Va intereseaza masinile rare? Ce spuneti de un prototip Yamaha OX99-11 extrem de rar cu motor F1?

Nu mai e nevoie sa o spunem, dar Japonia este o tara plina de inovatii, plecand de la transportul public de mare viteza si pana la industria de telecomunicatii.

In acelasi timp, industria auto a fost mereu plina de modele interesante, care au incercat mai mereu sa-si depaseasca limitele si sa ofere ceva complet nou. De exemplu, acest Yamaha OX99-11 nu a ajuns niciodata pe linia de productie, dar ramane o supermasina F1 de-a dreptul incredibila.

JPC Trade a cumparat unul dintre cele trei prototipuri Yamaha OX99-11, un vehicul estimat la suma de 1,3 milioane de dolari. Poate ca seamana foarte mult cu un vehicul extraterestru, dar ideea de la care s-a plecat a fost aceea de a aduce pe drumurile publice o masina din Formula 1.

Poate stiti ca, in 1989, Yamaha a inceput sa ofere motoare pentru masinila din F1, asa ca acest bolid a fost construit pentru a oferi un exemplu despre cum tehnologia poate fi aplicata si pe masinile legale pe drumurile publice.

Modelul a fost botezat dupa motorul V12 pe care il imprumuta din Formula 1, unul central cunoscut sub numele OX99. Propulsorul de 3,5 litri produce pana la 440 de cai si poate ajunge pana la nu mai putin de 10.000 de rpm.

E vorba despre o realizare inginereasca senationala, una pe care producatorii din lumea auto inca se mai chinuie sa o atinga si in zilele noastre.

Partea de design a masinii a fost externalizata catre o companie germana, care a pregatit cateva idei ce nu au reusit sa-i incante pe cei de la Yamaha. Pana la urma, proiectul a fost preluat de specialistii de la IAD, care au facut ceva progrese, dar neintelegerile in legatura cu bugetul au dus la preluarea proiectului de o a treia firma.

Au fost produse mai multe prototipuri functionale, dar criza financiara din Japonia a dus la punerea proiectului in asteptare. In 1994, modelul OX99 parea sa fie condamnat la obscuritate, cele trei prototipuri fiind depozitate in coltul unui atelier.

Cu o greutate de 1.150 de kg si cu un aranjament de scaune care aminteste de motocicletele Yamaha, am aflat ca masina a avut ca inspiratie modelele de curse de anduranta din Grupa C.

Caroseria mai mica reduce in mod dramatic frecarea, in timp ce ampatamentul destul de scurt serveste la o mai buna agilitate a masinii. Suntem absolut convinsi ca, daca ar fi ajuns pe linia de productie, ar fi fost o super-masina senzationala.

Tocmai de aceea, in cazul in care sunteti interesati, aceasta ar putea fi o sansa rara de a cumpara doar una dintre cele trei modele OX99 care exista... iar masina e de vanzare.

Newsletter

Whatsapp