Masinile hibrid dau peste cap calculele producatorilor! Iata, de fapt, cat combustibil consuma acestea!

Hybrid

Mult asteptatele si extrem de laudatele masini hibrid, stii tu - acelea foarte prietenoase cu mediul inconjurator au o surpriza pentru mediu si… mai rau, pentru producator. Se pare ca ele produc de patru ori mai mult dioxid de carbon decat scrie in specificatiile tehnice. Chestia asta au descoperit-o australienii in urma unor teste efectuate in conditii reale.

Se pare ca, in acest experiment, unele astfel de vehicule noi utilizeaza cu 59% mai mult combustibil fata de ce au scris producatorii in materialele de promovare. Nu se stie inca de ce, dar un astfel de vehicul a consumat, in cadrul testelor, de patru ori mai mult combustibil decat spunea producatorul sau ca ar trebui sa consume.

Si nu doar poluarea nu e o problema, desi… pana la urma… cu gandul la mediu au aparut aceste masini. Insa consumul asta mai mare se regaseste in buzunarul soferului care plateste cu 750 de dolari mai mult fata de cat ar trebui sa achite.

Citeste si: Cum calculam consumul real al masinii noastre?

Asa ca, pentru a fi siguri ca nu se pacalesc, australienii care au facut raportul asta au cerut autoritatilor sa introduca obligativitatea testarilor in conditii reale a emisiilor generate de masinile noi. Asta si pentru ca astfel de teste se fac doar la nivel de laborator si, spun cercetatorii, nu sunt chiar valide. Testarile in conditii reale sunt singurele care pot reduce costurile pentru consumatori si care, totodata, ar putea aduce beneficii ecologice importante.

Studiul despre care ti-am spus a durat 18 luni si a costat aproape 400.000 de dolari americani. In cadrul acestui studio au fost testate 30 de vehicule hibrid. Specialistii nu vor sa dea prea multe detalii despre masinile care nu au trecut testul si asta pentru ca nu ar fi tocmai correct fata de cele care nu au fost testate deloc.

Undeva prin 2002, diferenta dintre consumul inregistrat in conditii reale si testele de performanta de laborator era de vreo 10 procente. In 12 ani a crescut la 35%, iar specialistii mai spun ca in cel mult trei ani, aceste diferente vor atinge lejer 49%.

Trebuie sa mai stii ca australienii nu stau deloc bine la capitolul combustibil. De fapt stau cel mai prost dintre cele 35 de state membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica. Asta si pentru ca benzina lor fara plumb contine 150 de parti per milion de sulf fata de cel mai bun combustibil din lume, care are un continut de sulf mai mic de 10 parti per milion. Iti dai seama si singur ce combustibil grozav folosesc oamenii astia de la Antipozi.

Newsletter

Whatsapp