De ce romanul vrea neaparat motor diesel? Iata 3 motive!

Articol scris de C. Zanfir , in data de 17 Mai 2018

Roman fiind paduri cutreieram… si ma-ntrebam ades' langa izvor, iar capul drept sub brat eu mi-l puneam si imi ziceam sa fie diesel sau... benzinar? Revenind pe plaiurile noastre, marea dilema a romanului dupa celebrul scandal Dieselgate din anul 2015 priveste cele doua motoare: diesel sau benzina?

Cu totii stim puterea si cuplul pe care-l poate dezvolta un diesel sau cu totii stim cat de fiabile sunt motoarele pe benzina, insa ce urmeaza sa alegem in viitorul apropiat? Razboiul declansat impotriva motorului diesel parca are rolul de a numara zilele propulsorului ce s-a dovedit a fi revolutionar de-a lungul timpului, insa, real vorbind, care sunt de fapt adevaratele avantaje ale propulsorului diesel, ori care sunt dezavatajele acestuia?

Daca unii dintre noi abordeaza varianta hybrid sau 100% electrica (datorita facilitatilor oferite de programele de reducere a poluarii ce ating chiar si 10.000 de euro si care confera posibilitatea incarcarii gratuite in mai multe zone din Bucuresti), altii nici macar nu vor sa auda de propulsoare sub 1.6 litri, considerandu-le niste prostii fara pereche.

Asadar, tragand linie intre vechea si noua tehnologie, ce prefera cu adevarat romanul si de ce vrea neaparat diesel?

1. Un consum redus de carburant cu bani putini

Intr-adevar, ca orice om, dorim ca deplasarea la sau de la locul de munca si in multe alte situatii sa se faca in cel mai rapid si ieftin mod posibil, insa, toate acestea implica si costuri. Potrivit statisticilor, romanii doresc si aleg de cele mai multe ori propulsoare pe motorina (cu toate riscurile asumate) intrucat consumul cu greu sare peste 6%.

Fiind educati dupa metehnele comuniste, majoritatea romanilor sunt fixati pe anumite tehnologii fara sa accepte alte oportunitati. La fel se intampla si in cazul autovehiculelor. Acestia refuza cu desavarsire noile tehnologii, in mod special din lipsa de informatie (de unde incarc? Cat costa mententanta unui astfel de sistem?)

2. Cuplu si putere

Cu totii stim ca propulsoarele de astazi, cu ajutorul tehnologiilor de ultima generatie pot furniza mult mai mult cuplu si putere decat vechile diesel-uri, insa cuplul pe care-l are masina unui om din ultimul catun, in opinia lui, clar nu se compara cu nimic.

Din acest motiv ajunge ca vorba sa se perpetueze, iar masinile pe benzina cu turbocompresoare sau chiar hybride sa fie clasate sub batranul pe motorina.

3. Sa nu se faca de ras

In prezent, din cauza educatiei neadecvate, in momentul in care iesi din tipar, esti situat intr-o sfera a rusinii si a incompetentei, in ciuda faptului ca decizia ta este foarte probabil sa fie mai buna.

Din acest motiv, desi ar vrea sa evadeze din sfera rusinii, majoritatea dintre noi prefera sa aleaga aceeasi masina ca a vecinului, ca a rudelor sau ca a colegilor de la munca, doar sa nu se faca de ras in fata acestora.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: motor, diesel, romania, studiu
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

De cate ori nu ati fost opriti pe strada de politie pentru ca masina a fost prea zgomotoasa? Mie mi s-a intamplat cu fosta masina si de fiecare data imi...
de - 24 Mai 2018
Seria noastra de articole care cuprind 7 curiozitati din lumea auto revine cu un brand pe care multi dintre noi il indragim. O marca la care multi visam si care...
de - 22 Mai 2018
Weekend-ul ce tocmai a trecut a avut loc un mare eveniment: nunta regala. Dupa cum ne-am obisnuit de la nunta regala anterioara, invitatii au fost atat cei care au luat...
de - 22 Mai 2018
Editia din aceasta primavara a Salonului Auto de la Geneva ne-a adus din partea suedezilor de la Koenigsegg un model cu totul si cu totul special: Agera RS Gryphon. Bolidul...
de - 21 Mai 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare