Situatie jalnica la nivelul autostrazilor la 101 ani de la Marea Unire

Cele trei mari provincii ale Romaniei nu sunt legate de autostrazi la 101 ani de la Marea Unire

Provinciile istorice ale Romaniei nu sunt legate de autostrazi la 101 ani de la Marea Unire

Romania sufera teribil la nivelul autostrazilor si la 101 ani de la Marea Unire cele trei mari provincii nu sunt legate de autostrazi.

In ultimul an, de la Centenar pana in prezent, au inceput lucrari de conectare a celor trei mari regiuni istorice langa Brasov, Bacau si Sibiu, dar continuare este incerta avand in vedere situatia politica.

Majoritatea statelor din Europa au kilometri buni de autostrada, in timp ce Romania se lauda inca cu ce a lasat Ceausescu.

Ardeal – Muntenia

Lucrarile la Autostrada Comarnic – Brasov, mai exact lotul Rasnov – Cristian, au demarat in ultimele luni, iar Alpenside a reusit sa toarne primul strat de asfalt. Autostrada care ar trebui sa lege Ardealul de Muntenia prin Valea Prahovei sunt insa incerte avand in vedere schimbarilor politice din ultima perioada. Exista sansa unui parteneriat public-privat, cu chinezi, un proiect lasat de fostul Guvern. Tot pentru conectarea Ardealului de Muntenia se construieste Autostrada Sibiu – Pitesti (A1).  Proiectul respectiv a demarat cu lucrari langa Sibiu. Austriecii de la Porr se ocupa de Lotul 1 Sibiu – Botia, dar inca nu au primit autorizatia de constructie.

Tot pentru A1 urmeaza sa se stabileasca antreprenorii care vor construi sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges si sectiunea 5 Curtea  De Arges – Pitesti.  Pentru cele doua loturi licitiatiile sunt in curs de derulare.

Muntenia – Moldova

In 2019 au inceput lucrari si pe portiunea care va lega Muntenia de Moldova. Autoritatiile lucreaza la Centura Bacaului care include 16 kilometri din Autostrada Moldovei (A7).  Constructorul roman Umbrarescu a turnat primii kilometri de asfalt pe A7, insa cea mai parte din acest proiect inca este in faza de  definitivare a studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru sectiuni de la Ploiesti pana la Pascani.

Moldova – Ardeal

Pentru conectarea celor doua mari regiuni au fost gandite doua variante. Prima ar fi o Autostrada Targu Mures – Targu Neamt – Iasi, fiind impartita de Guvern in doua segmente. Prima parte ar fi Targu Mures – Targu Neamt pentru care s-a semnat contract pentru completarea studiului de fezabilitate, iar al doilea tronson Targu Neamt – Iasi a fost scos la licitatie pentru constructia prin parteneriat public-privat. Totusi, planurile au fost schimbate radical dupa ce Lucian Bode, noul Ministru al Transporturilor, a anuntat ca lucrarile  se vor realiza cu fonduri europene si a cerut refacerea studiilor de fezabilitate.

O alta varianta pentru conectarea Ardealului de Moldova este A13 Bacau – Brasov, autostrada pentru care a fost lansata o prima licitatie pentru efectuarea studiilor de fezabilitate.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
PRETURI MAZDA 3: DIFERENTA INTRE ROMANIA SI JAPONIA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter