Top 10 masini ciudate construite de-a lungul timpului

Automobilele sunt, de multe ori, expresia gustului si a stilului unei anumite persoane, dar multi dintre noi suntem limitati la costuri sau la disponibilitatea unor optiuni. Ei bine, pentru adevaratii entuziasti, mai ales cei cu pregatire tehnica sau artistica, nu exista limite la acest capitol, poate doar lipsa de imaginatie.

John DeLorean, de exemplu, candva numit de presa americana "Printul automobilelor", a avut un vis, acela de a deveni unul dintre cei mai mari producatori auto americani. Visul acesta a fost, pentru o buna bucata de vreme, o adevarata posibilitate. Modelul DMC-12 DeLorean, lansat in 1975, a avut un aspect mai mult decat futurist pentru vremurile sale, cu caroseria sa din otel inoxidabil, portierele "aripi de porumbel" sau cu caracteristicile sportive.

Din pacate, visul a murit sapte ani mai tarziu, cand compania a intrat in insolventa. Cu toate acestea, modelul DMC-12 DeLorean a rams in mintea entuziastilor, fiind folosit in trilogia "Back To The Future" si intrand, astfel, in istoria cinematografiei.

Mai trebuie sa vorbim si despre variantele concept pe care producatorii de vehicule sport le prezinta doar pe la targurile auto, fara a intentiona sa le produca in serie. Aceste masini sunt deseori folosite pentru a testa idei sau materiale noi.

Desi multe dintre ele nu ajung niciodata sa iasa pe portile fabricilor dupa premiera oficiala, unele idei sunt folosite la masini care au fost deja produse in serie. Asta inseamna ca si aceste modele sunt de ajutor industriei auto.

Iata 10 dintre cele mai ciudate masini construite vreodata:

 

1. Dream Car 123

Producatorul acestei ciudatenii a avut o viziune, una la care nimeni nu s-a gandit vreodata, poate de aceea modelul a fost numit Dream Car 123. De fapt, masina arata mai degraba ca o nava spatiala dintr-un film SF al anilor '60.

Inventatorul acesteia, Greg Zanis, a creat masina pentru a functiona ca un tanc si a arata ca ceva ce poate fi purtat de castigatorul unei emisiuni TV.

Modelul cantareste peste 3.600 de kg, opreste si vireaza instant si nu are nevoie decat de 3 ore si jumatate pentru o incarcare completa. Greg Zanis a construit chiar si un garaj pentru aceasta masina, care capta razele soarelui si vantul pentru a le folosi la incarcarea bateriilor.

2. Eclectic

Acest model foarte funky a fost declarat prima masina "autonoma din punct de vedere energetic". De ce? Simplu, include un panou solar si o turbina eoliana, care produc energia necesara deplasarii.

Masina poate fi incarcata si la priza, iar acest lucru ii mareste puterea. Energia din sistemul masinii nu ii ajungea decat pentru drumuri sub 22 de km pe zi. Trebuie sa recunoastem ca seamana mai mult cu o masinuta de golf decat cu vehicul normal si ca ar putea surprinde la aparitia in traficul cotidian.

3. Buick Y Job (1938)

Acest model Buick Y-Job din 1938 este exemplul perfect de masina concept construita in fabrica General Motors din Detroit, Michigan. Producatorul nu a intentionat niciodata sa o transforme intr-un model de serie, dar s-a folosit de ea pentru a testa cateva idei noi.

Aripile integrate si farurile ascunse erau concepte noi la acea vreme, chiar daca au fost folosite, mai tarziu, pe modele de Cadillac sau Buick. Producatorii au incercat sa faca din grila fata un alt element de lux, dar au cam exagerat.

4. Dodge Deora (1967)

Si acest model Deora arata ca un El Camino futuristic, mai ales ca a fost gandit ca o camioneta de marfa. Partea din fata a masinii seamana, din cauza lipsei unei capote vizibile, cu spatele altor modele.

Responsabili pentru acest design, prezentat ca fiind o camioneta a viitorului, au fost fratii Alexander. Din fericire, nu a fost decat un model concept, care nu a aparut niciodata pe piata. Daca elimini rotile de pe el, iti vei da seama ca arata exact ca un aparat care, la un moment dat, isi va lua zborul.

5. Oeuf Electrique (1942)

Traducerea literara a acestei masini frantuzesti este "Oul Electric". Modelul a fost creat de parizianul Paul Arzens care s-a ocupat, in prealabil, de pictura si design-ul trenurilor.

In momentul in care a decis sa-si incerce mana si imaginatia si pe masini, a iesit aceasta adevarata bula pe trei roti, care functiona pe baterii. Modelul era construit din aluminiu si plexiglass, totul cu o forma rotunda.

N-a ajuns niciodata sa fie produs in serie dar, daca ne uitam la succesul modelelor Smart, probabil ca s-ar fi vandut bine in zilele noastre.

6. Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo (1970)

Masinile Ferrari sunt cunoscute pentru forma lor aerodinamica, iar acest model deloc obisnuit a fost creat special pentru Targul Auto de la Geneva, din 1970. Modulo a fost conceput de Paolo Martin, de la celebrul grup italian Pininfarina, cu care Ferrari are colaborari de zeci de ani.

Masina atingea 354 de km/h si, datorita faptului ca avea garda la sol joasa si era aerodinamica, accelera de la 0 la 100 de km/h in doar 3,1 secunde.

Cumparatorul recent al acestui model, James Glickenhaus, intentioneaza sa o restaureze la forma ei initiala. Nu stim daca va fi doar o masina de expozitie sau o vom vedea si pe strazi.

7. Bugatti Type 57S Competition Coupe Aerolithe (1935)

Acest model Bugatti Type 57S Competition Coupe Aerolithe, din 1935, a fost prezentat pentru prima oara la Salonul Auto de la Paris. Partea din spate a masinii seamana cu un Porsche 911, in timp ce restul arata ca un adevarat roadster.

Rotile acoperite de pe spate sunt clasice, in timp ce restul detaliilor inspira un lux absolut. Conform istoriei, dupa Salonul Auto de la Paris, masina a fost dezmembrata si folosita pe bucati. Asta pana in 2007, cand a fost recreata dupa desene ale vremii, dar nu a mai fost prezentata niciodata.

8. Tasco (1948)

Initial, aceasta masina a fost construita de The American Sports Car Company, iar numele Tasco, de altfel un acronim, a venit ceva mai tarziu.

Designer-ul german Gordon Buehrig a fost inspirat de avioanele din cel de-al Doilea Razboi Mondial si a creat acest model pentru a indeplini functia de masina sport.

Este primul automobil in a carui cabina te simti ca intr-un aeroplan. Ideea, patentata de Buehrig, a mai fost folosita, in 1968, de Corvette.

9. Brooke Swan Car (1910)

Singurul lucru notabil la aceasta masina este ca era, in 1910, de trei ori mai scumpa decat un Rolls-Royce. Pretul era apanajul accesoriilor de lux ale modelului, printre care frunzele de aur de la exterior sau tapiteria din piele indiana.

Masina se remarca si datorita faptului ca lebada scuipa apa fierbinte pe cioc si lasa excremente false in urma sa. In acest moment, masina este expusa la Muzeul din Haga.

10. Buick Centurion (1956)

Acest model 1956 Buick Centurion a fost cu mult inaintea vremurilor sale. Printre caracteristici se numara scaunele fata, care se pozitioneaza automat, pentru facilitatea accesului, in momentul in care deschizi usa, dar si faptul ca soferul putea vedea ce se intampla in spatele masinii pe un ecran de la bordul acesteia.

Modelul in doua usi, cu patru locuri, venea vopsit in doua culori, lucru foarte popular in anii '50. Nu trebuie sa uitam de acoperis, construit din sticla, care dadea aceastui concept un aer futurist.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter