Cum arata tractorul romanesc produs la Reghin?

Stim cu totii vechile tractoare produse la Uzina Tractorul Brasov (UTB) care inca mai pot fi vazute si in zilele noastre.

TAGRO Tractor Romanesc

Pentru cei ce nu stiu, compania a fost infiintata in anul 1925 ca fabrica de avioane, dar di 1960 a inceput sa produca primele modele de tractoare, de conceptie integral romaneasc, alaturi de cele cu motor Fiat. Din 1990, Uzina Tractorul Brasov a intrat intr-un proces lent de privatizare, iar in 2007 a fost inchisa, intrand in lichidare.

Ei bine, se pare ca Romania va face din nou istorie, deoarece o companie romaneasca tocmai a omologat un tractor nou, de conceptie proprie.

IRUM este numele companiei care a omologat noul tractor, iar in spatele acesteia este familia Oltean, care a investit in centrul de dezvoltare si cercetare din Romania.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri a declarat ca tractorul romanesc poate fi unul dintre produsele care sa relanseze exportul autohton.

Conceptul original al tractorului a fost prezentat in anul 2018, iar proiectul a presupus o investitie de 4 milioane de euro. Pe nume TAGRO, tractorul romanesc poate fi unul dintre produsele ce poate sa relanseze exportul autohton, iar Reghinul poate deveni un nou pol de dezvoltare.

Linia de asamblare poate aduce investitii ale firmelor furnizoare de subansamble.

IRUM Reghin a functionat ca societate de stat pana in anul 1999, atunci cand a fost achizitionata de MAVIPROD si a devenit o companie cu capital privat, integral romanesc.

209.000 de tractoare erau inregistrate in agricultura Romaniei la finalul anului trecut, conform datelor prezentate de ministrul Agriculturii, Petre Daea, in noiembrie 2018.

TAGRO foloseste o unitate diesel, cu 4 cilindri in linie si cu sistem de injectie common rail, turbocompresor si intercooler, FPT (Fiat Power Train) model F5, ce dezvolta 86 cp. Norma de poluare este stagiul IV final.

Acest tractor se incadreaza in clasa de putere 80-110 cp si dispune de o transmisie mecanica, cu 12 viteze si inversor, cu posibilitate de cuplare 4x4, directie hidrostatica si sistem de franare cu discuri multiple.

Instalatia hidraulica de forta a utilajului este alimentata de o pompa hidraulica cu un debit maxim de 60l/min. Circuitul hidraulic pune la dispozitia operatorului un numar de 3 sectiuni hidraulice comandate mecanic prin intermediul levierelor de pe consola dreapta din cabina. Aceste sectiuni hidraulice sunt configurabile, astfel incat sa satisfaca cerintele tuturor accesoriilor ce pot fi atasate tractorului. Mecanismul de ridicare spate este un sistem in 3 puncte de categoria II cu comanda manula din cabina si din exterior, control pe pozitie si forta, respectiv autolift. 

Mai mult, cabina tractorului corespunde normelor ROPS si FOPS, categoria 2 de protectie, este dotata cu aer conditionat si ventilatie cu sistem de filtrare a aerului, geam spate cu degivrare dar si scaun operator pneumatic cu incalzire.

Newsletter

Whatsapp