Top 10 lucruri pe care nu le stiai despre Ferrari

Ne intrebam deseori de ce ne simtim atat de atrasi de super-masinile lansate de-a lungul timpului? In copilarie ne bucuram de posterele pe care reuseam sa le gasim in reviste sau aruncam cate un ochi curios la imaginile care nu ajungeau in dormitorul nostru si eram fermecati de modele cum sunt Countach, Esprit, GT-R sau Testarossa.

Daca si tu ai fost interesat de aceste frumuseti de valoare, este foarte probabil sa le recunosti semnele in modelele mai noi. Oricare ar fi legatura ta cu aceasta lume, suntem siguri ca e vorba despre un amestec de nostalgie, exclusivitate, putere, viteza si frumusete.

In lumea super-masinilor sport sunt putini producatori de talia celor de la Ferrari. Compania italiana produce astfel de bolizi de aproape 60 de ani. In vreme ce multi dintre pasionati asociaza Scuderia Ferrari cu ceea ce inseamna in zilele noastre Formula 1, trebuie sa amintim ca celebrul garaj al marcii functioneaza inca din anii '20, dezvoltandu-si reputatia inainte de aparitia primului model oficial.

Fondatorul companiei, Enzo Ferrari, a inceput sa produca la Modena, inainte de a muta marca la Maranello, locul in care inca exista. Pana in ziua de astazi, Ferrari a ramas un simbol al competitiei, statutului si vitezei, asa ca e aproape imposibil sa nu bagi in seama un model pe strazile oraselor. In ciuda popularitatii marcii, exista lucruri interesante pe care nu le cunosc decat adevaratii pasionati. Ne-am gandit ca n-ar strica sa le impartasim si cu voi:

1. Nu putem trece peste povestea modelului GT40

Se pare ca Ferruccio Lamborghini nu a fost singurul suparat pe Enzo Ferrari in anii '60. In 1963 (exact anul in care Lamborghini punea bazele noii sale companii), Henry Ford II incepea negocierile pentru achizitia companiei Ferrari.

Dupa multe discutii si sume colosale pomenite in ele, Ford a aflat ca Enzo s-a razgandit si nu mai vrea sa vanda. Se pare ca cei doi nu s-au inteles in privinta masinilor de curse, asa ca Enzo a decis sa se retraga de la negocieri.

Aceasta veste l-a infuriat pe producatorul american, care si-a presat inginerii sa creeze un model de masina in stare sa anihileze puterea Ferrari. Rezultatul a fost modelul GT40. Nascuta din furie si razbunare, aceasta masina este inca de la acel moment un simbol al masinii de curse americane.

2. Cea mai scumpa masina din lume este un Ferrari

Veti spune, poate, ca informatia este eronata: cea mai scumpa masina din lume este Maybach Exelero si costa 8 milioane de dolari. Aveti partial dreptate, dar noi nu ne gandeam la masinile de serie. In lumea automobilelor foarte scumpe, toata lumea se inclina in fata unui Ferrari 250 GTO.

Cu doar 39 de exemplare construite, acest model propulsat de un motor V12 este unul dintre cele mai sexy create vreodata. De aceea, un model din 1963 de Ferrari 250 GTO a fost vandut, la licitatie, in 2013, cu 52 de milioane de dolari.

Pentru a dovedi ca nu a fost doar o greseala, un alt model 250 GTO, produs in 1962, a fost vandut, un an mai tarziu, pentru impresionanta suma de 38 de milioane de dolari.

3. Sportivii si salariile lor

Michael Jordan, Tiger Woods sau Floyd Mayweather – un grup impresionat de sportivi care au fost, la un moment dat, cei mai buni in sportul practicat. Tot ei au fost, in anumite circumstante, si cel mai bine platiti sportivi din lume.

In 1999 si 2000, Ferrari poate pretinde ca l-a angajat pe cel mai bine platit sportiv din lume. Este vorba, bineinteles, de celebrul sofer de Formula 1 Michael Schumacher. Rutierul german a fost primul in topul Forbes doi ani la rand, strangand in jur de 110 milioane de dolari. A fost oare aceasta o investitie buna? Ei bine, Schumacher a castigat cinci titluri mondiale consecutive (2000-2004) pentru echipa italiana, asa ca tindem sa spunem ca da.

4. Primul model Ferrari

Din punct de vedere tehnic, primul Ferrari a fost Auto Avio Construzioni 815 (Tipo 815), creat si construit de Enzo si echipa sa in 1940. Din cauza disputelor legale cu Alfa Romeo, Ferrari nu a avut voie sa-si puna emblema pe acest model.

O a doua problema a fost inceperea celui de-al doilea Razboi Mondial, care a pus punct dezvoltarii si a marsat pe productie. In 1947, dupa terminarea razboiului si inceperea reconstuirii Italiei, Enzo a dezvaluit modelul Ferrari 125 S. Aceasta masina mica de curse a fost primul model 100% Ferrari si era propulsata de un motor cu 12 cilindri, de 1,5 litri.

5. Cererea si oferta

Iata o ciudatenie: in timp ce multi considera cifrele de vanzari adevaratul succes al unei companii auto, in lumea super-masinilor exclusivitatea si raritatea sunt la fel de importante. Acesta este si motivul pentru care multi producatori de modele exotice nu construiesc prea multe masini. Cu cat acestea sunt mai putine, companii de genul Ferrari pastreaza viu interesul si pretul ridicat pentru modelele sale.

Aceasta politica pare sa functioneze si in ziua de astazi, mai ales daca ne uitam la succesul noului LaFerrari. Numai pentru a fi considerat eligibil pentru una dintre cele 499 de masini construite, trebuie sa fii un client loial, ba chiar sa detii cateva modele Ferrari in garaj.

Cateva mii de oameni s-au inscris pentru acest nou model, care costa nu mai putin de 1,4 milioane de dolari, cei mai multi dintre ei fiind refuzati. Pana la urma, fiecare exemplar LaFerrari a fost vandut inainte ca proprietarii sa-si vada masina.

6. Suprematia Pininfarina

La inceputul anilor '50, doi oameni s-au intalnit pentru a pune bazele unei intelegeri benefice pentru amandoua partile. Cei doi erau Enzo Ferrari si Battista Farina, fondatorul legendarei firme de design Pininfarina.

Din acel moment, Pininfarina s-a ocupat de design-ul celor de la Ferrari. De fapt, din 1951, Ferrari n-a lansat decat doua masini create de alte firme. Primul a fost modelul din 1973 Dino 308 GT4, produs de Bertone, o miscare care a dus la racirea relatiilor cu Pininfarina, iar al doilea a fost modelul din 2013 LaFerrari, prima super-masina hibrid a companiei.

In ciuda acestor decizii, Ferrari a declarat intotdeauna ca Pininfarina ramane principalul designer al creatiilor sale.

7. Nu doar o masina de curse

Atunci cand te gandesti la Ferrari, e foarte posibil sa te gandesti la bani multi, performante de varf si la cursele de Formula 1. Din fericire, Ferrari inseamna mai mult de atat.

Da, este o companie multi-miliardara interesata, in principal, de masini si de cursele auto. Pe langa aceste interese, marca s-a extins si in alte domenii.

Prin cele 30 de magazine din toata lumea, Ferrari mai incaseaza anual aproximativ 1,5 miliarde de dolari. Aceste sume se bazeaza pe nevoia insatiabila a oamenilor de a detine orice poarta emblema marcii.

8. Anul 1980 este unul ce trebuie uitat

In lumea curselor de Formula 1, ar fi o afirmatie modesta daca nu te-ai astepta ca masinile Ferrari sa se descurce excelent in fiecare an competitional.

Ei bine, gigantul Ferrari s-a bucurat de succes an de an, castigand nu mai putin de 16 titluri de "constructorul anului".

Cu toate acestea, in 1980, compania a fost pusa in situatia de a nu castiga absolut nimic. Echipa a incheiat sezonul pe locul 10 in clasamentul general, cu doar opt puncte. O pozitie jenanta, avand in vedere faptul ca tocmai castigase editia din 1979.

9. Un Enzo pentru Vatican

In 2004, Ferrari a donat cea de-a 400-a si ultima masina Enzo produsa Vaticanului si Papei Ioan Paul al Doilea. Ne puteam doar imagina cum ar fi fost ca Papa sa conduca pe ruta sa obisnuita si sa faca semne cu mana multimii de la volanul unei super-masini alimentate de un motor V12 de 6,0 litri.

Simtind gestul ca fiind unul nepotrivit, sau preferand varianta sa de transport, Papa-mobilul, Ioan Paul al Doilea a donat, la randul sau, masina, care a fost scoasa la licitatie, iar banii obtinuti au fost directionati catre victimele tsnunami-ului din 2004 din Indonezia.

10. Un parc tematic Ferrari

De parca ar mai fi nevoie de dovezi ca marca Ferrari a trecut dincolo de lumea auto, va invitam sa vizitati parcul tematic Ferrari World din Abu Dhabi. Este vorba despre o combinatie Walt Disney-Ferrari, una care ofera vizitatorilor o experienta totala in ceea ce priveste marca italiana.

Deschis in 2010, parcul este casa celui mai rapid roller coaster din lume. Mai mult, organizatorii incearca sa creeze si cea mai abrupta cursa, in onoarea aviatorului Francesco Baracca, al carui logo a devenit emblema Ferrari.

Daca nu sunteti pasionati de astfel de senzatii extreme, pentru numai 160 de dolari, puteti incerca programul "Driving Experience", cel care va ofera sansa de a conduce un Ferrari California.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter