Modele Dacia despre care nu stiai ca au existat

Dacia 1310 Break Limousine

Nu cu mult timp in urma v-am vorbit despre Dacia D6 Estafette, un model despre care nu multi dintre voi stiau prea multe. Si era si normal sa nu stiti atat de multe, acesta fiind construit doar intre 1975 si 1978 intr-un numar limitat de 842 de exemplare.

Mai mult decat atat, modelul in cauza se pare ca fusese interzis chiar de Elena Ceausescu care credea ca este un automobil care exprima ideea de libertate si nonconformism, concepte care nu isi aveau locul intr-o societate comunista.

Cu aceasta ocazie, ne-am gandit ca ar fi interesant sa va prezentam alte cateva modele despre care, cel mai probabil, nu ati auzit prea multe!

Citeste si: Curios sa stii cate masini din Romania anului 1999 erau marca Dacia? Iata raspunsul!

1. Dacia 1300 Sport brasovia

Primul model pe care vi-l supunem atentiei este Dacia 1300 Sport – Brasovia. Acesta a fost un prim model concept al Daciei Sport, lansat in 1979 la Expozitia Realizarilor Economice Nationale (EREN). A fost un concept construit intr-un singur exemplar la Dacia Service Brasov, si nu la uzina Dacia de la Mioveni.

2. Dacia Sport MD87

Dacia Sport MD87 este un alt model spectaculos pe care Romania comunista era gata sa il scoata pe piata. Prototipul MD87 a fost considerat la acea vreme un model extrem de spectaculos si de modern, nefiind deloc in nota clasica cu care cei de la Dacia ne obisnuisera. Inginerul Nicolae Cosmescu spunea ca ideea lui MD87 a pornit dupa ce s-a indragostit de un model Ford GT40.

3. Dacia 2000

Dacia 2000 a fost un alt model vazut extrem de rar pe soselele patriei, acesta fiind un model exclusivist si care a fost rezervat la acea vreme doar pentru uzul superiorilor Partidului Comunist Roman. Acesta a fost construit sub sigla Dacia avand la baza un model Renault 20.

4. Dacia Convertible

Un alt model spectaculos al acelor vremuri s-a numit Dacia Convertible, acesta fiind defapt doar un proiect al celor de la UAMT Oradea. Desi fusese deja proiectata si omologata pentru a fi produsa la Oradea, in cele din urma s-a luat decizia de a se renunta la proiect, unele piedici venind chiar de la uzina UAP. Trebuie sa recunoastem ca ar fi fost un model care s-ar fi facut usor remarcat in acele vremuri.

5. Dacia 1310 Break Limousine

Spre sfarsitul anilor ’80 aparuse Dacia 1310 Break Limousine, un model cu un design cel putin atipic pentru producatorul roman. Acesta era construit pe baza unui model Break, fiind lungit pentru a putea avea sapte locuri. Break Limousine nu a fost construit in cele din urma decat in cinci exemplare.

Te-ar mai putea interesa:

Cat de departe poti ajunge cu masina dupa ce se aprinde martorul de combustibil?

Probleme cu becurile la masina? Ce putem face? Cum prelungim durata lor de viata?

Newsletter

Whatsapp