Cea mai puternica masina de pe planeta scoasa la vanzare pentru 5.5 milioane de euro

Koenigsegg One:1

Daca cumva luati in calcul sa va cumparati o noua masina inainte de venirea Sarbatorilor de Iarna sau daca va gandeati la un cadou exclusivist pentru o persoana draga, atunci venim in intampinarea dumneavoastra cu o veste foarte buna. Inainte de asta totusi, ar fi bine sa va anuntam totusi ca pentru a putea face asta este vorba de o investitie de numai ... 5.5 milioane de euro.

Compania britanica Supervettura a decis ca a sosit momentul pentru a scoate la vanzare unul dintre putinele exemplare ale modelului Koenigsegg One:1. Aceasta e cea mai puternica masina de pe planeta si, in acelasi timp, una dintre cele mai ravnite masini existente.

Asta pentru ca suedezii de la Koenigsegg au decis sa fabrice acest model intr-o serie limitata de doar sapte exemplare. Modelul One:1 a fost prezentat publicului larg in cadrul Salonului Auto de la Geneva anul trecut, in luna martie.

Alte doua modele au fost prezentate in cadrul deja celebrului Festival of Speed de la Goodwood, alaturi de alte modele exclusiviste precum McLaren P1, Porsche 918 Spyder sau Pagani Huayra.

Numele One:1 a fost ales datorita faptului ca modelul suedez are un raport masa/putere de 1:1 (1360 cai putere / 1360 kilograme). Automobilul beneficiaza de o unitate de motorizare V8 twin turbo de 5.0 litri si reuseste niste performante tehnice demne de filmele science fiction.

Astfel, suedezul Christian von Koenigsegg se poate mandri cu primul automobil din lume cu 1 Megawatt putere. Acceleratia de la 0 la 400 km/h este posibila in doar 20 de secunde, in timp ce in sens invers de la 400 la 0 km/h este nevoie de doar 10 secunde. Viteza maxima care poate fi atinsa depaseste 440 km/h, reusind astfel sa lase in spate bolidul american Hennessey Venom GT si sa devina cel mai rapid automobil de serie de pe planeta.

Supercarul dispune si de o transmisie automata cu sapte trepte si dublu ambreiaj. Inginerii suedezi au lucrat indelung la modificarile aduse atat in partea inferioara, cat si in partea superioara a caroseriei, reusind in acest fel o optimizare a aerodinamicii care sa permita masinii sa atinga cifrele prezentate.

Pretul de lista care a fost anuntat initial de catre compania suedeza a fost de „doar” 2.5 milioane de euro, dar batalia dintre mai multi miliardari ai planetei care vor sa se mandreasca cu o asa masina, a facut ca acest pret sa ajunga in prezent la nu mai putin de 5.5 milioane de euro.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter