Top 10 cele mai scumpe masini de epoca din lume!

Daca vrei sa afli care sunt cele mai scumpe masini clasice din lume, am alcatuit un top 10 pentru tine. Iata ce modele am gasit si ce ar trebui sa stii despre aceste masini.

Top 10 cele mai scumpe masini de epoca din lume!

Cand vine vorba de masini, faptul ca poti cumpara cel mai rapid sau cel mai recent model nu inseamna mare lucru pentru adevaratii colectionari. Oamenii cu bani incearca cu nostalgie trecutul si conduc masini care difera total de hoardele scumpe din noua generatie.

Ei bine, nu lasati varsta sa va pacaleasca: pentru unele dintre ele, pretul inseamna mai mult decat pentru cateva dintre cele mai moderne masina de pe piata in acest moment, impreuna.

Am incercat sa adunam informatii despre masinile care s-au vandut, in ultima vreme, la preturi exorbitante, la licitatii, in lumea intreaga.

Spre surprinderea noastra, peste jumatate dintre masinile de epoca vandute la preturi de multe ori prohibite sunt produse de compania italiana Ferrari.

 

Ferrari 250 GTO Berlinetta (1962-1963)

Acest Ferrari in varsta de 54 de ani a daramat toate recordurile in materie de pret: a fost vandut, la o licitatie pe continentul american, pentru nu mai putin de 34,65 de milioane de dolari.

Termenul de GTO vine de la "Gran Turismo Omologato", iar modelul a fost disponibil doar in varianta cu cutie manuala, in cinci trepte.

Motorul este unul Tipo V12, de 3,0 litri, care produce 300 de cai putere, fapt care a facut din masina unul dintre modelele dominante in curse la mijlocul anilor '60. In acel moment, masina costa in jur de 18.000 de dolari, iar cumparatorii erau personal selectati de Enzo Ferrari.

Mercedes-Benz W196 Silver Arrow (1954)

Si acest model Mercedes-Benz W196 F1 Silver Arrow a atins un pret exorbitant la o licitatie pe pamant american: 31 de milioane de dolari. Modelul, cu cel mai mare procent de victorii in istoria Formula 1, in special datorita motorului in 8 cilindri de 2,5 litri, a fost condus in curse de celebrul pilot Juan Manuel Fangio.

W196R a fost echipata cu primul motor cu injectie din Formula 1, model adaptat imediat si de ceilalti producatori. Printre calitatile acestui model, mai amintim de sistemul desmodromic de actionare a valvelor sau de suspensiile independente.

Ferrari 275 GTB-4 NART Spyder

Modelul Ferrari 275 NART Spyder, numit astfel dupa echipa North American Racing Team, a fost vandut la o licitatie in Statele Unite pentru 28 de milioane de dolari.

Motorul, un V12 de 3,2 litri, servit de sase carburatoare Weber, produce 300 de cai putere. Pe langa aceasta adevarata monstruozitate, cadrul tubular din otel al acestui model face din 275 GTB-4 NART Spyder una dintre cele mai frumoase masini Ferrari construite vreodata.

Mai mult, producatorul nu a lansat decat 10 exemplare din aceasta versiune, ceea ce face ca acestea sa fie extrem de rare.

Ferrari 275 GTB/C Speciale (1964)

Unul dintre cele trei modele Ferrari 275 GTB/C Speciale construite vreodata a fost vandut pe taram american pentru 27 de milioane de dolari. Aceasta masina, construita de mana si vopsita in doua tonalitati senzationale de gri, se bazeaza pe un sasiu de Tipo 563 si are caroseria din aluminiu ranforsat.

Ca succesor al lui Ferrari 250 GTO, Speciale este propulsat de un motor V12 de 3,3 litri, care produce, cu ajutorul a sase carburatoare Weber, 320 de cai putere.

Ferrari 250 GT California Spider (1961)

Vanduta la licitatie pentru 18,45 milioane de dolari, aceasta masina a rezistat, total neglijata, pentru aproape jumatate de secol, intr-o ferma din vestul Frantei, alaturi de alte 60 de modele foarte rare.

Acest senzational Ferrari 250, creat special pentru piata americana, este exemplul perfect de masina sport cu capota lunga, doua locuri si spate scurt.

Modelul este propulsat de un motor V12 SOHC de 3,0 litri care, prin intermediul unei cutii manuale in patru trepte, distribuie nu mai putin de 280 de cai putere.

Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster (1936)

Daca o singura masina ar putea vorbi despre luxul modelelor Mercedes-Benz, acest 540K Spezial Roadster ar fi alegerea noastra in ceea ce priveste operele de arta ale companiei germane.

Masina este dotata cu un motor cu opt cilindri in linie, de 5,4 litri, care produce 180 de cai putere si o viteza maxima de 170 de km/h. Aceasta model a apartinut baronesei Gisela von Krieger, din Prusia, personaj vazut de multi ca fiind cea mai la moda femeie a acelor vremuri.

Din fericire, acest 540K Spezial Roadster a supravietuit distrugerilor din cel de-al Doilea Razboi Mondial si a ramas in posesia baronesei pana la moartea acesteia, in 1989. Modelul a fost vandut la licitatie pentru suna de 12 milioane de dolari americani.

Bugatti Royale Kellner Coupe (1931)

In incercarea de a crea o masina speciala pentru capetele incoronate, chiar Jean Bugatti a dezvoltat acest model Type 41 "La Royale". La momentul aparitiei, costa 6.500 de lire sterline, fiind astfel cea mai scumpa masina a anilor '30.

Din pacate, nici planul unuia dintre cei mai ingeniosi producatori auto ai tuturor timpurilor nu a reusit sa treaca cu bine de "Marea Depresie" a acelor ani.

Numai sase sau sapte modele T41, din cele 25 gandite initial de producator au fost construite. In ciuda acestui insucces, Bugatti Royale Kellner Coupe ramane una dintre cele mai mari si generoase automobile create vreodata. Masina a fost vanduta la licitatie, in 1987, pentru suma de 10 milioane de dolari.

Rolls-Royce 10 hp Two-Seater (1904)

Cel mai vechi model de Rolls-Royce cunoscut in lume a fost vandut la o licitatie americana, in 2007, pentru 7,2 milioane de dolari.

Dotata cu un motor de 1995 de cm cubi, aceasta masina nu producea decat 10 cai putere. Modelul a foat expus in Londra, in 1905, fiind doar a patra masina construita pana la acel moment de Rolls-Royce.

Bentley 4 Litre Le Mans Sports "Bobtail" (1928)

Iata o alta legenda auto a curselor de masini, de aceasta data cele din 1929, an in care a dominat totul, un model care a fost vandut la licitatie, in 2012, pentru 6 milioane de dolari.

Masina, propulsata de un motor SOHC liniar in patru cilindri, racit cu apa, cu patru valve pe cilindru, produce 110 cai putere si, printr-o cutie in patru trepte, poate ajunge la 150 de km/h.

Modelul "Bobtail" a fost restaurat recent la specificatiile producatorului din 1929. Din aceasta cauza, masina ramane unul dintre cele mai pure si importante modele Bentley din lume si singurul "Bobtail".

De Dion Bouton et Trapardoux Dos-a Dos Steam Runabout La Marquise (1884)

Aceasta este, fara indoiala, din punct de vedere istoric, cel mai semnificant model din aceasta lista. De ce? Simplu, pentru ca este cea mai veche masina functionala din lume, implinind 133 de ani in 2017.

Acesta este prototipul din 1884 al cvadriciclului semnat de contele Jules-Albert de Dion. Masina a castigat prima cursa auto din lume, in 1887, cu o viteza medie de 25,9 km/h. Vandut pentru 4,6 milioane de dolari, acest prototip este inca functional.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter