Acesti mecanici au demontat un BMW Seria 5 cu peste un milion de kilometri la bord. Cum arata motorul?

Atunci cand vorbim despre BMW Seria 5, aducem in discutie un model durabil care este capabil sa ruleze multe sute de mii de km, fara nicio problema. Dovada? Acest Seria 5 cu peste un milion de kilometri la bord i-a uimit pe mecanici. Cum arata motorul?

Acesti mecanici au demontat un BMW Seria 5 cu peste un milion de kilometri la bord. Cum arata motorul?

BMW Seria 5 este unul dintre cele mai cunoscute modele ale producatorului in Romania si, totodata, reprezinta si visul multor romani. Cu toate ca multe dintre aceste modele ajung cu cateva sute de mii de kilometri in tara, clientii nu dau inapoi cand vad un astfel de automobil.

Si totusi, cat de rezistenta este aceasta masina? Iata ce au descoperit acesti mecanici care au demontat un BMW Seria 5 cu peste un milion de kilometri la bord. Cum arata motorul acestui model?

Cand a debutat Seria 5 de la BMW?

Pentru cei ce nu stiu, BMW a introdus pe piata Seria 5 in anul 1972, initial doar in varianta sedan. Modelele Touring (break) au sosit in anul 1991, iar modelele Gran Turismo (GT) au debutat in 2009, insa productia lor s-a incheiat in anul 2017 pentru ca nu erau atat de populare.

Citeste si: Cum arata un BMW X3 rasturnat si cu stalpii inlocuiti. A fost ”aranjata” de un samsar si scoasa la vanzare

Prima generatie BMW Seria 5 (E12), oferea doar motoare aspirate, cu 4 si 6 cilindri, pe benzina. Generatiile ce au urmat au primit motoare noi cu 4, 6 cilindri, V8 sau V10 care erau aspirate natural sau cu turbina. In anul 1982, BMW Seria 5 a primit pentru prima data un motor diesel.

BMW Seria 5 este al doilea cel mai bine vandut model al producatorului german, dupa Seria 3. Anul 2008 a marcat si un record: 5 milioane de exemplare BMW Seria 5 au iesit de pe poarta fabricii, de la introducerea modelului.

In ce an a fost prezentat BMW Seria 5 (E39)?

BMW Seria 5 (E39), caci despre el o sa vorbim in acest articol, reprezinta cea de-a patra generatie a Seriei 5 si nu intra pe lista celor mai proaste masini. Acest model a fost introdus pe piata in anul 1995, iar productia s-a terminat in 2004.

Modelul 525tds a fost produs intre anii 1996-2000 si folosea un motor cu 6 cilindri in linie, de 2.5 litri, ce dezvolta 141 de cai putere si 280 Nm. Acelasi motor era oferit pe modelele BMW Seria 3 (325 td/tds E36), BMW Seria 7 (725tds E38), dar si pe modelele Opel Omega sau Range Rover 2.5 D/DSE.

Cum arata motorul unui BMW 525tds cu peste un milion de kilometri la bord?

Modelul despre care vorbim a fost folosit intre anii 1997 si 2014. Vorbim de un model BMW 525tds (E39) cu peste un milion de kilometri la bord. In anul 2000, Auto Bild l-a cumparat pentru 1 euro, o valoare simbolica, pentru a putea fi testat mai departe.

Ce s-a inlocuit la acest model? Doar cilindrii motorului, atunci cand masina a atins 650.000 de km. Motorul era conectat la o transmisie automata, insa uleiul nu fusese schimbat absolut deloc, nici macar cand masina a atins un milion de kilometri.

La 800.000 de kilometri, scaunul soferului a fost retapitat, din cauza frecarii. La 850.000 de kilometri farurile au fost schimbate deoarece erau matuite.

Nici interiorul, mai ales volanul, nu erau intr-o forma foarte buna. Insa, avand in vedere numarul de kilometri, era ceva normal.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Sursa: autobild.de

Newsletter