Cateva motive practice pentru care toti soferii din lume sa conduca masini sport

Hennessey Camaro ZL1 The Exorcist

A conduce este o experienta care te elibereaza. Mai mult, te ajuta sa te bucuri de peisaje si, de cele mai multe ori, te relaxeaza. De aceea, o sustinem fara dubiu, a conduce inseamna mai mult decat a te deplasa dintr-un punct in altul: este vorba despre drumul dintre cele doua puncte, plin de viraje, linii drepte sau semne de circulatie. Si ar mai fi ceva: legatura personala care se creeaza intre sofer si masina sa, impreuna la bine si la rau.

Urmatorul pas ar trebui sa fie distractiv: ce spuneti despre o masina sport pentru fiecare sofer din lume? Imaginati-va o lume in care toate drumurile ar fi pline de masini sport. Suntem convinsi ca vor fi si voci impotriva, asa ca iata cateva motive practice pentru care fiecare sofer din lume ar trebui sa conduca o masina sport.

Mai putin vieti pierdute pe sosele

Masinile sport sunt gandite sa franeze mai mult decat bine. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca sunt echipate cu frane mai mari, cu cauciucuri cu aderenta mai buna, iar greutatea este scazuta in comparatie cu masinile obisnuite. Distanta mai mica de franare rezultata este extrem de importanta in drumurile de zi cu zi. Ideea isi poate gasi aplicabilitate atat in cazul pietonilor de pe drumurile publice, cat si in cazul altor vehicule din trafic.

Un alt factor important al masinilor sport este viteza. Ei bine, a conduce in viteza este, de fapt, mai sigur decat a conduce lent. Soferii sunt mai in siguranta atunci cand conduc in aceeasi directie, la aceeasi viteza, si, de vreme ce toti vor fi mai rapizi in masinile sport, viteza sporita, uniforma de aceasta data, va creste nivelul de securitate in trafic.

Rezultatul acestor idei este ridicarea limitelor de viteza la unele mai plauzibile, lucru care va aduce viteza pe drumurile publice in legalitate. Pe autostrazi, aceasta schimbare va putea fi observata in cazul tuturor masinilor care merg in aceeasi directie. Cu limitarea de viteza ridicata la un nivel corespunzator, evenimentele din trafic vor fi din ce in ce mai putine. Impartirea va putea fi facuta mult mai bine: cei care conduc in limitele noii viteze legale vor ocupa benzile din stanga, in timp ce soferii care conduc mai incet vor ramane pe cele din dreapta. O viteza mai mare inseamna si ca vei ajunge unde iti doressti mai repede, asa ca timpul de naveta se va reduce considerabil.

Ca o concluzie, dar nu cea finala, soferul unei masini sport va fi mult mai in siguranta decat cel care conduce o masina obisnuita.

Tehnologia va evolua in functie de viteza

Masinile sport, in special modelele noi, se folosesc de tehnologie pentru a ajunge la rezultate de invidiat. Cateva dintre aceste tehnologii, printre care si sistemul ABS, fac din sofat o activitate mult mai sigura.

Acest sistem poate fi folosit in tandem cu Forward Collision Warning, care incetineste masina in cazul in care vehiculul din fata face aceeasi manevra. Inovatii de tipul acesta demonstreaza, inca o data, suprematia masinilor sport, mai ales daca tehnologiile sunt de ultima generatie.

Tehnologia nu inseamna doar sisteme de asistare a soferului, dar si gadget-uri care ne vin la indemana. Sa luam, de exemplu, camerele ce inlocuiesc oglinzile retrovizoare.

Acestea ne pot fi de mare ajutor in cazul unei parcari (mai ales intr-o masina cu unghiuri de vizibilitate inchise) si, ajutate de o camera frontala, pot face manevrele de parcare o joaca de copil. Pe o masina sport, aceasta tehnologie creste nivelul de siguranta, dar si viteza.

Aparitia mai multor locuri de munca

De cate ori o masina sport se strica, trebuie sa mergi la un mecanic. De vreme ce toate masinile vor fi sport si multe se vor strica, la un moment dat, va creste si nevoia de mecanici. De aici, simpla matematica, vor aparea mai multe locuri de munca in industria auto. Si nu e vorba doar despre mecanici auto, ci si de designeri, ingineri sau specialisti in vanzari.

In mod automat, vor aparea mai multe scoli de soferi si mai multe locuri de munca in industria de fabricatie, cea care produce componente pentru masini. Datorita vitezei crescute, suntem siguri ca vor aparea mai multe piste, ceea ce inseamna ca va fi nevoie de companii de constructii.

In acelasi timp, se vor inmulti reprezentantele producatorilor si, odata cu ele, numarul vanzatorilor. E clar, daca o astfel de lume ar exista, multe alte industrii ar profita de pe urma masinilor sport.

Componentele vor fi mai usor de gasit si vor fi rezonabile ca pret

Masinile sport sunt echipate cu componente obscure, produse in editie limitata. Daca, insa, toate masinile ar fi sport, astfel de componente ar deveni standard, lucru care va duce la scaderea preturilor de productie si a pretului unui vehicul.

Din aceeasi cauza, aceste componente vor fi mai ieftine, lucru care poate duce si la scaderea pretului reparatiilor. In urma acestei scaderi, ne putem astepta si la o micsorare serioasa a contributiei la asigurarile auto.

Si piata second-hand ar putea beneficia de pe urma unei astfel de idei. Componentele care nu se mai produc vor putea fi gasite aici. Mai mult, cei care vor sa-si personalizeze masina, vor avea de unde alege: mai multe masini sport inseamna mai multe accesorii pentru acestea, deci o mai sanatoasa piata second-hand.

Condusul va deveni o activitate distractiva

Inginerii de la Mazda sunt de parere ca "felul in care conduci conteaza" dintr-un motiv foarte important: le da soferilor calatoria la care viseaza. Masinile sport sunt importante pentru societate deoarece ii invata pe soferi ce inseamna experienta sau importanta actului in sine. Felul in care se manevreaza, puterea sau tehnologiile de ultima generatie fac din masinile sport dovada ca a conduce este un lucru extrem de important.

De vreme ce masina ar trebui sa fie si distractie, ne vom intalni cu situatia in care mult mai multi oameni vor pleca in calatorii. Unii vor conduce la limitele masinilor, astfel ca si pistele de viteza vor deveni mai populare, altii vor prefera calmul si frumusetea peisajelor din lumea intreaga.

Pana la urma, oamenii vor incepe sa petreaca mai mult timp in masinile lor sport, mai mult decat intr-un vehicul utilitar, astfel ca automobilul va deveni atat extensia personalitatii fiecaruia cat si un bun companion.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter