Gruppe5 2002: un BMW de curse, legal pe drumurile publice!

Gruppe5 BMW 2002

Nu trebuie sa fii un mare fan BMW pentru a cunoaste sau aprecia modelul clasic BMW 2002, remarcat in special pentru infatisarea sa si pentru modul in care se descurca in curse. In lumea performantelor auto, masina a fost un adevarat star in anii '70, asa ca mai are inca admiratori.

Este si cazul specialistilor de la Gruppe5 Motorsport, companie care s-a declarat interesata de versiunile BMW 2002 din anii 1968-1975, masini pe care le-ar putea transforma in monstri legali pe drumurile publice.

Modelul va purta numele Gruppe5 2002 si, daca ne luam dupa declaratia de presa, ar trebui sa ne asteptam la o supermasina de curse absolut legala pe drumurile publice.

Procesul incepe, bineinteles, cu o masina donatoare, care este complet demontata si construita de la 0. O infuzie de otel si fibra de carbon va intari rezistenta masinii si ii va reduce greutatea si, pentru a se asigura ca modelul este legal si pe sosele si pe circuite, acesta va fi echipat cu echipamentul solicitat de FIA.

Tratamentul aplicat exteriorului masinii ofera acestei versiuni 2002 o imagine mai serioasa si permite cauciucuri mai mari, pentru o mai buna aderenta in curbe si la viteze mari.

Si pentru ca am vorbit despre asta, sa nu uitam ca tunerul renunta la motorul in patru cilindri de 2,0 litri si il inlocuieste cu un V10 imprumutat de la BMW M5 (E60). Imbunatatirile nu se opresc aici, motorul ajungand la nu mai putin de 5,8 litri si la 744 de cai putere.

Daca vi se pare putin, exista si o optiune de 5,9 litri si 803 cai putere. Tineti cont de faptul ca aceste motoare propulseaza, conform specialistilor de la Gruppe5, o masina care cantareste doar aproape o tona si care se lipeste de drum in viraje, gratie unei forte centrifuge extrem de serioase.

Toate astea suna putin cam SF si, sincer, am renunta la prezentare chiar acum daca nu i-am cunoaste pe cei care participa la proiect. Cei implicati in sporturile cu motor ii vor recunoaste, pe post de constructori ai prototipurilor Daytona, pe specialistii de la Riley Technologies, care au dominat Seria Grand-Am Rolex Sports Car.

In plus, entuziastii BMW il vor recunoaste pe Steve Dinan si compania sa CarBahn Autoworks, care se ocupat de imbunatatirea modelelor BMW de cateva decenii. Probabil ca puteti ghici cine se ocupa de sasiu si de suspensii si cine se ocupa de modificarea motorului.

Pretul acestei noi versiuni nu a fost mentionat, dar tunerul a comunicat ca va modifica doar 300 de masini. 200 dintre ele vor fi echipate cu varianta de motor imbunatatita de Dinan, de 744 de cai, in timp ce celelalte 100 vor fi propulsate de motorul de 803 cai.

Tineti cont si de faptul ca Gruppe5 Motorsport accepta deja comenzi pentru masina si ca planuieste sa inceapa productia in aceasta vara.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter