunde, deci mai putin decat Porsche 911 GT.

Are sistem de tractiune All-Wheel-Drive, si un motor twin-turbo care dezvolta 444 CP. Limita de viteza este de 314 de km/h.

9FF GT9

Ultimul model este de fapt o combinatie de doua modele din gama de supercar-uri de la Porsche. Vorbim despre un 9FF GT9 care a pornit de la un GT3, dar a fost reconstruit atata de mult incat a ajuns la un motor de 4.0 litri twin-turbo care dezvolta 1.000 de CP.

Un al doilea model este RUF CTR3 care se apropie putin de la Cayman, dar mosteneste ceva si de la modelul 911 cu un motor de 3.8 litri care dezvolta 692 CP si atinge limita de viteza undeva la 375 km/h.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter