Cat castiga Porsche sau Ferrari la fiecare automobil vandut? Va spunem noi!

Ferrari LaFerrari

V-ati intrebat vreodata cat castiga producatorii de masini de lux la fiecare automobil vandut? Si care dintre aceste companii castiga mai mult? Ei bine, in 2016, Porsche a vandut peste 238.000 de vehicule. Numarul acestora este imens, mai ales daca luam in calcul ca masinile Porsche sunt destul de scumpe. Iar lucrurile nu se opresc aici.

Aceste vanzari se traduc intr-un profit operational de 3,9 miliarde de euro, suma care, conform jurnalistilor de specialitate, inseamna o crestere cu 14% fata de 2015 si un profit net de aproape 16.000 de euro pentru fiecare masina vanduta, lucru care reprezinta o crestere de 9% fata de anul precedent. Cu alte cuvinte, pentru fiecare Porsche 911 vandut, profitul companiei se ridica la suma pe care un om obisnuit o cheltuie pentru achizitionarea unei masini noi de alta marca.

Alte companii, printre care si Daimler AG sau BMW, ambele aflate pe la aceleasi preturi de vanzare, nu au facut, in 2016, decat un profit net pe vehicul de aproximativ 4.600 de euro. Cu toate acestea, companiile despre care am vorbit pana acum nu se compara, in materie de sume castigate, cu producatorul despre care vom vorbi imediat.

Se incumeta cineva sa ghiceasca? Este vorba despre cel mai mare nume din industria auto: Ferrari.

Care sunt sumele despre care vorbim? Conform analistilor financiari, compania italiana producatoare de super masini a reusit sa ajunga, in 2016, la un profit pe vehicul vandut de peste 83.000 de euro. Iar acest lucru s-a intamplat doar in 2016, nu trebuie sa va mai spunem ca Ferrari conduce detasat in acest "joc" de ani buni.

Nu ne putem opri la aceste cifre, e necesar sa va informam ca ele nu vin doar din vanzarile celebrelor masini italiene, ci si din accesorii, motoare sau parcuri de distractie. Procentul este unul destul de serios, 30% din intreaga afacere. Mai mult, aceste sume nu explica de ce compania nu vinde mai mult de 8.000 de masini pe an. Parerea noastra este ca Ferrari are o strategie interesanta: vinde mai putine masini, dar la un pret mult mai mare decat competitia.

Valoarea anuala de piata a firmei Porsche a crescut cu 47 de procente in ultimii trei ani si este, in acest moment, echivalentul a 10% din toata productia anuala a gigantului BMW. O mare parte din vanzarile Porsche (aproximativ 40 de procente) vine de la noul model SUV Macan. Acesta se dovedeste a fi unul dintre cele mai accesibile vehicule SUV ale companiei, cu un pret de plecare (in varianta cea mai slab echipata) de 44.000 de euro, dar si cel mai bine vandut model al producatorului german.

Nu cu foarte mult timp in urma, presedintele consiliului de admnistratie Porsche, Oliver Blume, a declarat ca firma se "concentreaza pe ideea de face totul pe placul clientilor", asa ca lanseaza anual o gramada de accesorii. Si cand spunem accesorii, ne gandim, de exemplu, la ceasurile inteligente create in colaborare cu TAG Heuer si lansate in peste 4.000 de configuratii. Preturile acestora variaza, dar pot ajunge si la 16.000 de euro.

La un calcul final, Porsche ajunge la un profit net de aproape 92.000 de euro pentru fiecare masina vanduta. Vestea buna este ca acest lucru inseamna si un serviciu clienti impecabil, care poate raspunde la orice nevoie posibila a acestora, cu conditia ca necesitatea sa fie legata de masina Porsche pe care o conduc.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CELE MAI SCUMPE 7 MASINI DIN ISTORIE
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Bloomberg.com

Newsletter