Top 10 cele mai rapide modele Audi

In zilele noastre, sunt sanse ca la o simpla privire in trafic sa descoperi unul sau mai multe modele Audi. Masinile germane, usor de identificat datorita logo-ului format din patru cercuri intercalate, par sa fie din ce in ce mai populare odata cu trecerea anilor. Da, masinile Audi sunt cautate din cauza ofertei interesante: sunt stilate si bine concepute, au tractiune integrala si, de cele mai multe ori, ofera caracteristici foarte cautate de un sofer.

Pe langa faptul ca se numara printre cei trei cei mai cunoscuti producatori germani, Audi s-a implicat, de-a lungul timpului, si in sporturile cu motor, lucru care nu poate duce decat la o promovare si mai buna la nivel global.

Acest lucru a fost la un pas sa nu se mai intample. Auto Union, predecesorul marcii Audi, aproape ca nu a supravietuit celui de-al Doilea Razboi Mondial. Modelele invechite si slabe ca putere au dus la lupta companiei pentru a rezista pe piata. Asta pana cand, in 1964, Volkswagen a cumparat pachetul majoritar de actiuni Auto Union.

In anii '80, Audi a socat lumea sporturilor cu motor, dupa introducerea tractiunii integrale in Campionatul Mondial de Raliu, sub forma modelului Sport Quattro. Dupa reafirmarea in sporturile cu motor, firma a inceput, in anii '90, sa creeze masini pentru segmentul high-end al pietei. Din acel moment, Audi a lansat pe piata o multime de modele, de la SUV-uri pana la masini de familie sau variante sedan si sport.

Lista ce urmeaza se refera la modelele de clasa superioara produse, de-a lungul timpului, de Audi. Nu am inclus si modele concept sau prototipuri, toate masinile au fost produse in serie si valabile cumparatorilor din lumea intreaga. Am fost atat de entuziasmati de idee ca, initial, lista ne-a iesit mult mai lunga. Iata doar zece din cele mai rapide modele Audi dintotdeauna:

1. Audi RS4 (2008) - 4,4 secunde

In lumea modificarilor auto, se pare ca fiecare marca are o ramura speciala. BMW, de exemplu, o denumeste "M", iar Mercedes-Benz se bucura de serviciile AMG.

In cazul Audi, exista versiunile create de Quattro GmbH, o subsidiara a companiei, care transforma modele conventionale in umele de performanta. Din seria A4, Quattro GmbH a dezvoltat RS4, varful de gama al modelului.

Pentru a vedea diferentele, in cazul modelului A4 clasic avem un motor V6 de 3,2 litri, care produce 252 de cai putere, in timp ce varianta RS4 vine cu 414 cai putere, produsi de un motor V8 de 4,2 litri.

2. Audi RS3 Sportback (2015) - 4,1 secunde

Un alt produs Quattro GmbH este versiunea RS3 a modelelor de serie Audi A3. Si in acest caz este vorba despre imbunatatirea performantelor. Noua versiune vine si cu ideea "Sportback", modul in care compania renunta la terminologia "hatchback".

Motorul turbo de 2,5 litri este inspirat de tehnologia modelelor de curse de acum 30 de ani, are 362 de cai putere si poate propulsa masina la aceleasi viteze ca Ferrari 575M Maranello, deloc rau pentru un hatchback.

3. Audi RS5 (2013) - 3,9 secunde

Ce se poate intampla cand te folosesti de un Audi A5 sau S5 si adaugi mai multa putere? Ajungi la o masina Audi RS5. In timp ce performantele pentru un model de lux inseamna, de cele mai multe ori, adaugarea unei turbosuflante, RS5 este diferit.

Sub capota intalnim un motor V8 aspirat natural, de 4,2 litri, care produce 444 de cai putere. Nu va lasati, insa, pacaliti. Motorul de pe acest model nu este unul si acelasi ca cel de pe super-masina Audi R8. Motorul de pe RS5 este o prima varianta, inspirata de motorul V10 de la Lamborghini, si produce mai multa putere decat varianta V8 de pe R8.

4. Audi A8 (L) 4.0T (2013) - 3,8 secunde

Atunci cand vorbim despre Audi A8, zicala "mai mult inseamna mai bine" devine adevarata. Inginerii Audi si-au facut extraordinar treaba, dubland specificatiile motorului pentru acest model.

In locul unui motor turbo in patru cilindri, de 2,0 litri si 211 cai putere, Audi A8 este propulsat de un motor turbo in 8 cilindri, de 4,0 litri, care produce 420 de cai putere. La un pret de pornire de 88.000 de dolari, acest model poate fi oarecum inferior unui Audi S8, dar este si cu 20.000 de dolari mai ieftin, pentru o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in sub 4 secunde.

5. Audi RS6 Avant (2014) - 3,7 secunde

Modelul Audi S6 pleaca de la popularul A6, iar de la S6 Avant ajungem la performatul RS6 Avant, cea mai rapida masina de familie din aceasta lista. RS6 Avant are un motor bi-turbo V8 de 4,0 litri, care produce peste 550 de cai putere.

Multumita tractiunii integrale si controlului electronic al stabilitatii, modelul accelereaza de la 0 la 100 de km/h in doar 3,7 secunde. Pentru comparatie, acesta este timpul scos de modele ca Aston Martin V12 Vantage sau Dodge Viper SRT-10.

6. Audi S8 (2013) - 3,6 secunde

Acest sedan in patru usi arata ca o masina creata special pentru persoane foarte importante. Ceea ce multi nu stiu despre acest model, este ca S8 se bucura de un spatiu interior nemaipomenit.

Masina pleaca de la varianta A8, care a aparut pentru prima data in 1994. Prima versiune A8 arata ca o incrucisare intre modelele high-end Lincoln si un VW Passat.

De atunci, ca in cazul tuturor masinilor Audi, transformarile sunt usor de observat. S8 este propulsat de un motor V8 bi-turbo de 4,0 litri, care produce 520 de cai putere. Este vorba despre acelasi motor intalnit pe Audi S6 sau S7, dar si pe Bentley Continental GT.

7. Audi TT RS (2012) - 3,5 secunde

Prezent pe piata inca din anul 1998, te poti gandi la modelul in doua usi TT ca la un frate mai mic al puternicului R8. Prima generatie a acestei masini semana foarte mult cu un VW Beetle trecut printr-un program de gimnastica de intretinere.

De atunci, modelul a evoluat, copiind cateva linii de la gigantul R8. TT vine cu o varietate de motoare, printre care variante in linie cu patru sau cinci cilindri, dar si batranul motor Volkswagen VR6. In varianta TT RS, masina este propulsata de un motor turbo liniar, in cinci cilindri, de 2,5 litri, care produce 360 de cai putere.

8. Audi RS7 (2014) - 3,4 secunde

In 2010, Audi a lansat o varianta interesanta a unui sportback in patru usi. Cunoscut sub numele de A7, acest model venea echipat cu mai multe tipuri de motoare, cu tractiune integrala si nu ducea lipsa de stilul caracteristic Audi.

Nelinistiti, ca intotdeauna, inginerii germani au decis sa creeze o varianta imbunatatita A7, idee care a dus la modelul RS7. Propulsat de un motor V8 bi-turbo de 4,0 litri, RS7 accelereaza de la 0 la 100 de km/h in doar 3,4 secunde. Modelul vine si cu o lunga lista de optiuni, printre care si asistenta si control la condus.

9. Audi R8 LMS GT3 (2011) - 3,1 secunde

Pentru a fi cinstiti, daca nu am fi facut acest clasament pe modele, multe dintre masinile prezente in el ar fi facut parte din seria R8. Acest model, un coupe in doua usi, este construit pe o platforma asemanatoare celei pe care sta un Lamborghini Gallardo si vine echipat cu un motor V8 sau V10 si tractiune integrala.

Masina arata si se comporta impresionant si poate fi gasita in garajele mai multor celebritati. Varianta de top este, fara indoiala, modelul LMS GT3, care participa la curse in toata lumea.

Propulsat de un motor V10 de 5,2 litri, R8 LMS GT3 accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 3,1 secunde. Impresionant daca te gandesti ca modelul foloseste, din cauza regulilor din cursele auto, doar tractiune spate.

10. Audi Sport Quattro S1 (1985) - 3,0 secunde

Asa cum v-am mai spus, la inceputul anilor '80, Audi a starnit o adevarata revolutie in sporturile cu motor, in momentul in care a intrat pe piata cu titulatura Quattro. Inainte de asta, Campionatul Mondial de Raliuri era dominat de masinile cu tractiune spate.

Audi a decis sa monteze un sistem de tractiune integrala complex pe masinile sale, iar restul este istorie. Quattro nu a afectat doar sporturile cu motor, ci si-a lasat urmele si pe piata auto in general.

Modelele echipate cu tractiune integrala din prezent isi au originile in acea masina patratoasa din anii '80. In primele variante, aceasta accelera de la 0 la 100 de km/h in 4,7 secunde, dar versiunea WRC S1 a stabilit recordul pentru o masina Audi: 3,0 secunde. Si asta gratie unui motor liniar in cinci cilindri, de 2,1 litri.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter