Afla care sunt cele mai bune 10 masini pe benzina care pot inlocui oricand un diesel

De-a lungul timpului, specialistii au vazut masinile diesel ca fiind cu un pas inainte la capitolul ecologie. Cu mult mai eficiente la consum si cu emisii de CO2 reduse, aceste modele erau prevazute cu filtre speciale care anihilau emisiile daunatoare ale motoarelor cu care erau dotate.

Dar iata ca reputatia acestor motorizari a scazut substantial, in special dupa scandalul Dieselgate de la VW, dar si dupa ce diferite rapoarte ecologice au punctat ca acest tip de carburant este responsabil pentru poluarea care ucide anual sute de mii de oameni.

Printre principalele emisii daunatoare se numara cea de dixod de azot, dar motoarele pe motorina sunt vinovate si pentru o gama larga de particule toxice care depasesc plamanii si pot ajunge in orice organ al corpului uman. Desi pentru mare parte din aceasta poluare se fac vinovate autobuzele, camioanele sau masinile taxi, exista voci, in lumea intreaga, care cer o testare mai serioasa a emisiilor modelelor de serie.

Citeste si: Top 5 cele mai eficiente masini diesel

Mai mult, o gramada de medici din tarile foarte dezvoltate sustin ca este nevoie ca masinile diesel sa fie eliminate de pe strazi. In acelasi timp, dezvoltarea noilor tehnologii a facut ca anumite masini pe benzina sa fie la fel de eficiente ca cele diesel.

In zilele noastre, preturile de achizitie ale masinilor cu motorizare diesel ameninta sa le faca pe acestea mai greu de vandut, mai ales dupa aparitia pe piata a unei noi generatii de masini turbo pe benzina, mai mici si mai eficiente. De exemplu, modelul Ford Fiesta 1.0 Zetec costa 16.000 de euro si ajunge la un consum de 4,3 l/100 de km, in timp ce modelul diesel 1.5 TDCi, desi pare mult mai economic (3,2 l/100 de km) costa cu 2.200 de euro mai mult.

Nivelul de depreciere al celor doua tipuri de masini este aproape acelasi, asa ca poate a venit momentul sa ne intoarcem la motorizarile pe benzina. Iata si motivul pentru care am ales sa va prezentam 10 masini care pot inlocui oricand un diesel:

Fiat Panda Easy 0.9 TwinAir

- consum: 4,2 l/100 de km

- nivel poluare: 99 g/km

Panda este, fara urma de indoiala, cea mai buna masina Fiat. Nu este deloc pretentioasa, renuntand la multe dintre elementele retro de pe predecesoarele sale, se conduce extrem de bine, ofera cinci locuri la interior, iar parcare este o sarcina extrem de usoara.

Pe de alta parte, din aceasta noua generatie de mic litraj, cu motor turbo pe benzina, modelul TwinAir este unul dintre cele mai criticate, in special pentru faptul ca nu prea se apropie de cifrele de consum oficiale. Noi credem ca acest lucru se intampla deoarece are sub capota un motor in doi cilindri, propulsor care tebuie sa munceasca pentru a ajunge la rezultatele cerute de cel aflat la volan.

Ford Fiesta Zetec 1.0 80 cp Start/Stop

- consum: 4,3 l/100 de km

- nivel poluare: 99 g/km

In primul rand, o atentionare: acest model Fiesta a fost inlocuit, in luna iulie, de unul nou. Nu trebuie sa va faceti griji, insa, poate veti reusi sa gasiti acest model la un pret mai bun.

Unele masini sunt spatioase la interior, altele sunt pline de tehnologie, in timp ce altele sunt mai sigure, dar nici una nu se conduce la fel de bine ca Fiesta. Masina este una nerabdatoare si raspunde foarte bine la comenzi, comportandu-se asemenea unei motociclete de curierat pe strazile unui oras.

Motorul in trei cilindri de 79 de cai putere nu este senzational de puternic, dar suna extrem de bine si, daca te intereseaza o versiune mai puternica, poti opta pentru mai scumpul EcoBoost turbo. Nu suntem siguri ca merita, dar e alegerea fiecaruia.

Renault Clio Play TCe 90 Eco

- consum: 4,2 l/100 de km

- nivel poluare: 94 g/km

Datorita modului in care se prezinta si a preturilor destul de bune, acest model Clio este la fel de tentant ca masa rezervata la un bistro de cartier in Paris, despre care localnicii nu spun nici un cuvant turistilor.

Recent modificata, aceasta versiune a lui Clio ajunge la un consum impresionant, in special datorita pachetului ECO. Motorul turbo in trei cilindri este plin de caracter si foarte deosebit de un diesel zgomotos, iar masina se comporta suprinzator la aproape toate capitolele.

Pachetul este completat de un spatiu destul de generos in cabina, in timp ce portbagajul se poate mandri cu o capacitate deloc de lepadat.

Audi A1 1.0 TFSI Sport 95 cp Sportback

- consum: 4,2 l/100 de km

- nivel poluare: 97 g/km

Daca sunteti interesati de o masina mica, nu foarte scumpa si foarte aproape de calitatea unei masini premium, nu e nevoie sa va orientati spre altceva decat spre un A1. Acest model a adus foarte multi curiosi in saloanele de prezentare Audi, majoritatea plecand la volanul unuia.

De ce se intampla asta? Probabil pentru ca interiorul este foarte asemanator cu al unui model R8, sau pentru ca masina arata cu adevarat bine, mult mai interesant decat modelele din aceeasi clasa vandute de Ford, Hyundai, Kia sau Renault.

Cel mai mult, insa, ne atrag cifrele lui A1, printre care si cea de consum, 4,2 l/100 de km, foarte mica pentru motorul turbo pe benzina, in trei cilindri, cu care masina este echipata standard.

Volkswagen Golf S 1.4 TSI 125 cp

- consum: 5,2 l/100 de km

- nivel poluare: 120g/km

Specialistii sunt de parere ca acest model ofera tot ce se poate cere de la o masina din clasa sa. Volkswagen Golf S este foarte versatil si se poate adresa multor categorii sociale.

Dotat cu un motor turbo pe benzina de 1,4 litri, acest model se misca mai mult decat bine chiar daca ai plecat la drum lung cu intreaga familie, timp in care consumul este unul destul mic. Desi a fost anuntata o noua versiune, ne vedem nevoiti sa sustinem, fara urma de indoiala, ca Volkswagen Golf este unul dintre cele mai bune modele acum pe piata.

Audi A3 1.4 TFSI SE Sportback

- consum: 4,6 l/100 de km

- nivel poluare: 107 g/km

In cazul in care modelul Golf de mai sus vi se pare prea comun, incercati un Audi A3 Sportback. Versiunea hatchback in cinci usi este practica, se simte ca facand parte dintr-o alta clasa si se conduce aproape la fel de bine ca un Golf. Motorul turbo pe benzina de 1,4 litri are un consum de 4,6 l/100 de km si se descurca foarte bine la putine rotatii pe minut.

Ca si pe Golf, puteti alege intre diferite motorizari, cutii de viteze si transmisii. Pentru noi, versiunea 1.4 SE cu cinci usi reprezinta masina ideala de zi cu zi.

Producatorul este in teste avansate si cu o versiune Audi A3 e-tron, mult mai scumpa decat celelalte variante dar care, in modul electric, nu polueaza absolut deloc.

Mini Cooper Clubman

- consum: 5,1 l/100 de km

- nivel poluare: 118 g/km

Daca faceti parte din categoria de oameni care cred ca multe dintre masinile moderne sunt plictisitoare, urcati la volanul unui Mini Cooper Clubman. Masina este una plina de personalitate, cu un design interior foarte pozitiv si are la fel de mult spatiu in spate ca un Audi A3 Sportback sau ca un VW Golf.

Motorul turbo in trei cilindri este exact ce-i trebuie acestui model, in timp ce tinuta de drum si virarea sunt mult mai bune decat la predecesoarele sale. Ceva controverse au aparut in legatura cu portierele, care se deschid asemenea usilor unui hambar dar, dupa ce le-ai incercat, iti vei da seama ca nu sunt chiar atat de rele.

Toyota Auris Active 1.8 VVT-I HybridSynergy Drive

- consum: 3,5 l/100 de km

- nivel poluare: 79 g/km

Nu avem nici un motiv sa va pacalim: Toyota Auris nu este cea mai frumoasa masina de pe piata in acest moment. Dar sa ne uitam la cifrele de consum: 3,5 l/100 de km! O valoare mult mai buna decat majoritatea variantelor diesel din clasa sa.

Sistemul de propulsie hibrid consta intr-un motor pe benzina in patru cilindri de 1,8 litri si un propulsor electric care poate duce masina pana la 70 de km/h, inainte ca motorul termic sa intre in functiune.

In plus, acest model nu este chiar unul de nisa. In Europa, Toyota Auris Active reprezinta mai mult de jumatate din modelele Auris vandute. Sa nu uitam, pentru cei interesati de asta, ca masina este construita in Marea Britanie.

Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 Stop/Start Active

- consum: 5,1 l/100 de km

- nivel poluare: 117 g/km

Dupa ce am testat cea mai noua generatie de Peugeot 3008, ne-am dat seama de ce producatorul francez a trecut de la modelele MPV la cele SUV: masina este una foarte placuta, este oarecum unica si foarte usor de condus.

Marea surpriza este reprezentata de motorul pe benzina de 1,2 litri. Fiind un model SUV de cinci locuri, v-ati fi asteptat ca masina sa se chinuie putin la capitolul putere, dar motorul in trei timpi este extrem de serios si plin de caracter. Pe langa toate acestea, masina se descurca foarte bine la turatii destul de mici, de unde si consumul oficial anuntat de producator.

Calatoria intr-un Peugeot 3008 poate fi extrem de confortabila, in traditia celor mai bune masini frantuzesti, in timp ce cabina pare sa fie mai incapatoare si mai stilata decat cea a unui Nissan Qashqai. E de incercat...

Mazda CX-5 2.0 SE-L Nav

- consum: 6,1 l/100 de km

- nivel poluare: 139 g/km

Multi dintre noi conduc o masina ca CX-5 dintr-un motiv cat se poate de simplu: placerea de a te afla la volan. Modelele SUV, veti spune, inseamna mult mai mult dar, daca stati bine si va ganditi, totul se rezuma la asta, motivul pentru care un anume model iese in evidenta.

Masina vine si in versiunea cu tractiune integrala, dar stiti ce? Probabil nu veti avea nevoie de ea. Propulsat de un motor de 2,0 litri pe benzina, cu tractiune fata, acest model se va descurca de minune in aproape orice conditii si, cel mai important lucru, va avea un consum mediu de 6,1 l/100 de km. De baza la acest capitol este tehnologia de reducere a greutatii Mazda Skyactive, la cele 1.345 de kg ale masinii consumul fiind, acum cativa ani, greu de imaginat.

Producatorul pregateste un nou model, asa ca incercati sa negociati la sange pentru aceasta versiune si suntem siguri ca va veti bucura de noul vostru Mazda CX-5.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
2020 BMW M5 (F90) FACELIFT - PREZENTARE OFICIALA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter