Google lipeste pietonii de capota masinii

Google Human Flypaper

Cea mai recenta tehnologie in ceea ce priveste siguranta pietonilor este aproape gata, odata cu patentarea celor de la Google a „partii din fata a masinii fabricata din benzi adezive pentru atenuarea impactului cu un pieton”. Dar haideti sa va explicam exact despre ce este vorba, pentru ca dupa prima descirere toti avem tendinta sa bufnim in ras.

Potrivit companiei americane sistemul functioneaza prin protejarea unui obiect cu care masina se ciocneste. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul unui strat adeziv pozitionat pe capatul din fata al vehiculului, pe capota. Practic, ceea ce Google incearca sa spuna este ca o banda dublu adeziva este lipita pe capota, astfel incat pietonii sa se poata lipi de aceasta in cazul unui accident.

Ei bine, aceasta noua tehnologie nu este una hilara, dupa cum spun cei de la Google, si asta pentru ca exista o multime de motive care ne fac sa fim cat se poate de seriosi. Ei spun ca anumite coliziuni, cu un alt vehicul, cu obiecte sau persoane sunt inevitabile, si ca elementele de siguranta existene pe vehicule sunt destinate sa indeplineasca anumite standarde de securitate pasiva si nu prevad o protectie semnificativa pentru pietonii loviti de masini.

Acesta este motivul pentru care compania a venit cu aceasta descoperire, solutia adeziva fiind descrisa ca o hartie de prins muste: „Stratul de adeziv poate fi un material foarte lipicios si poate sa opereze intr-un mod similar cu benzile de prins muste. Lipirea pietonilor de vehicul ii poate impiedica pe acestia sa cada la impactul cu capota. De exemplu, prin lipirea pietonului care vine in contact cu capatul frontal, capota, si/sau bara de protectie, acesta este impiedicat sa mai sara mult inainte sau in sus in timpul unei coliziuni, contribuind astfel la prevenirea leziunilor ce pot aparea la un al doilea impact cu suprafata drumului sau orice alt obiect”.

In plus, sistemul nu va aduna alte resturi pentru ca va fi protejat de factorii de mediu printr-un strat subtire non-adeziv aplicat pe stratul de adeziv. Descris ca un material asemanator cojii de ou, stratul non-adeziv extrem de subtire se va rupe in cazul unui impact cu un pieton din cauza fortei de impact si va dezveli stratul de adeziv propriu-zis care se va lega de pieton.

Aceasta noua descoperire a celor de la Google se vrea a fi o caracteristica extrem de utila pentru masinile autonome, dar specialistii in domeniu sunt de parere ca echipa de la Google care lucreaza la acest proiect mai are de munca un pic.

Ei, spre exemplu, nu au dat detalii exacte despre compozitia adezivului, si despre ce se va intampla daca pietonul va veni cu fata pe suprafata de impact pe care se afla adezivul. Ramane sa decoperim impreuna!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CUM SE FABRICA UN BMW SERIA 4 COUPE (G22)?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter