Masinile noi versus masinile vechi: de ce se strica cele noi atat de repede?

BMW vechi si BMW nou

Fiecare sofer are o dilema legata de automobilele din zilele noastre si le tot compara cu automobilele din vremuri apuse. Mai exact: de ce masinile noi rezista mai putin, iar masinile vechi pareau nemuritoare? Cred ca asta ne intrebam legat de orice produs fabricat in zilele actuale…

Dar sa ramanem la automobile si sa vedem despre ce este vorba exact.

Un raspuns mai simplu ar fi faptul ca masinile vechi nu sunt atat de complicate atunci cand vine vorba despre constructie si fabricatie. Pentru masinile vechi nu exista soft, nu exista un calculator care sa se strice si sa omoare toata masina. De cele mai multe ori, daca unei masini noi i s-a stricat softul, restul mecanicii poate sa fie impecabila pentru ca tu nu vei putea porni masina in niciun chip.

Ei bine, in cazul masinilor vechi, povestea era putin mai relaxata. Se strica ceva, ridicai capota sau mergeai in service, se rezolva problema in poate maxim doua zile si nici nu trebuia sa scoti din buzunar o avere.

Chiar daca tehologiile si sistemele de siguranta sunt facute sa te tina in viata la volan, de la ele pornesc toate aceste batai de cap si intrebari existentiale legate de automobile si de ce se strica. Altfel spus, cu cat este mai tehnologizata masina, cu atat ai sanse mai mari ca ceva sa se strice. Si poate inca ceva ce nu iti spune nimeni: de cele mai multe ori cumparam primul model din prima generatie super noua de automobile fara sa ne gandim ca suntem, de fapt, niste cobai pe care se testeaza acea noua tehnologie care ne impresioneaza foarte tare la inceput.

Masinile vechi nu erau masini de test… masinile vechi aveau o reteta unica in spate, una care se folosea de multa vreme, reteta mecanica si tehnologica foarte simplista care nu cerea mersul in service o data pe luna. De asemenea, masinile vechi aveau nevoie de schimburile necesare pe care le cunoaste orice sofer, pe cand in cazul masinilor noi trebuie sa mergi doar in reprezentanta pentru ca un mecanic de coltul blocului nu va avea habar ce sa-i faca unui Mercedes-Benz de ultima generatie… probabil se va uita la el ca la pomul de Craciun si isi va pune o singura dorinta: aceea ca tu sa nu mai apari pe la usa service-ului sau si data viitoare pentru ca pana atunci va sta cu stres.

Asa ce de cele mai multe ori, service-urile mai mici sau mai ieftine ar trebui sa refuze clientii cu masini foarte noi pentru ca majoritatea nu sunt pregatite pentru astfel de tehnologii.

Probabil ai auzit de masini noi care acum au iesit din fabrica si peste cateva luni sunt chemate in service pentru ca s-a constatat o defectiune care are legatura, in general, cu softul sau cu elementele tehnologice de pe ele.

Acestea fiind spuse, masinile noi sunt facute sa reziste mai putin pentru ca… altfel cum ar putea sa functioneze vanzarile la flux continuu? Nu prea se mai pune accent pe calitate, ci pe cantitate si vanzare.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE NOUTATI ADUCE BMW SERIA 4 COUPE (G22)
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter